Samenvatting van film ahv instellingen bestand, bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Is er ook een programma waarmee je een samenvatting van een film kan kijken ahv een soort instellingen bestand? Dus dat je een bestand hebt met daarin tijdstippen voor de belangrijkste scenes, dus zoiets:
code:
1
2
00:54:23,000 --> 00:55:37,000
01:09:18,000 --> 01:11:12,000

Een opsomming van de belangrijkste scenes, die je alleen hoeft te kijken om het verhaal te begrijpen, net zoals je uittreksels voor boeken hebt. Zou misschien handig zijn voor te lange films, of bijv. Star Wars 1 zonder Jar Jar Binks, dat soort dingen.

Zal voor filmfanaten misschien wel godslasterlijk zijn, maar het is maar een idee :P En als dat niet bestaat, is er misschien iemand die zoiets kan maken? Misschien als plug-in voor BSPlayer?

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Het bestaat niet. Ik verwacht om twee redenen: De eerste, en belangrijkste is dat je de hele film ermee verkracht. (Wat je zelf, indirect, al aangeeft.) Er blijft niets meer over van het vermaak. Bij boeken is het net zo. Een samenvatting van een boek vond ik lang niet zo leuk om te lezen als het boek zelf. (Nu heb ik overigens helemaal geen plezier meer in literatuur, maar dat terzijde.)
Het tweede probleem (wat voor jou wél van belang is ;) .) is dat er een hele database voor nodig is om al die tijden op te slaan. Dat moet ook iemand willen doen en hosten. Kijk eens naar FreeDB.org. Dat zijn nogal wat albums die allemaal op meerdere mirrors staan en gemodereerd moeten worden. En wie zou dat willen doen om films te kunnen verkrachten?

Probeer trouwens ook maar eens zoiets te doen bij een paar films. Zodra het over psychologische veranderingen gaat, krijg je het al niet meer voor elkaar. Zo zal The Shawshank Redemption in zijn samenvatting net zo lang duren als niet samengevat.
Als je toch bezig bent, vat dan ook The Matrix eens samen. Morpheus vertelt Neo over het bestaan van de Matrix en de mogelijkheid er in en uit te stappen. Agent Smith is een persoon in de droomwereld die ervoor moet zorgen dat mensen als Neo en Morpheus niet overleven. Neo verslaat hem echter. Ondertussen bloeit er wat op tussen hem en Trinity. Na dit gelezen te hebben, hoef ik mijn favoriete film niet meer te zien. Het heeft toch niets meer? En ook nu weer, welke scène zou je bij de laatste zin laten zien?

Software technisch zou het wel kunnen, onder voorwaarde dat er een database is zoals ik eerder schreef.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04-2025
offtopic:
[quote]DeeD2k2 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:52:
...
Morpheus vertelt Neo over het bestaan van de Matrix en de mogelijkheid er in en uit te stappen. Agent Smith is een persoon in de droomwereld die ervoor moet zorgen dat mensen als Neo en Morpheus niet overleven. Neo verstaat hem echter. Ondertussen bloeit er wat op tussen hem en Trinity. Na dit gelezen te hebben, hoef ik mijn favoriete film niet meer te zien. Het heeft toch niets meer? En ook nu weer, welke scène zou je bij de laatste zin laten zien?
...
[/quote]

juist die laatste zin zou ik in een kleine samenvatting kunnen vormen, de rest dan weer niet :Y)

ik denk ook niet dat dit een goed idee is, je kan wel de film in powerdvd afspelen en afspelen aan 16X speed...

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Zo'n database zou er pas komen nadat er een dergelijk programma zou verschijnen. En ik zat dus te denken aan zeg maar een soort "alternatieve scene volgorde" script.

Daarmee zou je dan ook heel makkelijk een alternatieve versie van Memento (2000) maken, in chronologische volgorde. Dat soort dingen.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
offtopic:
Oeh, Au! Wat wil je met films!? Het hele effect van memento weghalen en het, relatief, saaie verhaal dat erachter zit te voorschijn toveren?

Er bestaat niets voor dat het echt eenvoudig voor je kan doen. Handmatig is niet zo'n probleem. Je kan je film rippen in een IFO parsing mode waarbij je de chapterpoints weg laat schijven in frame formaat (zoals IfoEdit ze gebruikt). Vervolgens kan je deze gebruiken om met de Trim optie van AviSynth je eigen volgorde te maken.
Het vergt dus wel wat werk, maar het is mogelijk zonder recoden...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 19:37
offtopic:
Als je samenvattingen van films wilt zien, moet je hier even kijken.
:P

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Martinator schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:35:
offtopic:
Als je samenvattingen van films wilt zien, moet je hier even kijken.
:P
:D _O_

Pagina: 1