Toon posts:

[XP] Harde schijf formatteren na XP crash*

Pagina: 1
Acties:
  • 8.341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb een aardig probleem mijn vorige windows is gecrashed en ik krijg een foutmelding hoe en wat (te lang verhaal).
dus vertel ik meteen wat ik probeer.

mijn doel is om XP opnieuw te installeren, dit lukt NIET want hij blijft hangen bij het zoeken naar vorige versies van XP.
Dus moet mijn HDD geformatteerd worden.
Dit lukt echter niet..... Als ik bij de herstelprodecure kom waar C:\> staat (waar je normaal iets achter kan typen, kan nu NIET want er staat iets van installatie van windows onder en daar achter kan ik wel iets typen Maar 1 getal/cijfer. er staat daarboven 1 C:\> WINDOWS dus dacht ik dan moet ik 1 intypen maar ook dit lukt niet.
Dan maar een boot floppy maken, erin gestopt..... kan ik iets intypen :) maar er staat A:\> , dus als ik format c: erachter typ krijg ik de melding : Bad Command or invalid type ;(

kunnen jullie mij helpen...? (ben echt wanhopig....) Mvg Matthijs

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

c:\windows\system32\format.com

Download my music on SoundCloud

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:09

Tarin

Just plain weird.

Met een (waarschijnlijk Win98/ME)-bootdiskette kan je inderdaad niet je Windows XP-schijf formatteren als die in NTFS opgebouwd is.

Wat je geloof ik wel kan doen is fdisk draaien en daarbinnen de partitie(s) weggooien en nieuwe aan maken (booten vanaf diskette, en dan fdisk [enter]), en die daarna formatteren. Daarna kan je hem in de Windows XP-setup weer omzetten naar NTFS.

Ook een optie: op bootdisk.com kan je opstartdiskettes met ntfs-support downloaden.

[ Voor 13% gewijzigd door Tarin op 08-08-2005 11:38 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Download op bootdisk.com een win98 image bestand voor een boot-floppy, daar staan standaard de fdisk en format executables op.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
bedankt !

@ Dominic, moet ik dit intypen... c:\windows\system32\format.com ?

@ de rest, ik heb op een andere pc met XP (waar ik nu opzit) een geformatteerde floppy gemaakt (is dat dan 98/me) ik heb er niet zo veel verstand van :|

Kunnen jullie mij de link geven welke ik precies moet downloaden...?

BEDANKT

Verwijderd

je kan toch ook gewoon de wincd erin gooien en dan de setup uitvoeren en vervolgens die c schijf formateren... hoef je ook niet moeilijk te doen met bootdisks enzo

Verwijderd

Topicstarter
@ bloodnose,

das nou het probleem, kon het maar !!!

ik kan kiezen uit:

*XP installeren (blijft hangen met het zoeken naar vorige versies van XP)

*repareren ( kan ik maar een iets intypen)

*annuleren ( zo komt XP er niet echt snel op)

8)7 ik weet het niet meer...........

dus toch een bootdiskette, geef maar een link welke ik moet hebben _/-\o_

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Ik heb het idee dat je je meer thuis zult voelen op het Helpmij forum, maar goed ik ben ook de beroerdste niet ;)

Als je nu deze file eens download en op een diskette zet. Vervolgens start je op met die disk en verwijder je met FDISK al je partities (als je NTFS hebt voor je XP zijn het non-dos partities). Als het goed is kun je met je XP CD weer nieuwe partities aanmaken. Voor hulp over FDisk kun je de FAQ lezen.

Verwijderd

Je moet delpart.exe gebruiken om de partitie te verwijderen. Stuur me maar een mailtje, dan praten we verder.

[edit]
Of je volgt natuurlijk de uitgebreid beschreven stappen van XTC.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 14:18 ]

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-03 09:20

weebl

YARR!

Je moet ook niet kiezen dat je je windows installatie wil herstellen, want hij vind geen windows installatie omdat die gecrashed is zoals je al zei. Je moet gewoon kiezen dat je windows wil installeren, en dan de partitie die er staat weggooien en een nieuwe maken en dan daarop windows installeren.

En als ie crashed bij het zoeken naar installaties is er of iets mis met je cd, of iets mis met je HDD.

succes

[ Voor 15% gewijzigd door weebl op 08-08-2005 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
he, bedankt voor de reacties !! _/-\o_

ik denk dat het me wel op een andere manier gaat lukken : harddisk uit een andere pc erin, op master zette daarna mijn s-ata schijf erbij prikken en deze in windows helemaal schoon maken :*)

is dit een goed idee wat zou kunnen...?

Verwijderd

Topicstarter
even een dom vraagje : ik wil mijn HDD op Master zetten maar mijn Benq speler staat op master en deze HDD op slave....

als ik daar met enter op druk komt er auto..
manual..
none..

?
hoe kan ik mijn HDD op Master zetten (ASUS A8N-E)

snel antwoord graag !!! ;)

Verwijderd

punt 1
correct me if i'm wrong : jouw HD is toch S-ATA...en geen IDE. maar goed.

achterop jouw IDE schijf zitten jumpertjes....net als achterop je cdrom speler. er staan ook tekentjes bij welke stand wat doet. M = master, S= slave en CS of C = cable select.

punt 2
jij wil een windows OS dat uit een andere PC komt gaan draaien om je originele schijf weer te repareren...dan wens ik je veel succes. op een ander systeem geinstalleerd OS werkt niet echt al te best op andere hardware. maar probeer maar. ben benieuwd wat jouw bevindingen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie.

ik heb een IDE schijf waar XP opstaat, nu is mijn bedoeling deze als Master te zetten en de DVD speler als Slave en dan op deze IDE schijf XP opnieuw te zetten en dan vanuit xp mijn andere schijf leeghalen !...

maar ik moet een jumper overzetten, dit heb ik nog nooit eerder gedaan.... :O
ik krijg er niet zomaar beweging in, moet ik duwen ,trekken,schuiven....??
(het is toch dat plastic hulsje met 2 pinnetjes erin)

_/-\o_ REACTIE GRAAG _/-\o_

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Ik denk dat je bij het opstarten van Windows XP CD, je S-ATA controller drivers moet laden, anders ziet ie je HDD niet.

Bij het opstarten komt er onderin het scherm te staan: press F6 to install third party drivers (of zoiets), zorg dat de controller drivers op een floppy staan en druk op F6, zodat windows ze kan laden.

Als het goed is moet windows hierna je HDD kunnen zien.

succes

Edit: dan heb je die IDE schijf dus niet nodig, sterker nog, als dat gedoe met die IDE schijf je lukt, dan hou je waarschijnlijk het zelfde probleem als in het begin als je windows probeert te installeren!

[ Voor 22% gewijzigd door Damon op 08-08-2005 19:41 ]

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

Topicstarter
he, bedankt allemaal.

hij werkt inmiddels weer (ik bezoek nu deze site erop)

wat ik dus heb gedaan: een IDE schijf van maarliefst 2 hele GB,s erin gepropt en mijn s-ata disk losgekoppelt. toen opgestart en windows geinstalleerd op de IDE schijf, daarna in windows mijn s-ata schijf erbij geprikt en deze vanuit windows schoongemaakt :+
windows erop en klaar.

toch bedankt voor alle reacties !! :D

Verwijderd

Topicstarter
maar nog even een vraag ?

HOE HEEFT DIT KUNNEN GEBEUREN ??

ik kreeg de melding win32\system\config kan niet worden gevonden of bestand is beschadigd...

komt dit doordat de installatie van service pack 2 niet goed is verlopen of dat ik wat lompe wijzigingen in mijn bios heb gedaan ?

nu wil ik dew timings van mijn kingston hyper X geheugen goed zetten..... Kan dit gewoon ?? net als cas op 2 zetten ipv. 2.5 en op 1T ipv. 2T (staat allemaal raar ingesteld) kan ik bv. ook eerst de latency aanpassen en daarna iets anders of moet alles tegelijk?

kan ik zo weer zo,n rare crash veroorzaken :/
Pagina: 1