Toon posts:

Pagina openen in een tabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 576 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen (ja, ik heb de search gebruikt); is het mogelijk om een pagina in een tabel te openen? Dus stel ik heb een pagina met een rij links en als ik daarop klik dan wil ik dat deze pagina in een tabel elders op de pagina opent. Ik had al begrepen dat dit met iFrames zou kunnen, maar ik wilde nu juist geen frames gebruiken in m'n pagina! Heeft iemand een site met een voorbeeld hoe dit zou kunnen m.b.v. tabellen?

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan een complete pagina niet zomaar in een tabel proppen nee.

Wat je eventueel wel zou kunnen doen is informatie van een bepaalde pagina(links, tabel, nieuwspost, enz) in een tabel op een andere pagina tonen. Hiervoor zou je dan de content van die pagina met bv PHP kunnen inlezen en op jouw pagina tonen. Maar om dit te kunnen doen moet je wel een en ander van PHP of een andere scripttaal weten, en ik vermoed dat je daar eerst nog wat aan moet bijspijkeren.

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Probeer eens te zoeken naar javascript, of bekijk de mogelijkheid om gewoon te linken naar een pagina die exact hetzelfde is alleen het stukje tekste verschillend. Ik snap dat dit geen nette manier is, maar als het niet om een groot aantal pagina's gaat lijkt me dit het makelijkst.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
ja, ik gebruik dit ook. Je kan dat doen met JS en div's die je voorziet van externe code. Ik kan je spijtig genoeg geen voorbeeld geven, want het is een afgeschermde site. Maar zie eens op SKYNET music, daar gebruiken ze dat ook: http://sib1.od2.com/common/Framework.aspx?shid=02C9002E waar het "plusje" staat om iets uit te klappen. Met een beetje goede moed kan je die code er zo uithalen

edit: link werkt niet helemaal, zoek gewoon ff naar het overzicht van een artiest

[ Voor 13% gewijzigd door webinn op 08-08-2005 12:28 ]

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
Blorgg schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:26:
Je kan een complete pagina niet zomaar in een tabel proppen nee.

Wat je eventueel wel zou kunnen doen is informatie van een bepaalde pagina(links, tabel, nieuwspost, enz) in een tabel op een andere pagina tonen. Hiervoor zou je dan de content van die pagina met bv PHP kunnen inlezen en op jouw pagina tonen. Maar om dit te kunnen doen moet je wel een en ander van PHP of een andere scripttaal weten, en ik vermoed dat je daar eerst nog wat aan moet bijspijkeren.
niet dus, gaat wel ;)

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:14

PeaceNlove

Deugleuter

Dit kun je eenvoudig met php fixen. Gebruik include om de hele .html in te voegen tussen de <td></td> in de php-file die het tabelgedeelte genereert.
edit:
Te laat

[ Voor 13% gewijzigd door PeaceNlove op 08-08-2005 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is als volgt; ik host op dit moment mijn homepage bij Tiscali. Deze ondersteunt geen PHP, MySQL of dergelijke :( Ik heb op deze pagina een gastenboek (bij MyGB.nl), welke ik onder een tabel met links wil plaatsen. Probleem is echter dat ik de gehele site in tabellen heb gemaakt en alleen voor dit onderdeel een pagina met frames zou moeten maken, dat wil ik dus niet!

Verwijderd

zoals al eerder gezegt is, werkt het dus ook met java script [jsscript]
en naam gerelateerd divs ik heb het ook op mijn site en het werkt goed.
ik gebruik het voor foto's, maar je kan het naar alles laten verwijzen.
mail me maar als je het wilt hebben
joostpuntdejageredgmail.com

Verwijderd

Topicstarter
Joost, je hebt mail!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Je kunt ook een bepaalde pagina ophalen mbv. het XMLHttpRequest object (waar die allemaal niet handig voor is ;)). Je kunt dan met getElementsByTagName('body')[0].innerHTML de inhoud van de pagina uitlezen en dit gebruiken waar je wilt. Ook zou je met childNodes en appendChild dit zonder innerHTML kunnen doen, maar dat is een smaak kwestie.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Pagina: 1