Videokaart in Dell Dimension 9100

Pagina: 1
Acties:

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:08
Hallo,

Ik sta op het punt een Dell 9100 te kopen, met 2 19" ultrasharp Flatscreens.
pc: http://configure2.euro.de...8911&s=bsd&sbc=dimen_9100
tft: http://accessories.euro.d...&page=productlisting.aspx

Beide schermen wil ik graag aansluiten via DVI. Het systeem lijkt hier echter geen opties voor te hebben. (alleen de xps lijkt dual dvi te als optie te hebben). Dit zijn de opties, waarvan de laatste op de Dell website niet gedocumenteerd is:
  • 128MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X300 SE inclusief DVI/VGA-TV out via S-video port
  • 256MB nVidia GeForce 6800 (DVI/VGA/TV-out) [meerprijs € 160,00]
  • 256MB ATI Radeon™ X850 XT PE (DVI/VGA/TV-out) [meerprijs € 350,00]
De PC gaat gebruikt worden voor licht grafisch werk (2d: Photoshop / Illustrator / Flash) en Office werk (Office / Zend Studio). Is het dan verstandig om de goedkoopste grafische kaart erbij te nemen (128MB x16 ATI Radeon) en daar zelf nog een PCI kaart met DVI uitgang bij te kopen? Of misschien is het ook een optie om de tweede monitor aan te sluiten op de VGA aansluiting? Of heeft de duurste grafische kaart misschien 2 DVI uitgangen? (via Google vind ik alleen dat soort kaarten voor AGP)

Bedankt vast voor eventuele suggesties of tips!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je eerste idee is vrij goed jah. Echter zou ik zelf met Dell bellen en vragen of ze er ook een dual DVI kaart in kunnen stoppen. Denk dat ze je wel willen helpen aangezien je dan ook 2 tft's van ze koopt :)

Edit: Helaas is de goedkoopste Dual DVI kaart die er is (fx 5700 ultra) al 170 euro. En ik denk dat Dell die niet meer heeft waardoor je dus gauw bij een 6800/x800 uit komt. En zulke power heb jij absoluut niet nodig voor de dingen die jij doet. Maar alsnog zou ik het proberen te regelen via de telefoon ( kan je meestal ook nog korting bedingen ;) )

[ Voor 48% gewijzigd door Satch op 08-08-2005 13:43 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:08
Bedankt voor je reply. Bij Dell vertelden ze me dat de 256MB ATI Radeon™ X850 XT PE Dual DVI heeft. Ik vind de meerprijs echter nogal wat. Het moet ook wel voor minder dan € 350 kunnen denk ik.
Dit zijn de beschikbare sleuven:
  • 3 PCI-sleuven
  • 1 PCIe x1-sleuf
  • 1 graphics PCIe x16-sleuf
Kun je me vertellen wat het verschil is tussen die PCI en PCIe xi sleuf is?
Ik wil graag mijn pci Firewire kaart erin zetten, mijn fax/modem kaartje en eventueel een extra netwerk kaartje. Kan ik daar dan nog een PCI videokaart bij zetten? 64MB lijkt me voldoende?

Edit: kun je serieus nog korting bedingen in combinatie met de acties die lopen (25% korting op tft / 100euro korting op 9100). En om wat voor bedrag korting gaat het dan?

[ Voor 14% gewijzigd door orf op 08-08-2005 14:42 ]