Toon posts:

goed systeempje?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik had een vraagje.. is dit een beetje goed systeempje?

Hardware:

01. Behuizing: Coolermaster Stacker 810

02. Moederbord: Asus A8N-Sli Deluxe

03. Processor: AMD Athlon 64 4000+

04. Videokaart: XFX GeForce 7800 GTX Overclocked 256MB DDR3 DUAL DVI VIVO PCI-E (PV-T70F-UND7)

05. Voeding: Coolermaster RealPower 550 Watt

06. Koeling: Zalman CNPS7700-Cu

07. Harde Schijf: Hitachi Deskstar T7K250 160GB

08. Intern geheugen: Corsair TwinX2048-3200C2 (DDR400 SDRAM, 2GB)

09. DVD-speler: Lite-On 16x48x SOHD-167T

10. DVD-RW: Nec ND-3540 DD

11. Floppy: 3,5" Diskdrive

12. Toetsenbord: Logitech Media Keyboard Elite

13. Muis: Logitech MX518 Gaming-Grade Optical Mouse

het hoofddoel van de pc is gamen (maar dat wist je misschien ook al wel ;) )

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:31

Piggen

Lekker bakkie

Dit is het beste van het beste, natuurlijk is dat goed.

Alleen is het misschien ook wel leuk om voor een dual core te gaan, de X2 3800+ bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 23:19

Abu

Abu!

Gamen gaat werken op deze pc denk ik... Ik zou nog even doorsparen en een fatsoenlijke pc kopen.

Insanus sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MPmad schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:28:

Alleen is het misschien ook wel leuk om voor een dual core te gaan, de X2 3800+ bijvoorbeeld.
naja, ik bedoelde eigenlijk of alles compatibel was en of ik niets vergeten ben ofzo (is eerste keer dat ik zon ding in elkaar ga knutselen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je toch voor het beste gaat, flikker er dan gelijk een FX-57 in, al vanaf 1000 euri :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tss.Tss. Wat hoor ik hier weer een hoop mensen jaloers zijn :P

Voor zover ik kan zien ben je niets vergeten :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:30:
als je toch voor het beste gaat, flikker er dan gelijk een FX-57 in, al vanaf 1000 euri :P
wilde ik eerst ook, maar vonden men ouders niet goed :( 1000 euro voor een porc :O
de bedoeling was ook eigenlijk om onder de 2200 euri te blijven ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:31:
Tss.Tss. Wat hoor ik hier weer een hoop mensen jaloers zijn :P

Voor zover ik kan zien ben je niets vergeten :)
weet iemand of het sound onboard is (zal toch wel???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 14:49

DaWaN

'r you wicked ??

Als je al zoveel geld uitgeeft neem dan een dual core en evt nog een grotere HD. 2GB ram is wel fijntjes zou ik zo houden :) Rest is ook allemaal OK

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 14:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Niks slechts aan :-) Moet je goed performance gaan trekken in moderne games .

Echter 3 opmerkingen :

1. Voeding
Ik zou eerder geneigt zijn om de nieuwe Enermax series voedingen te kopen .
Reden ? Deze series ( EG565P-VEFMA meen ik uit mijn hoofd ) heeft native een 6 pins aansluiting die benodigt is om je 7800 GTX aan de praat te krijgen + een native 24 pins ATX stekker .

Er zit bij de XFX 7800 GTX wel een verloop stekkertje , maar dan moet je 2 x molex ( elk op een aparte rail is natuurlijk de bedoeling ) opofferen om die om te zetten naar 1 x 6 pins en dat kan lastig worden afhankelijk van de plaatsing van je apperatuur e.d
Werken met splitters is nooit leuk ook al is het om die laaste centimeter te overbruggen .

Ik moet er wel bij zeggen er is niks mis met de real power , hij heeft native de 6 pins aansluiting niet ,maar wel een verloop van 20 naar 24 pin molex . Als jou moederbord geen 24 pins vereist is het juist weer ongemakkelijk om die enermax te halen . Maar 24 pins is wel de standaard aan het worden voor moderne systemen .

Tevens heeft de SLI versie van die nieuwe reeks Enermax voeding 2 van die 6 pins aansluitingen , en is ook zoals de naam zegt bedoelt voor het draaien van power hungry kaarten in SLI , wat meschien nu niet het geval zal zijn in jou systeempje , maar wie weet over X periode zal het wel leuk en aantrekkelijk zijn er 1 bij te prikken . ( waarom koop je anders een SLI bord )
Het nemen van die SLI series enermax vermakkelijkt later weer het gesjoemel met splitters , want dan moet je 4 molexen zien op te offeren van je kabel bundeltje .

2) Processor , wederom niks mis mee . Maar persoonlijk ben ik altijd zelf onderzoek gaan doen naar de overclockbaarheid van processors / Steppings en zodoende mijn processor keus te kopen om ervoor te zorgen dat ik meer " bang for my buck " kan krijgen .
Ik draai bijvoorbeeld een 3200 + S939 processor (512kb cache venice core ) op 2800 mhz i.p.v de originele 2000 ! Mooi meegenomen dus die prijs verschil die ik kwijt zou zijn aan de hoogste defeault geklokte AMD proc .

3) Soundkaart , ik weet nie de details van dat moederbord maar ik geloof dat het zo`n realtek zal zijn ? Soundstorm is NVIDIA helaas mee opgehouden op de NForce 2 series .
Waarom denk je niet aan een Audigy 2 ZS ? Ik heb ze al vanaf 90 euro gezien hier en daar , dan heb je ook wel wat aan diepgaande sfeer door het geluid in games met EAX HD en al die poespasenzo zoals F.E.AR Doom3 , BF2 etc .

Hoe dan ook je basis keuze is uitstekent en je zult gegarandeert plezier hebben van je aankoop !

[ Voor 9% gewijzigd door lithiumangel op 08-08-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Je kunt ook nog een Raptortje erbij nemen :P

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lithiumangel schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:40:
Niks slechts aan :-) Moet je goed performance gaan trekken in moderne games .

Echter 3 opmerkingen :

1. Voeding
Ik zou eerder geneigt zijn om de nieuwe Enermax series voedingen te kopen .
Reden ? Deze series ( EG565P-VEFMA meen ik uit mijn hoofd ) heeft native een 6 pins aansluiting die benodigt is om je 7800 GTX aan de praat te krijgen + een native 24 pins ATX stekker .

Er zit bij de XFX 7800 GTX wel een verloop stekkertje , maar dan moet je 2 x molex ( elk op een aparte rail is natuurlijk de bedoeling ) opofferen om die om te zetten naar 1 x 6 pins en dat kan lastig worden afhankelijk van de plaatsing van je apperatuur e.d
Werken met splitters is nooit leuk ook al is het om die laaste centimeter te overbruggen .
!
thanks voor uitgebreid antwoord :) maar bekijk dit eens:
http://www.coolermaster.com/product_common_images/Release%20Sheet_RealPower550W.pdf
hier staat volgens mij wat jij bedoelt

past die enermax EG710 Noisetaker wel in mijn kastje, want hij lijkt zo groot :o
http://www.coolermaster.com/index.php?LT=english&Language_s=2&url_place=product&p_serial=RC-810&other_title=RC-810CM%20Stacker%20810
(sry voor lange link)

wat ik een voordeel vind van de coolermaster is de MTBF >400000 hours vs. Enermax MTBF>100000 (dus gaat ie langer mee)

weet iemand of het asus a8n sli deluxe mobo een 24 pins atx aansluiting heeft?

sp. maakt die enermax geen takke herrie :P

bij voorbaat dank

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 14:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Hmmm ic ic dus die Real Power heeft wel een 6 pins aansluiting .
Ik had namelijk ff snel een google gedaan op die real power en in een review ergens (silent pc ?) stond het er niet bij namelijk , vandaar :P
Wat die enermax betreft , hij is net zo groot als elk andere ATX voeding die ik hier heb (andere enermaxen , ThermalTake Butterfly , Aopen etc ) en ik heb ook een Cooler Master Stacker kast hier als hoofd PC :) Lekkere kast overigens , ik heb er zelfs een jaartje 2 voedingen in gehad ! Dat was ook zeer relaxt :)
En nee die Enermax is niet luidruchtig , ik hoor me casefans (120 mm stock coolermaster dingen) er nog bovenop komen .

Maargoed , er is niet echt een definitieve argument om die realpower niet te kopen .
Ziet er goed uit , goede reviews , leuke gimmick ( wattage meter ) en vooral als je die hogere MBTF wilt hebben , waar ik overigens wel mijn puntjes bij zet want Enermax (bijvoorbeeld) maakt echt geen brakke voedingen ( althans ik heb er altijd goede ervaringen mee gehad en ze hebben gangbaar wel goede reviews ) dat die coolermaster , welk net nieuw in de PSU markt is opeens 4x zolang ( officieel dan ) mee moet gaan , mja ik weet niet.
Maar dat ben ik weer :)

Like I said, het hele pakketje is gewoon prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:28:

Waarom een dual-core? Zijn hoofddoel is gamen. Alle games van deze tijd zijn single-core. Die presteren gewoon beter in games.

Als er muli-core games komen is bijv. de 4400+ al weer verouderd voor een Gamer. En zul je bijv. de 5400+ gaan halen ofzo.

Als je nu voor de Dual-core zou gaan, besteed je je geld verkeerd....

Deze argumentatie geldt natuurlijk alleen als je hoofddoel GAMEN is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

08. Intern geheugen: Corsair TwinX2048-3200C2 (DDR400 SDRAM, 2GB)
Wijs besluit. Ik heb ook 2 gig intern en dat merk je nu al en de echte beloning komt straks :Y)

-Alle games voluit en zo vloeiend als bronwater :>
-Swapfile is geschiedenis
-Geen gefrustreerd getweak om die paar MB'tjes vrij te krijgen

Verder geen aan- of opmerkingen. Pracht systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:50

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:47:
[...]

Wijs besluit. Ik heb ook 2 gig intern en dat merk je nu al en de echte beloning komt straks :Y)

-Alle games voluit en zo vloeiend als bronwater :>
-Swapfile is geschiedenis
-Geen gefrustreerd getweak om die paar MB'tjes vrij te krijgen

Verder geen aan- of opmerkingen. Pracht systeem.
hoezo straks.. Battlefield II is gek op die extra gigjes 8)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Pagina: 1