[Debian] Hoe een patch van een configure file uitvoeren?

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hallo,

Ik ben bezig Subversion te bouwen op mijn ontwikkelmachine. Dit lukt opzich redelijk, maar ik gebruik BerkeleyDB 4.2 en het build script van apr-util (onderdeel van het build script van Subversion) kan deze (recente) versie nog niet detecteren. Das mooi shit. Maar gelukkig is er een oplossing zoals in de subversion-faq beschreven is.

Daar staat een link naar dit bestand wat schijnbaar geen vervanging is maar een aanpassing op het bestand. Een zoektoch op google levert dan deze url op waar volgens mij de informatie staat beschreven van wat het is en hoe e.e.a. werkt.

Maar is het nou echt zo simpel als het lijkt met gewoon een commando
code:
1
patch configure db42-support-patch.txt

waarna het bestand gepatcht is?

Het lijkt mij dat er nog wel één en ander gedaan moet worden :?.

Zie ik dingen over het hoofd?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Neehoor, dat moet gewoon werken.

Ik patch overigens meestal met Kompare, dan zie je meteen wat voor wijzigingen er doorgevoerd worden. Het is een GUI voor patch en diff :).

• Dennis
  • Nu online
Okay, maar ik heb geen GUI voor mijn servertje :).

Als je trouwens het diff-bestand bekijkt (zie link hierboven) dan zijn de eerste twee regels
code:
1
2
--- srclib/apr-util/configure   Fri Oct 24 10:51:13 2003
+++ srclib/apr-util/configure   Wed Nov 26 02:45:42 2003

Bij mij staat de configure in /usr/src/subversion-xxxxx/ en daaronder zit dan de subdirectory apr-util. Moet ik dan nog iets aanpassen :?.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je gaat gewoon naar die apr-util dir, dan kijk je naar die +++/--- regels en kijk je in welke dir je staat. Als je in de apr-util dir staat, kunnen de eerste twee levels van het path in de +++/--- regels af, dus gebruik je de strip optie van patch om 2 levels te strippen:

patch -Np2 -i [locatie van patchfile]

Vervolgens moet apr gepatcht zijn met de db42 support patch.

Maareh, als je niet eens weet hoe je moet patchen, waarom pak je dan niet gewoon de debian packages?
http://packages.debian.org/unstable/source/subversion
1.2.0 zit gewoon in unstable.

• Dennis
  • Nu online
Omdat ik alles op deze machine al zelf heb gebuild (met in een aantal gevallen speciale opties) en dat werkt doorgaans prima :).

• Zwerver
  • Niet online
En omdat het altijd goed ging ga je daarmee door en ga je ook lekker alle securityfixes met de hand compileren enzo? Soms is zelf compileren nodig, maar als er packages voor zijn dan kun je je beter aan de packages houden.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Dennis
  • Nu online
Hmmm, dat iedereen hier zo blij is met packages. Ik heb een keer slechte ervaringen gehad met packages en daarom ben ik er destijds vanaf gestapt. Bovendien heb je altijd gezeur met oude versies. Met gecompileerde versies heb je juist minder last van securityfixes, want er zijn immers vaak fouten opgelost.

Maarja het heeft geen zin om me hier te verdedigen want elke keer wordt ik er wel weer op gewezen dat ik ook packages kan gebruiken :).

• Zwerver
  • Niet online
Dennis schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:51:
Hmmm, dat iedereen hier zo blij is met packages. Ik heb een keer slechte ervaringen gehad met packages en daarom ben ik er destijds vanaf gestapt. Bovendien heb je altijd gezeur met oude versies. Met gecompileerde versies heb je juist minder last van securityfixes, want er zijn immers vaak fouten opgelost.

Maarja het heeft geen zin om me hier te verdedigen want elke keer wordt ik er wel weer op gewezen dat ik ook packages kan gebruiken :).
Totdat jij een keer niet in de gaten hebt dat er een securityupdate is.... overigens gaat het argument dat het een keer fout gegaan is niet op als motivatie om dan maar gewoon je hele systeem te verbouwen. Neem dan LFS ofzo....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Dennis
  • Nu online
Zwerver schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:08:
Totdat jij een keer niet in de gaten hebt dat er een securityupdate is.... overigens gaat het argument dat het een keer fout gegaan is niet op als motivatie om dan maar gewoon je hele systeem te verbouwen. Neem dan LFS ofzo....
Mijn machine hangt niet aan het internet maar is uitsluitend lokaal benaderbaar, dus zo'n probleem zal ook dat niet zijn. Een backup mogelijkheid moet ik nog een keer implementeren, maar daar moet ik dan wel goed de tijd voor nemen.

[edit @ 24:00]
Ondanks dat de patch met succes is toegevoegd blijft hij zeggen dat hij BerkeleyDB niet kan vinden. Ik geef hem notabene exact het pad op maar het mag niet baten :(.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennis op 08-08-2005 23:54 ]

• Dennis
  • Nu online
Zoals hierboven gemeld blijft hij melden dat BerkeleyDB onvindbaar is. Weet iemand hier een oplossing voor?
Pagina: 1