Toon posts:

Welke laptop heeft zeer goed beeldscherm EN xp pro?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu een Acer travelmate 654 laptop. Ben nu op zoek naar een nieuwe laptop.

Op zich bevalt de Acer me erg goed maar de reden dat ik een andere laptop zoek is vanwege het feit dat ik het beeldscherm van deze travelmate niet helder en scherp genoeg vindt (kleuren wijken ook enorm af). Aangezien ik alleen maar met grafische programma's werk is dit voor mij een vereiste.

Zoektocht op internet levert mij op dat Acer nu de crystalbrite schermen heeft (aspire serie), toshiba de trubrite etcetc, leuk... maar deze types hebben weer geen windows xp professionel maar home. Voor mijn werk heb ik echter xp prof (IIS etc) nodig.

Een rondje kieskeurig, vergelijk, forums etc levert mij ook niet de informatie op waardoor ik een keus kan maken.

Mijn vraag is weet iemand een laptop die zowel een zeer helder en scherp beeldscherm heeft en daarnaast ook nog XP pro (en betaalbaar blijft)? Tot nu toe kan ik hem niet vinden. :? Of het is een scherp beeld en XP home of minder scherp beeld en XP prof... Ik zou ze graag allebei willen.

Minimale eisen die ik stel ( deze heb ik nu immers op de acer)
XP professional
Mobile Intel Pentium 4 - 2.2 Ghz M
512 MB
40 GB
CD-RW lezen en branden
DVD lezen
DVD schrijven is niet een vereiste, mag er wel opzitten
Wireless Lan
Meerdere USB aansluitingen
Card reader
Minimaal 15 inch maar liever 17 inch
Resolutie 1400 x 1050
Videocard 32 MB
ATI Mobile Radeon 7500
Accu maakt op zich niet zoveel uit aangezien ik voornamelijk op netstroom werk. Incidenteel op batterij en dan is het fijn als deze het minimaal een uurtje volhoudt.

Moet in staat zijn zware grafische programma's naast elkaar te kunnen draaien (autocad, punch, illustrator, indesign, photoshop etcetcetc).

Thnx!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Voor het beeld kan je t best eens een winkel binnenwandelen. Dan weet je gewoon zeker dat t scherm goed is. Trouwens,17" is vrij zeldzaam in n laptop.
Als je echt professioneel werk gaat doen, kan je eens kijken naar Dell. Die heeft er namelijk 1 of 2 met een nVidia Quadro erin.
Edit: dit bakbeest dus

Edit 2: wat zie ik nou... bied Dell Windows XP N aan? _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door RSpliet op 08-08-2005 00:40 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:31

Piggen

Lekker bakkie

Kijk eerst hier eens :)

Ik hoor in ieder geval hele goede dingen over de X-black schermen van de Sony Vaio notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
* Seven of nine
Heb deze Dell net gezien, heb echter niet zulke goede ervaringen met Dell.

*MPmad
Deze lijst toont voornamelijk 1.6/1.8 GHz notebooks aan. Zoek toch echt 2.2 Ghz of sneller. De Sony's vind ik erg mooi, maar helaas ook daar weer of 17/15.4 inch schermen met superscherp beeld en helaas weer Home editon, of 12 en 10 inch beelden met Pro. Die beeldschermen zijn voor mij toch echt te klein.

But thnx voor het meedenken en zoeken!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 00:56:
* Seven of nine
Heb deze Dell net gezien, heb echter niet zulke goede ervaringen met Dell.

*MPmad
Deze lijst toont voornamelijk 1.6/1.8 GHz notebooks aan. Zoek toch echt 2.2 Ghz of sneller.

But thnx voor het meedenken en zoeken!
Ik wil niet veel zeggen, maar jij hebt het over 2.2ghz. Dat zegt helemaal niks! Bedoel je een pentium4 2.2ghz? Een Pentium M(centrino) is op 1.6ghz echt wel sneller dan een 'mobile' pentium4 2.2ghz. Ook een amd XP is op 2.2ghz erg snel, een xp3200 wat een pentium4 3.4ghz ongeveer is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Niet alle processorsnelheden zijn in GHz te vergelijken. Als ik jou was, zou ik gewoon voor een Centrino gaan. Die processoren zijn iets aardiger voor je accu.

Overigens heeft AMD pas ook de Turion op de markt gezet, dit schijnt een goede concurrent van de Centrino te gaan worden. Bovendien is het een 64-bits processor, wat gunstiger kan zijn voor je grafische werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Koop er ook meteen een calibratie-tool bij, want standaard klopt er niks van die schermen, hoe goed ze ook zijn.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:05
Je kunt toch ook de laptop kopen die je wilt qua specs en daar zelf windows XP Pro bij kopen?

Wat zijn je slechte ervaringen met dell? Hoor dat wel vaker op dit forum, maar nooit een uitleg. Gewoon nieuwsgierig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, het feit dat er veel software pre-installed bij zit? de goede helpdesk? of de kwaliteitsspullen?

voor de gevorderde IT'er is dell misschien een kindermerk maar het blijft een bedrijf wat toch wel redelijk tot goede spullen levert hoor..nog nooit slechte ervaringen mee gehad of over gehoord (buiten dit forum dan).

@ TS:

Betaalbaar, maar dan toch nog die wensen!? Ik denk dta je toch een aantal prijsklassen hoger gaat wil je alles wat jij op je verlanglijstje hebt staan..persoonlijk zou ik je een powerbook aanraden..perfect voor het grafische werk..maarja, dat is dan ook wel weer aan de prijs te merken :r

persoonlijk zou ik voor de vaiio of een aspire gaan..maar wil je een laptop naar jouw wensen, dan zou ik toch wat categorïeen hoger gaan zoeken.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 13:13
Als je zoveel een aantal zware programma's naast elkaar wil draaien zou ik er zeker 1024mb ram in (laten) zetten. En een 17" scherm vind ik nogal flink. Als je echt geen vertekening van de kleurenweergave wilt dan zou je eigenlijk een CRT scherm moeten gebruiken.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Pagina: 1