Live cd met s-ata (raid) ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025
Zoals gemeld in dit topic:
Ik heb een systeem met 80gb WD IDE schijf (boot) en in RAID0 2* 200gb S-ATA maxtor10 schijven. Nu zit er op 1 (of beide?) s-ata schijven een fout. Als ik boot kan ik de array wel benaderen, echter bij kopieren slaat winxp vast. Er zit nog garantie op dus ruilen gebeurt zoiezo, ik wil echter wel wat data eraf halen en dat lukt me nog neit echt.

Heeft iemand een idee hoe data eraf te halen? Evt DOS omgeving (aangezien winxp vastloopt, kan ik dat misschien beter in een andere omgeving doen?).

Silly me heeft nl. geen backup van zijn foto's (9gb) de rest van de data zal me een worst wezen. Uiteraard gebeurt dit altijd net _voordat_ je zit te denken aan hoe je backups te regelen
Nu heb ik dus de knoppix live cd, maar die heeft blijkbaar geen ondersteuning voor óf s-ata óf s-ata in raid.

Mijn vraag dus in NOS: is er een live cd die wel ondersteuning hiervoor heeft?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Niet echt NOS, aangezien het een soort windows is, maar met Bart's WinPE kun je tijdens het laden drivers toevoegen met behulp van F6, net zoals je bij je Windows setup doet.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 15:47

woutur

Klauwtjes uit!

Het is misschien handig om te melden wat voor chipset de RAID verzorgt. Stuk makkelijker te bepalen of er ondersteuning voor is.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Roeligan
Das waar |:(

Ik draai op een ASUS A8N-SLI deluxe met nforce4 raid (niet de onboard promise chip)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Voila.
http://tienstra4.flatnet....n2dmraid-i686gcc4-1.0.iso

Even de Windows partities mounten en daarna even de ssh server opstarten. Vervolgens kun je met Winscp de data van het systeem naar een andere pc toe loodsen. Eventueel kun je natuurlijk ook een andere harddisk erbij pleuren.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Roeligan
thx... ben nu ff ergens anders, zal zo proberen en results uiteraard plaatsen :)

RatPack #814

Pagina: 1