PIII Als Mediacenter

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel wat gelezen over mediacenters en video streamen maar nu vraag ik me af, ik heb een oude PIII 733 mhz (op Intel mboard) met 384mb ram, ATI radeon 7500, SB live en een netwerkkaart.
Kan ik hier nog iets met aanvangen? Kan ik deze bv nog aan mijn TV koppelen en er bovendien nog iets aan hebben? Zijn er misschien mensen met een gelijkaardige opstelling?
Ik hoor het graag! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
733, lijkt me sterk imo.. Mediacentertje heeft toch wel wat kracht nodig neem ik aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ik zie het probleem niet?
heb gedraaid met een PII 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Oh ok.. Dan zit ik denk ik verkeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 06:35
Ik draai Linux met Mythtv op mijn Epia 1 Ghz. Dat is zeker een vergelijkbare processor met jouw 733Mhz. Aangezien je ATI kaart ook MPEG2 decoding ondersteunt, heb je alleen nog maar iets van een PVR350 nodig (Hauppauge) om een volwaardige mediacenter op te kunnen zetten.

Edit:
Bedenk met net dat je met een PVR350 zelfs je ATI kaart niet hoeft te installeren, want je gebruikt de TV-out van de PVR350

[ Voor 20% gewijzigd door grizzlybear op 08-08-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:30

Nakebod

Nope.

Zolang je geen Windows XP MCE gaat draaien zie ik geen probleem.
Die systeemeisen zijn dacht ik best hoog, volgens mij wel kunstmatig hoog gehouden, om een goede/betere werking te garanderen.
Maar een ander programma zoals Mediaportel, Meedio enz, zullen wel goed lopen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:37:
Mja, ik zie het probleem niet?
heb gedraaid met een PII 450
En wat heb je dan precies gedaan, windows mediacenter er op gezet? Nero media home kan ook blijkbaar? en wat doe je er dan mee.
Ik ben nl van plan om een antec case te kopen die perfect bij mijn home cinema en tv past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 13:32
ongeveer hetzelfde gehad en ging vrij aardig.

alleen wat problemen met mijn tvkaartje (leadtek tv2000), maar blijkbaar kan dat kaartje niet hwmatig encoden, Dus moest ik de kwaliteitsinstellingen aanpassen omdat mijn CPU het niet meer trok.

Wat je misschien moet doen is een goede hauppage tvkaartje kopen. Die heeft wel hardware encoding en dat werkt dus perfect.

Draai nu overigs op een Intel celeron 1,4 Ghz, 512MB intern geheugen 40GB ATA schijf en Haupage PVR 150 tvtuner.
Alles loopt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nakebod schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:43:
Zolang je geen Windows XP MCE gaat draaien zie ik geen probleem.
Die systeemeisen zijn dacht ik best hoog, volgens mij wel kunstmatig hoog gehouden, om een goede/betere werking te garanderen.
Maar een ander programma zoals Mediaportel, Meedio enz, zullen wel goed lopen.
Kan je dan ook hierbij een afstandsbediening gebruiken zoals bij MCE?
alvast bedankt voor de uiterst interessante feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:30

Nakebod

Nope.

Waarschijnlijk wel, al dan niet met een extra programma, zoals Grider.
Heb zelf MCE draaien, dus hoe andere programma's met afstandsbedieningen omgaan, weet ik niet.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:43:
[...]

En wat heb je dan precies gedaan, windows mediacenter er op gezet? Nero media home kan ook blijkbaar? en wat doe je er dan mee.
Ik ben nl van plan om een antec case te kopen die perfect bij mijn home cinema en tv past...
Meedio (dat heette toen nog anders, de oudere versie ervan)
girder
winlirc

divxjes streamen van het netwerk ging vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:23

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik heb ervaring met een PIII 500 , 512 mb gehuegen en een leadtek winfast 2000 XP TVkaartje.
Met afstandsbediening werkte dat wel, maar de CPU is toch echt te zwak en het geheugen echt te karig voor een goeie kwaliteit opnames. In elk geval moet je dan voldoende schijfruimte op je HDD hebben wil je niet een dag taak hebben aan het verwijderen van je caps... * lichtelijk overdreven*
Een kaart welke hardwarematige codering ondersteund is dan idd een oplossing.

Op dit moment heb ik het zelfde kaartje in een in een systeempje met een Athlon XP 3000+ en 1024 MB geheugen en dat loopt als een trein. Opnames in Xvid en mp3 met een beetje normale resolutie. (ben de precieze getallen even kwijt.... :D )

[edit]
En misschien een beetje overbodige info dit, maar.....
in combinatie met een KISS DP500 is dat een perfect mediacenter.. :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Zewatanejo op 08-08-2005 15:43 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:52:
[...]

Meedio (dat heette toen nog anders, de oudere versie ervan)
MyHTPC was de oude naam :>
Er is nu een nieuwe gratis versie van Meedio beschikbaar met beperktere functionaliteit. (geen custom skins bijvoorbeeld).

Afbeeldingslocatie: http://meedio.com/images/essentials/ME_mainmenu_200x150.jpg

http://meedio.com/download/index.html

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn htpc heeft een pIII 800mhz en 128mb geheugen (PC100 dan nog..) en windows media center edition draaide er perfect op...
ik heb wel een hauppauge pvr150, hardware encoder dus ...

voor de rest heb ik snapstream, sagetv, showshifter, meedio en media portal uitgeprobeerd, en enkel media portal draaide niet soepel... maar dat lag meer aan m'n videokaart ( matrox G400, gn degelijke directx9 ondersteuning enzo.... )

en nu met linux + freevo heb ik zeker meer of voldoende...

dus vergeet die htpc's met een p4 2ghz en 512mb geheugen ofzo... (zolang je geen software tv encoder hebt natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit lijkt mij al heel wat om te beginnen :)
wat ik mij ook nog afvraag, welke case gebruiken jullie, zo een simpele case is toch maar vreemd naast de home cinema en tv...
de overture van antec lijkt mij wel wat maar is wel niet echt goedkoop.

ps: denk dat ik voor de hauppage 150 ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje betreft Windows XP MCE 2005 NL

ik heb een NForce 2 met een XP2500+ en 2 x 256 MB cas2 in dualchannel + een GeForce FX5900 is dit wel voldoende voor Windows XP MCE 2005 NL ?

Er kommen 2 Maxtors 60 GB ATA133 2mb cach HDD in Raid 0 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb een NForce 2 met een XP2500+ en 2 x 256 MB cas2 in dualchannel + een GeForce FX5900 is dit wel voldoende voor Windows XP MCE 2005 NL ?
dit is meer of voldoende voor winxp mce 2005...
zoals hierboven gezegd draaide mce 2005 vlot op m'n pIII 800 met 128mb geheugen... duurde wel een tijdje eer alles opgestart was, maar daarna geen problemen.
Nu veel lager dan zo'n specs zou ik niet gaan, maar tenzij je er games ook op wil spelen, is een XP2500 en 512mb geheugen overkill... best meer geld spenderen aan een goeie tv-kaart (pvr 150 bvb ) en een goede tv-out (hoe de output van die Geforce FXX5900 is weet ik niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-03-2023
Ja. Heb nu een oude AMD 333 met 512 MB intern. XP kan ik wel draaien, maar ik wil liever een lichtgewicht Mediacenter voor het afspelen van mijn MP3 collectie en bekijken van foto's.

Zijn er bijvoorbeeld speciale Linux distributies die ontworpen zijn voor een mediacenter zoals je bijvoorbeeld (web)server distributies als Clarkconnect hebt. Dat zou voor mij ideaal zijn.

Iemand suggesties?

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:07

Kvn

xoun schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:17:
Ja. Heb nu een oude AMD 333 met 512 MB intern. XP kan ik wel draaien, maar ik wil liever een lichtgewicht Mediacenter voor het afspelen van mijn MP3 collectie en bekijken van foto's.

Zijn er bijvoorbeeld speciale Linux distributies die ontworpen zijn voor een mediacenter zoals je bijvoorbeeld (web)server distributies als Clarkconnect hebt. Dat zou voor mij ideaal zijn.

Iemand suggesties?
MythTV oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook een mediacenter in elkaar aan het knutselen
alleen lees ik boven dat je de videokaart niet gebruikt als je bijvoorbeeld
de hauppauge pvr500 als tv kaart gebruikt ?
klopt dat kan ik dus mijn videokaart compleet weg laten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb een PIII 800 EB, 512 MB, Radeon 9200 direct op mijn breedbeeld tv als MCE systeem.
Muziek, afbeeldingen en video (DVD/DivX) via het netwerk ingeladen.
Werkt perfect, vloeiend, rap en kwaliteit is perfect.

Je moet er geen tv-kaart indoen om direct op je HDD op te nemen, volgens mij gaat de boel dat niet trekken. Voor de overige doeleinden:perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een p4 2.6
en wil dus wel direct op de hd opnemen gaat die vast wel trekken toch
maar ik bedoel moet ik mijn tv op de tv kaart of op de videokaart aansluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:41
Als je een PVR150/PVR250 of een PVR500 dan kan een PIII het makkelijk trekken het cappen van tv. De PVR's doen hardware mpeg2 dus de hd's hoeven max maar 12mbit/s te verwerken en dat is zeer weinig.
Pagina: 1