[Outlook Express] Oudere mails niet te downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 772 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-07 17:03
Je kent dat wel, je komt terug van vakantie en meteen hebben je ouders weer een waslijst aan computerproblemen voor je. ;)

OE deed al een tijdje moeilijk, hij begon te zeuren over hoe de e-mail verstuurd moesten worden (HTML of niet) terwijl hij dat voorheen nooit deed. Sinds een tijdje kwam ook regelmatig de vraag naar voren of de e-mail gecomprimeerd moesten worden. Allemaal van die nutteloze dingen dus. Het volgende probleem is een stuk lastiger.

Op een gegeven moment was geen enkele mail meer te lezen. Wanneer een mail geselecteerd werd kwam deze niet tevoorschijn in het weergavevenster. In plaats daarvan:
Bericht niet gedownload
Dit bericht is nog niet gedownload.

--------------------------------------------------------------------------------

Ga als volgt te werk als u het bericht wilt downloaden:

Klik hier.

Druk op de spatiebalk.

Outlook Express
Klikken op de link en herhaaldelijks op de spatiebalk rammen haald niks uit. Wanneer ik dan dat mailtje wil openen krijg ik wederom een melding:
Het bericht kan niet worden weergegeven
Outlook Express heeft een onverwacht probleem ontdekt bij het weergeven van dit bericht. Controleer of er voldoende geheugen en schijfruimte op de computer vrij is en probeer het opnieuw

--------------------------------------------------------------------------------

Outlook Express
Ook staat er bij de afzender: Afzender niet opgegeven terwijl deze wel zichtbaar is in de e-mail lijst. De eigenschappen van een mailtje bekijken werkt niet, hij komt doodleuk met de melding dat er een fout opgetreden is. Verder werkt het slepen naar een map op de harde schijf niet want dan krijg ik een melding:

Kan xxx niet maken of vervangen: Er bestaat al een map met de naam die u hebt opgegeven. Geef een andere naam op.

Waar xxx de naam van de map is waar ik de mail heen sleep.

Alle nieuwe binnenkomende e-mails werken normaal, maar ik vraag me af hoe lang dit nog gaat duren. Ik wil deze mails niet kwijt, daarom heb ik ook nog niks met OE zelf gedaan.

Iemand een idee? Bij voorbaat dank!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-07 12:55
Al met webmail geprobeerd?

• The Realone
OE haalt de berichten van de server, deze staan er dus niet meer. Is altijd zo geweest bij ons.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

De melding krijg je trouwens niks voor niks. Hoe zit het met schijfruimte en geheugengebruik? Daarnaast ook interessant hoeveel emails er inmiddels in de mappen zitten en hoe groot de .dbx bestanden zijn :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• The Realone
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.boerenkamp/OE1.JPG

Ik vraag me trouwens af waar die Postvak UIT (1).dbx, Verwijderde items (1).dbx en Verzonden items (1).dbx vandaan komen maargoed. De map verzonden items is overigens leeg (op 1 mailtje van 1KB (zonder bijlage) na dan). Hetzelfde geldt voor de map verwijderde items.

De ruimte op de schijf is een slordige 36GB. 8)7

• The Realone
Niemand schijnt het te weten. Is er nergens een optie om die archivering uit te zetten? Ik heb die troep niet nodig en wanneer die vraag weer verschijnd op Nee klikken met het vakje "Deze vraag niet meer stellen" ofzoiets blijft hij evengoed terugkomen. 8)7

Ik denk namelijk dat daar het probleem met die e-mails ook vandaan komt.

Verwijderd

Lang geleden geplaatst dit bericht, maar ik heb precies hetzelfde.
Weet je inmiddels wat je eraan kunt doen?

Zelfde melding, hoewel het bericht al veel eerder gedownload is (en dus van de server af).
Gebeurt zo ver ik kan zien vooral in de inbox.
Soms als ik Outlook Express (versie 6.0) her opstart, gaat het goed, maar sommige berichten zijn permanent weg, met achterlating van die melding.

Ik gebruik OE 6.0 al even, het probleem is recent.
Aanvullend is soms de héle inbox zogenaamd leeg (lost zich nu nog op als ik herstart) én zijn berichten soms ineens niet te verplaatsen of verwijderen.

Very annoying.

Waar komt dit door én wat kan ik doen om het op te lossen??
Pagina: 1