overclock probleem 3200+ en MSI moederbord

Pagina: 1
Acties:

• istrebitel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-07-2025
beste mede tweakers,

Ik heb een probleem: mijn systeem wilt niet ver overclocken(terwijl die dat vroeger(begin april 05) wel deed en stabiel liep. Voor ik mijn PC kocht heb ik me goed ingelezen over de manieren van overclocken en settings die je dan moet veranderen en waar op gelet moet worden.

Mijn specs:

CPU: 3200+ winnie(cbbhd, heeft op 2750 MHz gelopen(stabiel zonder volt omhoog te doen, was een mooi OC wonder)
Mobo: MSI Nforce 4 PCI-e(geen sli versie)
geheugen: corsair XMS 4400(550MHz)
Hdd: hitachi(sata 80 Gb)
3d kaart X850XT

Wat doet mijn systeem dan nu wel:
mp=multiplier

htt bus 235 bij 239 doet ie weinig meer
CPU mp 10
HTT mp 4

zet ik deze waarden op
htt bus 240
CPU mp10
htt mp 4

dan blijft mijn computer hangen, start ie op tot de bios geinitaliseerd(dat zie ik aan de leds op mijn D-bracked) wordt en dan....................niks geen reset geen beeld niks
ik hoor alleen de herrie die mijn onderdelen maken(normaal hoor ik dit zo'n 5 seconden en dan gaat alles zachter draaien maar nu blijft het hard draaien)

vroeger kon ik deze waarden zetten op

HTT bus 275--> 1op1 met geheugen want dit is de max snelheid
CPU mp 10
HTT mp 3

en dan allelei benches doen zo rate sisoft mijn CPU met deze instellingen op 4050+

het enige wat ik me kan bedenken is dat t ligt aan de bios flash die ik ooit gedaan heb.(maar daar hoort een computer toch alleen op voorruit te gaan????)ik heb nu de laatste versie(1,5 geloof ik)

En aan de voltages kan het volgens mij ook niet liggen want ik kan me niet herinneren dat ik naast de dingen die ik bovenstaand heb veranderd, ook nog andere dingen heb veranderd.

Mijn vraag aan jullie, zie ik iets cruciaals over het hoofd??? want hier snap ik helemaal niks van eerst wel en nu niet meer :S.

Alvast bedankt,

Istrebitel

Als je nog een vraag hebt over instellingen kun je mij mailen op turbinesrule@hotmail.com(ik weet niet of die in mijn profiel staat)

Verwijderd

Een nieuwe BIOS-versie kan zeker de oorzaak zijn; er zijn wellicht dingen geoptimaliseerd die je voor een goede overclock niet geoptimaliseerd wil zien.
Lijkt me stug dat de mensen die die BIOSsen schrijven ook testen of het overclockpotentieel aangetast wordt; stabiliteit is waar het hen om gaat.

Gelukkig is het eenvoudig te testen: Flash eens terug naar je oude BIOSversie :)

Overigens raad ik je af je mailadres open in een post te gooien; als je hem in je profiel zet is hij "spam-safe", maar wie weet hoeveel met-virus-besmette PC's deze pagina in de cache hebben staan en jou gaan voorzien van leuke stapeltjes e-mail. (Afgezien van de spam-scanners)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 08:25 ]