| Geintegreerde HTPC? |
|
| Het is de bedoeling om een volledig nieuwe htpc te bouwen op basis van een MATX bordje welke reeds in bezit is. de behuizing moet ook geheel opnieuw gebouwd worden aangezien ik deze nog niet heb. Tijdens het bedenken van dit project bedacht ik me dat het enige storende object dat me nog restte mijn huidige (niet al te beste) versterker is. vandaar het plan / de vraag: "is het een idee om een geintegreerde versterker samen met alle componenten van een htpc in één behuizing te proppen?" Het hoeft allemaal niet te fancy, geen surround bijvoorbeeld aangezien ik vrijwel alleen naar muziek luister en geen games speel of films met 5.1 ga kijken (daar hebben we de bios voor). componenten:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben in het zelf bouwen van een (compacte) versterker, en die me tips kunnen geven met betrekking tot het bouwen hiervan en het afschermen koelen en voeden. het is de bedoeling dat het geheel straks middels 1 knop aan en uit gaat, de volumeregeling gaat geheel via de PC (versterker staat dan gewoon altijd even hard) het voornaamste is dus dat ik straks slechts 1 behuizing heb met daarin 1 apparaat, dat al mijn muziek direct via een paar redelijke speakers kan afspelen, zonder dat ik weer apart een computer, versterker dvd/cd speler heb staan en aan moet zetten. |
| Update: na het zoeken op de site van velleman en dergelijke lijkt het me met mijn electronicakennis niet echt werkbaar om er iets moois van te maken, ik ga eens in mijn vriendenkring vragen wie me wil helpen (techneuten genoeg). ps, voor degenen die het niet hadden gezien, de bedoeling is dat ik alles zelf ga maken, de behuizing ook, dus geen voorgekauwde kast voor mij. maar echt mijn eigen apparaat. |
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 15:50 . Reden: mijn soldeerkunsten en electrokennis zijn dramatisch ]