100mbps snelheidsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• speedfreak_be
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 13:12
Ik heb hier dus 2 pc's staan, de ene is er een met Win2k waar 2 netwerkkaarten inzitten, de ene een 10mbps (voor kabelmodem) en de andere een 100mbps van Dlink (DFE-530Tx. De andere PC draait winME en heeft dezelfde netwerkkaart. Beide zijn ze verbonden via een crossed UTP. Beide zijn ze ook geforceerd op 100Base-tx. Als ik nu 1 file van ettelijke MB's groot verplaats van de ene pc naar de andere, dan haal ik maar een snelheid van 4MByte/sec. Volgens mij is dit veels te traag. Ik heb al een andere kabel geprobeert, net hetzelfde. Zouden het de NIC's zijn of is het WinME die niet kan volgen? De PC's op zich moeten snel genoeg zijn, ene P2-350@392/128MB 10.2GB udma33 en WinME en de andere Duron700@850/320MB 15GB udma66 en 6.2GB udma33(secondary slave).

Als ik ze op 10mbps zet, dan haal ik 1MByte/sec, hetgeen normaal is denk ik.

Speed is nothing without control, but who cares

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 14 januari 2001 16:15 schreef speedfreak het volgende:
Ik heb hier dus 2 pc's staan, de ene is er een met Win2k waar 2 netwerkkaarten inzitten, de ene een 10mbps (voor kabelmodem) en de andere een 100mbps van Dlink (DFE-530Tx. De andere PC draait winME en heeft dezelfde netwerkkaart. Beide zijn ze verbonden via een crossed UTP. Beide zijn ze ook geforceerd op 100Base-tx. Als ik nu 1 file van ettelijke MB's groot verplaats van de ene pc naar de andere, dan haal ik maar een snelheid van 4MByte/sec. Volgens mij is dit veels te traag. Ik heb al een andere kabel geprobeert, net hetzelfde. Zouden het de NIC's zijn of is het WinME die niet kan volgen? De PC's op zich moeten snel genoeg zijn, ene P2-350@392/128MB 10.2GB udma33 en WinME en de andere Duron700@850/320MB 15GB udma66 en 6.2GB udma33(secondary slave).

Als ik ze op 10mbps zet, dan haal ik 1MByte/sec, hetgeen normaal is denk ik.
ik hier vanaf linux naar win98se download op 7,5mb
en win2k naar linux op 8mb
heb een switch en snelle pc.s
heb je dma aan van je hd's?
probeer de nics op autodetect te zetten wil weleens helpen

-edit-

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 22:02
[niet als flaim bedoeld]
Waarom zeurt iedereen hier toch steeds over?? :'(

Je netwerk is best in orde en je pc's ook, maar je moet niet vergeten dat die dingen ook iets als een HARDESCHIJF hebben en dat het SMB protocol van windows ook erg veel overhead heeft! Als je 4MB/s haalt vind ik dat erg netjes hoor!! Dat is ± 32Mbit hoor!! Ook heb je een wazig merk netwerk kaartjes en dan zou ik me kunnen voorstellen dat je nog een paar Mbitjes kwijt raakt. 3com en intel kaartjes bijv. zijn al veel beter. Die trekken ten eerste niet je hele processor omver en die willen nog wel eens de volle 100 halen (mits je bekabeling dat niet belemmerd). Als je echt van die volle 100Mbit gebruik wilt maken: koop 3c905B nics en scsi-raid controller!
[/niet als flaim bedoeld]

• speedfreak_be
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 13:12
OK, bedankt, ik dacht dat er dus iets mis was, niet dus. Dat was alles wat ik weten moest.
Euhm :7 , kan ik die topic nu niet vergrendelen of verwijderen? :?

Speed is nothing without control, but who cares