Toon posts:

Verkeerde waardes met laatste bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren met Live Update mijn NEO2 Platinum geflashed naar bios 1.9, er stond nog 1.5 op. In de bios (en ook met Speedfan en Everest) zie ik dat de temperatuur van de cpu soms onder die van het moederbord komt en dat lijkt me erg sterk (cpu en moederbord zijn nu 25 graden met een XP-120). Ook staat de vcore op 1.36V. Als ik cpu voltage op 1.4V zet, blijft ie 1.36 aangeven.

Kan ik nu het beste naar een andere versie flashen (1.8 ofzo)? Of is er iets anders aan de hand? Ik heb wel geprobeerd met Live Update te flashen naar een oudere versie, maar dat kan niet. Op flash gebied in dos ben ik tamelijk onbekend.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Wat waren de temperaturen eerst dan? Het kan zijn dat de programma's de waardes hebben omgedraaid, gebeurde vandaag bij mij ook met mijn videokaart (Local en Remote omgedraaid). Dit is verder niets om over in te zitten en ZEKER geen BIOS-flash waard, tenzij je je er enorm aan stoort.

Verwijderd

Topicstarter
Temps waren volgens mij met bios 1.5 wel wat hoger. Vcore verhaal vind ik wel wat lastiger: wil wat gaan oc'en, maar heb nu eigenlijk geen idee welke waarde juist is aangezien er gewoon 1.36V blijft staan als ik cpu vid op 1.4V zet (met cpu voltage by cpu vid). Is dit geen reden om te flashen?

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem met een neo2 bord. Alleen heb ik bios 2.5 erop gezet recent.

Als ik opstart dan geeft de bios CPU temp 23 (LOL!) aan en system 38..dit met een pentium 4 2.8 & thermaltake volcano.

De cpu blijft daarna op circa 33 en sys temp op ong. 40. Ik heb al op het msi forum gezocht en het blijkt dat meer mensen last hebben van dit probleem.

Verwijderd

Dat je cpu kouder is als je mb is niet zo verwonderlijk.
De meeste mensen koelen hun cpu behoorlijk, als je er een xp120 op zet, flinke fan erop, en het is geen heethoofd (dus geen prescot) dan kan het goed zijn dat je cpu, zeker idle, koeler is als je mb.
Je mb sensor zit meestal een eindje van de cpu af en als je die niet actief koelt maar er zit wel een component die warm wordt (chipset, voltage regulator) dan wordt het daar wel lekker warm.

Maar als je cpu beneden kamer temperatuur komt met lucht koeling kunnen we met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat de sensor/bios het zaakje niet helemaal goed door heeft.
Is verder geen probleem, maak een notitie / screenshotje van alle temperaturen met de nieuwe bios in idle, en wat notities erbij van how, wat en wanneer en zodra je dan hele hoge temps hebt kun je die vergelijken met je genoteerde waarden en weet je wat er over de schreef aan het gaan is.

Verwijderd

Topicstarter
cpu is 25 graden, moederbord 24. Stressed komt cpu niet boven de 33 graden uit en is dan wel hoger dan het moederbord.
Pagina: 1