Toon posts:

[Nforce2 audio] A7N8x-x audio problemos

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een systeem in elkaar gezet, maar krijg het geluid niet vlekkeloos aan de praat.
Het gaat om het volgende systeem:
Asus A7n8x-x (Nvidia Nforce 2 400 met realtek sound chip)
Amd xp2400+
512mb pc 3200 memory
ati radeon 8500

Windows xp pro, sp2
directx 9.0c

Na de install van windows heb ik eerst de nforce driverpack geinstalleerd, vervolgens de omega radeon drivers. Verder draait er nog niets op de pc.
Op dit moment kan ik alleen geluid krijgen als ik mijn speakers (stereo, via arcam hifi versterker) aansluit op de lijningang op de onboard geluidskaart en vervolgens het systeem configureer als een systeem met vier speakers.
De lijningang stuurt dan achterspeakers aan. Als ik dan mijn speakers aan de lijningang hang, heb ik keurig geluid.
De lijnuitgang stuurt echter helemaal niets uit. Niet in stereo instelling, niet met dolby ingesteld, nooit.
Iemand een suggestie?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met een goede suggestie?
Ik kom er niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
/me so sad
In GTA san andreas hoor ik dus ook alleen de geluiden die uit de achter speakers komen, vrij vervelend.
Ik ga zo in eerste instantie maar terug naar de nvidia drivers, daarmee kun je de frontspeakers ´clonen´ naar de achterspeakers.
Ik snap echt niet waarom de connector voor de frontspeakers geen signaal geeft, op de printplaat is ook niks te ontdekken, dus ik denk dat het softwarematig is.
Misschien volgende week toch maar een andere geluidskaart kopen, tenzij er nog iemand is met een eureka moment?

Verwijderd

installeer ook nvmixer daarin zit een luidspreker wizard waar mee je t aan de gang zou moeten krijgen
en als je config scherm, eigenschappen voor geluiden opent en dan ergens bij geavanceerd kan je met nog wat instellingen spelen

ik hoop dat het zo gaat lukken, ben er zelf ook lang mee bezig geweest om dit uit te vinden..!!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-02 21:58

jotheman

Was like that when I got here!

Euh.... de A7N8X-X heeft geen soundstorm, alleen de ALC650 chip. Probeer de drivers daarvoor eens te downlooden, ik weet dat er ook een utility voor is waarmee je speakerinstellingen e.d. kunt doen maar moet je ff zoeken. Probeer 't dus niet aan de praat te krijgen met NVmixer of de soundstorm drivers, gaat helaas niet lukken...

I see dead pixels...

Verwijderd

Probeer idd de Realtek drivers eens.

Verwijderd

Topicstarter
op dit moment heb ik de realtek drivers geinstalleerd, echter, ook met deze drivers krijg ik alleen geluid uit de line in (die dan dus ingesteld staat als line out voor de achterste twee speakers)
dan hoor ik dus ook alleen geluid dat normaal gesproken uit de achterste twee speakers komt.
ik heb geen achterspeakers, alleen twee front speakers.
ook met de nvidia drivers en de nvswap uutility krijg ik de front uitgang niet aan de praat. het lijkt haast wel een hardware defect...
met de nvidia drivers kon ik het front klonen naar achter, dus ik denk dat ik dat maar weer installeer, dan heb ik in ieder geval in san andreas de radio weer :) (die wordt namelijk niet naar de achterspeakers gestuurd door het spel)
iemand nog eureka momenten?

Verwijderd

klonen naar achteruitgang is goed ja en dan kies je in traktor nvidia asio driver en stel je voor
deck a l voor en r voor
deck b l surround en r surrond
en de optie external mixer aanzetten natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:29:
klonen naar achteruitgang is goed ja en dan kies je in traktor nvidia asio driver en stel je voor
deck a l voor en r voor
deck b l surround en r surrond
en de optie external mixer aanzetten natuurlijk
:?
traktor?
ik vind het een prachtig eureka moment :D

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:01
Ik heb in het verleden wel eens de ervaring gehad met asus-producten, dat ze pas optimaal werkten met asus-drivers. Alsof ze soms het reference-design van de chipset niet helemaal aanhouden.
Heb je dus de asus-drivers al eens geprobeerd?

• koosjebram
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 12:55
@slc-axe
Ik zou toch proberen het oude audio panel van nvidia te krijgen(zat bij mij bij mobo a7n8xe deluxe)
Je hebt dan wel geen soundstorm maar dat is hiervoor irrelevant.
Met het oude audio panel kan je speaker setup swappen,zoiets kan ook door de nieuwste nforce2 audio drivers met nvmixer versie??? alleen dan moet je paar regeltjes in register intikken.
Zoek maar op google naar modded nvmixer of nvmixer advanced options
Ook zou je kunnen kijken wat dat nvswap precies doet.
NB:eigenlijk abnormaal dat ze die boel zo verkopen terwijl je zoveel moet klooien om alles voor mekaar te krijgen(veel mensen met dit probleem)
succes!!
Pagina: 1