Beste,
Onlangs heb ik een andere server gekocht (oude begint echt wel oud te worden). Op beide server draaid Windows 2000 server (sp4). Nu zou ik de gegevens van de Active Directory willen overzetten van de oude server naar de nieuwen, zodat de gebruikers kunnen aanloggen op de nieuwe server, liefst zonder dat ze er iets van merken, laat staan dat ik op de clients aanpassingen moet doen.
Op de oude server staat Active Directory en deze is ook DC
Ik ben al als volgt te werk gegaan.
1. Via ldifde export gedaan van users en computer
ldifde -f users.ldf -s testserver -r "(objectClass=user)"
ldifde -f comp.ldf -s testserver -r "(objectClass=computer)"
2. netwerkkabel oude server uitgetrokken
3. Nieuwe server hernoemd (zelfde pcnaam als oude server)
ip adres zelfde als oude server ingesteld
4. Active Directory geinstalleerd (zelfde naam als oude)
+ DNS
5. Aanpassingen ldifde files (enkel de zelfaangemaakte gebruikers in deze file laten staan)
6. import gedaan van ldifde files
ldifde -i -f users.ldf
ldifde -i -f comp.ldf
(gaf wel een foutmelding maar de gebruikers en pc staan wel in
de active directory)
7. PROBLEEM. Alles lijkt dus goed te gaan, enkel de client pc's lijken dit domein niet meer te vinden, ze kunnen dus niet meer aanloggen op dit domein. foutmelding in aard van "could not connect to domain..."
Heeft hier al iemand anders ooit met te maken gekregen... en dit ook kunnen oplossen.
Alvast bedankt
Onlangs heb ik een andere server gekocht (oude begint echt wel oud te worden). Op beide server draaid Windows 2000 server (sp4). Nu zou ik de gegevens van de Active Directory willen overzetten van de oude server naar de nieuwen, zodat de gebruikers kunnen aanloggen op de nieuwe server, liefst zonder dat ze er iets van merken, laat staan dat ik op de clients aanpassingen moet doen.
Op de oude server staat Active Directory en deze is ook DC
Ik ben al als volgt te werk gegaan.
1. Via ldifde export gedaan van users en computer
ldifde -f users.ldf -s testserver -r "(objectClass=user)"
ldifde -f comp.ldf -s testserver -r "(objectClass=computer)"
2. netwerkkabel oude server uitgetrokken
3. Nieuwe server hernoemd (zelfde pcnaam als oude server)
ip adres zelfde als oude server ingesteld
4. Active Directory geinstalleerd (zelfde naam als oude)
+ DNS
5. Aanpassingen ldifde files (enkel de zelfaangemaakte gebruikers in deze file laten staan)
6. import gedaan van ldifde files
ldifde -i -f users.ldf
ldifde -i -f comp.ldf
(gaf wel een foutmelding maar de gebruikers en pc staan wel in
de active directory)
7. PROBLEEM. Alles lijkt dus goed te gaan, enkel de client pc's lijken dit domein niet meer te vinden, ze kunnen dus niet meer aanloggen op dit domein. foutmelding in aard van "could not connect to domain..."
Heeft hier al iemand anders ooit met te maken gekregen... en dit ook kunnen oplossen.
Alvast bedankt