Toon posts:

Floppy drive dood??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

Nu weet ik het ook niet meer: de floppy-drive aan mijn msi kt-pro2 mobo wil niet meer. In mijn bios staat alles aan en toch gaat het mis. Als ik de floppydrive laat detecteren door bios bij het booten geeft de pc direkt een error. Ik heb al de flatcabel gecontrolleerd: zit niet verkeerd om. Ook niet aan het mobo. Heb de kabel vervangen door een nieuwe: hielp niet. De powerkabel moet goed zijn: het is een vertakking van mijn HD en die doet het prima.

De drive licht niet op, helemaal niets....

Heb ook al een andere drive geprobeert: niets...

Wat denken jullie hier nou van? Strax kan ik in geval van nood niet eens meer booten van flop. Nou heb ik wel een boot-zip gemaakt, maar toch wil ik de flop ook kunnen gebruiken..

Iemand een idee??

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor, ik was ff vergeten dat je van een kabel met 3 stekkers altijd de uiterste 2 moet gebruiken. Stom he... Ik dah de drive dus aan de b-stekker gehangen.

Nu doet alles het gelukkig weer...

Verwijderd

Had dit ook voor met m'n broer z'n Pro2-A , zelfs met CD-rom en HDD !

Verwijderd

als je kabel heel lang is en je hebt maar een korte nodig knip je gewoon tot de onderste connector af sluit je hem aan en stel je in de bios FDC swap AB in(of hoe dat ook in jou bios heet) dan ziet hij hem gewoon als a: