Toon posts:

IP van Router zoeken

Pagina: 1
Acties:
  • 4.140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb denk ik een klein probleempje.
Ik heb een Router. Die mijn hele netwerk in huis regelt. Daarin het ik nog een wireless router geprikt voor mijn laptop. Deze laatste speelt niet als DHCP maar gewoon alleen voor de verbinding.

Nu het probleem, tijdens de installatie van die wireless router heb ik het default LAN IP moeten aanpassen omdat dat gelijk was aan mijn eerste router die wel voor DHCP speelt. Alleen weet ik niet meer waarin ik dit verandert heb.

Nu wil ik een firmware update doen van die wireless maar ik kom dus niet meer in het instellingen scherm omdat ik het IP niet meer weet. Kan ik hier achter komen?? Want mij laptop geeft gewoon de gateway van mijn eerste vaste router, de DHCP server dus.

Enig idee? Of moet ik alles resetten?

TIA

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 11:04
Je moet ff zoeken naar een portscan programma, of een ping programma wat langs een bepaalde reeks gaat. Die zijn er genoeg te vinden op internet ;) Als je een goede ping terug krijgt op een IP adres kan je er vanuit gaan dat er iets ophangt :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 11:10
Advanced IP Scanner

Gratis en duidelijk programma :)

Whoop!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dus je verkeer in huis gaat via die router?

vanaf de command line:
"Tracert <ipvan anderepcinhuis>" en hij laat zien via welke ip adressen hij het verkeer stuurt.

en mocht het niet lukken(ook niet via scannen) dan is er een manier om hem te resetten naar de fabrieksinstellingen, en daarvan moet het ip makkelijker te achter halen zijn. ;)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Kan het zijn dat zo een router in een soort switch modus draait? En dat hij geen IP heeft?
Want op alle manieren die hierboven staan kan ik hem niet vinden.

TIA

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:41:
Bedankt voor jullie reacties.

Kan het zijn dat zo een router in een soort switch modus draait? En dat hij geen IP heeft?
Want op alle manieren die hierboven staan kan ik hem niet vinden.

TIA
Ja, (bridge mode) en als je dan het ip hebt gehangen in een subnet waar je niet bijkunt van een pc die eraan hangt dan kun je het ook niet vinden. Een reset naar de factory settings is dan het meest praktisch.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1