[6800GT] Beeld gaat op zwart en comp hangt

Pagina: 1
Acties:

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-08 21:10
Ik heb de AOpen Videokaart GeForce 6800GT 256MB DDR3 2xDVI/TV.

Ik heb nu al 3 kaarten gehad hiervan, elke keer klapt me beeld eruit en hangt me computer volledig. Na een reboot werkt het systeem weer, tenminste een aantal keer. Na een paar keer geeft de kaart nooit meer beeld.

Nu heb ik elke keer een andere kaart gekregen van Mycom, maar daar kwam een einde aan na de laatste keer. Ze waren het nogal zat en vertelde me dat dit de laatste kaart was die ik zou krijgen van ze. Ze raadde mij nog wel aan om een sterkere voeding om mijn systeem te zetten, dit advies heb ik opgevolgd, de Hyper 580W is nu mijn voeding, voorheen de Chieftec 360W.

Helaas is het zo dat mijn systeem weer ineens geen beeld gaf, (monitor in standby mode) ik draai de laatste drivers van Nvidia en clock mijn kaart niet over. Mijn kaart word wel aardig warm, 70o.

Mijn vraag is dan ook, hoe warm mag een 6800GT worden?
En kan het ermee te maken hebben dat mijn beeld op zwart gaat?

Verwijderd

Zet je kast eens open, laat er een tafel fan overheen waaien.
Check je voltages eens
Wat zijn de rest van je specs?
Waar denk je dat het anders aan kan liggen en wat was je vorige video kaart?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Kun je wellicht even vertellen wanneer je monitor uitvalt (standby) of je PC hangt?
Heb je verder nog andere drivers geprobeerd?
Je klokt je kaart niet over. Iets anders wel of klok je niets over?
70°C is behoorlijk warm. Het zou - zoals gezegd - goed kunnen dat je probleem daar ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 08-08-2005 00:06 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
hmm tja, 70 graden is wel warm. Maar geloof dat de core pas bij 114graden zelf terugklokt. Is bij mijn 6800le wel iig.

Heb je nu met deze nieuwe voeding weer het probleem? Weet je zeker dat het aan de videokaart ligt? Want je zegt op een gegeven moment geeft hij nooit meer beeld. En als je een andere kaart hebt gehaald wel> maar laat het net nu zo zijn dat in die tussen tijd de pc echt is afgekoeld(cpu/northbridge/mem??) en hij het toevallig weer even doet.

Draaien al je koelers wel? Controlleer meteen eens je temperaturen.

• mhoogendam
Check je voltages eens
Voltages zien er goed uit, ik zal vanavond een screenie posten van de voltages.
Wat zijn de rest van je specs?
In mijn signature staan mijn specs: http://www.tweakers.net/gallery/97042/sys
Waar denk je dat het anders aan kan liggen en wat was je vorige video kaart?
Vorige videokaart was dezelfde kaart, ik heb het systeem getest met een Ti4600Ultra en deze werkt goed, en blijft ook werken. Waar het anders aan kan liggen... geen idee meer :s
Kun je wellicht even vertellen wanneer je monitor uitvalt (standby) of je PC hangt?
Vaak bij gamen (CoD), pc blijft draaien maar hangt volledig, geluid gaat niet door enz.
Heb je verder nog andere drivers geprobeerd?
Ik heb de drivers geupdate toen ik dit probleem kreeg, weet niet welke versie dat was.
Je klokt je kaart niet over. Iets anders wel of klok je niets over?
Nee, klok niets over
Heb je nu met deze nieuwe voeding weer het probleem?
Helaas wel.
Weet je zeker dat het aan de videokaart ligt?
Nee, daarom vraag ik jullie advies

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:59
uuh het is niet toegestaan te zeggen dat je specs in je sig staan :S Ik ga ze er ook niet voor je neerzetten, want dan wordt het onoverzichtelijk. Dus zet ze aub nog even neer... Probeer ook je geheugen eens te testen met Memtest. Als die fouten geeft, moet je het bij je geheugen zoeken. Als dat niet helpt zou je prime95 10 uur kunnen laten draaien. Als die dan geen fout geeft weet je dat het met je CPU/geheugen/mobo helemaal OK is. Verder kun je AtiTool downloaden om de videokaart om artifacts te onderzoeken (zit een 'Scan for Artifacts' functie in die naar problemen zoekt). Maar memtest heeft even prioriteit.

[ Voor 45% gewijzigd door The__Virus op 08-08-2005 11:12 ]

• mhoogendam
Memtest heeft verschillende malen de test goeddoorlopen.
Nog even mijn specs (de meest belangrijke denk ik)
code:
1
2
3
4
5
6
Processor       AMD Athlon XP 2700+ (S-A, 2,17GHz, 256KB, 333MHz FSB, Boxed)    
Geheugen Intern      1GB PC3200 DDR, CL2.0 (Kingston HyperX, KHX3200A/1G) 
Moederbord         Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0, nForce2-ST (Sound, 2xLan, 1394, Sata)     
Videokaart      Aopen GeForce 6800 GT 256MB
Behuizing       Chieftec Matrix (360W, Silver)      
Voeding          Hiper HPU-4B580, 580W (ATX 2.2/BTX)

[ Voor 12% gewijzigd door mhoogendam op 08-08-2005 11:19 ]

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
The__Virus schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:10:
Verder kun je AtiTool downloaden om de videokaart om artifacts te onderzoeken (zit een 'Scan for Artifacts' functie in die naar problemen zoekt.
ATI tool op een nVidea kaart gaat volgens mij niet werken

Loopt je case temp niet enorm hoog op met die kaart? Ze geven echt veel warmte af weet ik uit ervaring. Als je systeem met de kast open en een kamer ventilator wel stabiel blijft weet je wat je te doen staat (casefan(s) plaatsen)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• mhoogendam
Er zitten op dit moment 2 fans in de voeding, 1cpufan, 1 casefan ,1 voor me hdd's, en 1 in me deur,
en op me videokaart natuurlijk.
Zijn er toch aardig wat dacht ik zo.

[ Voor 13% gewijzigd door mhoogendam op 08-08-2005 12:19 ]

• mhoogendam
De voltages:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.hoogendam/bokkerijders/Pics/temp.jpg

Verwijderd

Heb je niet toevallig nog een 2e systeem, of van een kameraad of je ouders ? waar je ff de kaart in kan testen.

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
Op een ander forum stond een bericht van iemand - exact zelfde mamaplankje, exact zelfde videokaart - waar het aan het geheugen lag.
Finally. Though everything has been changed in my system - hardware I mean - the memory (2x 512MB Twinmos PC3200 CL2.5-modules with M-Tec memory chips) wasn't compatible with my motherboard.

Memtest86 (v3.1a and v1.2+) didnt find any errors on normal test run, but when I picked ALL tests instead of default tests, it found multiple errors on test #10.

After this I picked test #10 manually and it drops an error each 90 seconds or so. Changing my memory modules (going to check the memory chips) to ones that are surely supported by my motherboard...
http://www.techsupportforum.com/computer/topic/13538-1.html

minds are like parachutes, they work only when opened.

• mhoogendam
vinz schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:39:
Op een ander forum stond een bericht van iemand - exact zelfde mamaplankje, exact zelfde videokaart - waar het aan het geheugen lag.

[...]

http://www.techsupportforum.com/computer/topic/13538-1.html
Helaas gaat dit verhaal op eeen 6800Le, batch 1 en batch 2.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:59
martijn_tje schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:42:
[...]

ATI tool op een nVidea kaart gaat volgens mij niet werken

Loopt je case temp niet enorm hoog op met die kaart? Ze geven echt veel warmte af weet ik uit ervaring. Als je systeem met de kast open en een kamer ventilator wel stabiel blijft weet je wat je te doen staat (casefan(s) plaatsen)
Ik heb een 6600GT en draai AtiTool puur voor het checken van artifacts. Dat kan dus wel! Probeer in het vervolg eerst ff op internet te zoeken, want daar staat gewoon dat overklokken niet mogelijk is, maar dat een aantal functies (waaronder Scan for Artifacts en 3D-viewing) wel werken.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 11:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

Mogguh meneer hoogendam :D

Er stond ook niks in de logfile he?
Toch eens proberen om het RAM geheugen te onderklokken?
Mss zelfs de GPU te onderklokken?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• mhoogendam
Mogguh meneer Mol

Logfile is leeg, RAM draait eigenlijk al te hoog, kan veel sneller werken.
GPU onderklokken... ik weet niet eens hoe ik moet overklokken, laat staan onderklokken.

• mhoogendam
Gisteravond heb ik weer gewoon kunnen gamen, ik snap er helemaal niets meer van.

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:49
mhoogendam schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:59:
Gisteravond heb ik weer gewoon kunnen gamen, ik snap er helemaal niets meer van.
Denk dat je mobo of je geheugen niet lekker wil samenwerken met je nieuwe kaart. Kun je eens een reepje geheugen van iemand lenen om te kijken of het vershil maakt..

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
heb ook wel eens dergelijk probleem gehad, kaart werd gewoon veel te warm, gevolg: scherm wordt zwart, niets meer mee aan te vangen.

zorg gewoon voor een betere koeling, kan bijna niet anders, zeker niet als je al 3 dezelfde kaarten erin had

Verwijderd

Heey, dit is wel heel typisch ik heb een

AMD Athlon XP 3000, Asus A7N8X bordje en een XFX Geforce 6800 GT met een Enermax 350Watt voeding.

Ik heb precies hetzelfde probleem zodra als ik nieuwe hardware in m'n pc bouw en zet m'n pc aan, m'n pc start niet door en monitor geeft oranje beeld en een paar piepjes verder niets en ook in windows plotselinge hangers heb ik ook gehad, dat je helemaal niets meer kon bewegen en monitor op oranje ging.

Waar je voor moet zorgen is:
1 Dat je geen hardeschijf en de videokaart op dezelfde kabel aansluit
2 De voedings stekker uit en in het moederbord steken
3 BIOS Reset

Hierna zou alles perfect en stabiel moeten draaien (athans, zo werkt het bij mij altijd prima)

• mhoogendam
BIOS heb ik al gereset, bracht geen oplossing.
Mijn videokaart zit als enige op een kabel rechtstreeks vanaf de voeding.
Pagina: 1