Toon posts:

Coldfusion

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel. Ik wil een website maken en die uploaden naar mijn homepageruimte bij mijn provider. Ik wil op die website gebruik maken van webapplicaties b.v. een formulier of een zoekprogramma. Stel verder dat ik Dreamweaver heb inclusief Coldfusion. En nu zijn er natuurlijk veel eenvoudiger te hanteren programma's maar stel dat ik nu toch Coldfusion zou willen gebruiken: heeft dat überhaupt enige zin? Kan ik een website met webapplicaties vervaardigd door Coldfusion naar mijn homepageruimte bij mijn provider uploaden? Uit wat ik erover lees versta ik dat je een aparte webserver moet hebben dus bij wijze zelf provider moet zijn. In een lokaal netwerk ligt dat naar ik begrijp weer anders: daar kan mijn computer als hoofdserver fungeren. Ik begrijp het allemaal dus niet geheel. Wie helpt mij een beetje uit de mist?

sgrav000

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Je hostingprovider moet Coldfusion ondersteunen, simpel ;) Als ze dat niet doen werken jouw applicaties niet.

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-04 16:45
Je klinkt alsof je er niet zo veel verstand van hebt (no offence..)

Verdiep je eens in server side en client side, misschien is Javascript meer wat je zoekt..
Als je dan toch een taal wil leren kun je een kijken naar php.. een makkelijke taal waar erg veel over te vinden is.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:39
Overigens is het zo dat je je nickname niet nog eens onder je post hoeft te zetten. :)
Of je daar in het vervolg even rekening mee wilt houden ;)

Motor onderhoud bijhouden

Verwijderd

Je bouwt je CF applicatie, en je kunt deze dan uitvoeren op een server waar je Macromedia ColdFusion (J2EE), of NewAtlanta BlueDragon (J2EE & ASP.NET) op hebt draaien. Je moet altijd een server hebben draaien die jouw applicatie kan begrijpen en er een resultaat van kneed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er ook geen verstand van: ik ben een beginner.

Inmiddels heb ik bij mijn provider gekeken. De homepageserver van Planet ondersteunt Coldfusion en bijna alle andere scripts niet. Alleen Java-applets kunnen geplaatst worden. Dus mijn vraag is opgelost. Ik zal zeker meer over server en client side lezen. Een cf-applicatie bouwen zal er niet meer van komen vanwege bovenstaande redenen.

Ik zal niet meer ondertekenen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 03:07:
Ik heb er ook geen verstand van: ik ben een beginner.

Inmiddels heb ik bij mijn provider gekeken. De homepageserver van Planet ondersteunt Coldfusion en bijna alle andere scripts niet. Alleen Java-applets kunnen geplaatst worden. Dus mijn vraag is opgelost. Ik zal zeker meer over server en client side lezen. Een cf-applicatie bouwen zal er niet meer van komen vanwege bovenstaande redenen.

Ik zal niet meer ondertekenen.
Ondersteunt Planet CF?! :o Dat had ik eerder moeten weten!! 8)7

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:10

lordsnow

I know nothing

Volgens mij moet je dat lezen als "Planet ondersteunt Coldfusion EN ... andere scripts niet"

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
lordsnow schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:57:
Volgens mij moet je dat lezen als "Planet ondersteunt Coldfusion EN ... andere scripts niet"
Ja, volgens mij ook.
Moest de zin ook even 2 keer lezen. ;)

Verwijderd

:z sorry :D
gelukkig kan ik gewoon op kantoor hosten :)
Pagina: 1