Toon posts:

[OGG] Gek Schokkerig Ogg Bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weer een raadsel aan jullie om op te lossen:

ik heb een mkv(matroska) bestand met 1 videospoor, 2 audiosporen en 3 ondertitelsporen. extracten met MKVEGUI ging prima, ik kreeg een .rmvb(realmedia) bestand, 2 Ogg bestanden, en 1 (nutteloos en raar) .srt bestand. De rest van de subs zijn in .sub bestand, en die kan de extractor niet aan.

Maar nu het probleem:
ik het het .rmvb bestand omgezet naar een .m2v bestand van 4,5gb met VirtualdubMod. dat is goed gelukt, alleen zit er dan geen geluid bij uiteraard. Het engelstalige (engels gesproken) .Ogg bestand muxen/encoderen met tmpgenc is dan dus de oplossing, als ik een .mpg bestand wil hebben, om later om te zetten naar dvd bestanden.
De losse .ogg klinkt goed, maar zodra ik het .m2v bestand afspeel met als extern audio bestand de .ogg, gaat het geluid schokken. ik heb het geprobeerd af te spelen met bsplayer. Als ik het gewoon negeer en dus tmpgenc laat starten, dan krijg ik een .mpg met schokkerig geluid.

ik heb al geprobeerd het .ogg bestand opnieuw te extracten uit de .mkv, en ook al geprobeerd om met behulp van ashampoo mp3 audiocenter het bestand te repareren maar dat werkt ook niet.

ik heb bij het muxen met tmpgenc gebruik gemaakt van de frameserver van virtualdub, dus het .m2v bestand was eigenlijk een .vdr bestand, maar dit heeft neem ik aan geen invloed aangezien het geluid ook al schokt voor het encoderen.

iemand een andere oplossing?

nogmaals: het losse .ogg bestand klinkt goed, maar samen met de video word die schokkerig (het geluid stopt eens in de 5 seconden gedurende een fractie van een seconde, en gaat dan weer verder)

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Waarom ben je uberhaupt de boel gaan extracten uit het mkv bestand? (wat is je doel, wil je een dvdvideo maken?)

als je er een mpg bestand van wil maken zal je het ogg bestand moeten omzetten naar een ander formaat, mpg kan (voorzover ik weet) niet met ogg omgaan...misschien ging het daarom schokken met het m2v bestand? omzetten naar een ander formaat (behalve wav) levert natuurlijk kwaliteitsverlies op.

Verwijderd

Topicstarter
Ja!!! Dat is het!! ik heb de .ogg naar .wav omgezet en hij doet het perfect!! bedankt!