Toon posts:

[XP] Blijft in installatieloop hangen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OP een "oude" P 600 van mijn ouders probeer ik XP pro nl te herinstalleren na een kapotte HD. Mbv een 2e HD welke reeds gemonteerd was wil ik XP opnieuw installeren. Alles verloopt normaal incl formatteren en kopieren (blauwe scherm), als hij dan reboot voor het werkelijke installatiegedeelte begint hij weer van voor af aan te kopieren en vraagt vervolgens of ik door wil gaan aangezien er al een windows installatie op de hdd staat. Ga ik vervolgens toch verder formatteer alles weer dan begint het weer van voor af aan na de reboot

Als ik via dos c: wil benaderen en fdisk-en dan ziet hij hem niet

Boot sequense in bios staat op floppy, hdd, cd-rom

CD is goed aangezien ik hem ook op een andere pc heb gebruikt

Henk

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Neem deze even door. Verder is het logisch dat je vannuit dos de boel niet kan benaderen aangezien dos geen NTFS snapt. Daarvoor zijn verscheidene tools (hint: google op NTFS, dos).

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Lijkt er het meest op dat je toch van CDRom boot. Heb je de CD (conform installatieprocedure) uit de CDRom gehaald ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02-2025
lier schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 10:47:
Lijkt er het meest op dat je toch van CDRom boot. Heb je de CD (conform installatieprocedure) uit de CDRom gehaald ?
Of zoals lier zegt of je moet na installeren van bestanden op HDD de bios erbij halen en boot sequence veranderen...

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je C niet ziet vanuit DOS, is de kans erg groot dat je je harddisk als NTFS hebt geformatteerd.
Kun je in het BIOS ook nog instellen welke HDD er als bootschijf gebruikt moet worden?
Ik kan in mijn eigen BIOS instellen of ik mijn primaire of secundaire schijf wil gebruiken om vanaf te starten.

Verwijderd

Topicstarter
Hey lier,

Volgens de installatieprocedure moet ik enkel een eventuele opstartfloppy eruit halen. (ik gebruik echter geen floppy, ik installeer rechtstreeks van cd) Als ik ook de cd eruit haal dan gebeurt er helemaal niets meer en blijft hij hangen in een zwart scherm met een cursor linksboven

Toen ik xp op mijn andere compu installeerde sloeg hij na de reboot de cd speler over en ging door naar de hd om de installatie af te maken. Toen heb ik de cd gewoon laten zitten

henk

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Dat verklaart dus waarom de installatieprocedure telkens opnieuw opstart (en had ik het dus juist... ;) )

Nu is de vraag waarom de pc niet boot van je HD. Hiervoor zal je toch echt zelf actie moeten ondernemen (nu weet je tenminste in welke hoek je kan zoeken).

Om je op weg te helpen:

http://gathering.tweakers...cursor&where=GoT#hitstart

[ Voor 23% gewijzigd door lier op 08-08-2005 11:12 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1