Toon posts:

Excel: internationale functienamen

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt met excel mogelijk functies te importeren uit een .csv file. Het volgende is dan ook geldig:
code:
1
1;2;3;4;=SUM(A1:A4)
Dit biedt wel wat mogelijkheden om gegevens te exporteren uit een ander programma, en deze zonder veel gehannes in de spreadsheet van de gebruiker in te lezen. Helaas heeft iemand bedacht dat het makkelijker zou zijn om ook de functies te vertalen.

De applicatie die ik wil maken, zal gebruikt worden door mensen uit verschillende landen. Dus kan ik voor een Engelsman SUM in de CSV zetten, voor Nederlander SOM, een Duitser wil graag SOMME en over Russisch wil ik al helemaal niet nadenken. En dan hebben we het nog niet eens gehad over IF, NOT, AVERAGE, MIN, en alle andere functies.

Is er niet een makkelijker manier/internationale manier om excel functies in een CSV te plaatsen? Bijv door interne functienamen te gebruiken of zo? Ideeen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

VBA werkt wel altijd met Engelse benaming, maar volgens mij kan je het in de front-end helaas niet forceren. Ben er zelf al een paar keer tegenaan gelopen (helaas :()

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:24:
VBA werkt wel altijd met Engelse benaming, maar volgens mij kan je het in de front-end helaas niet forceren. Ben er zelf al een paar keer tegenaan gelopen (helaas :()
VBA gaat denk ik een stapje te ver, ik wil eenvoudige dingetjes doen als effe een summetje of een average uitrekenen. En die moet ook bijgewerkt worden als de gebruiker besluit de values te gaan veranderen. Bovendien, VBA in een csv'tje gaat toch niet?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kom trouwens net dit tegen :/

Excel Add-in: TranslateIT (formerly:MultiLingual Formula Translator )
Translate complete formulas between 12 excel languages (English, Dutch, German, French, Italian, Spanish, Portuguese, Danish, Swedish, Norwegian, Finnish and Russian).
Can be very useful in multilanguage environments or when you read the english excel newsgroups, and happen to own a localized Excel version.

[ Voor 72% gewijzigd door BtM909 op 08-08-2005 13:51 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.