Toon posts:

2 onafhankelijke beeldschermen

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een dvd op mijn computer afspelen welke op een tv te zien moet zijn.
Tevens moet er op de comuter gewerkt kunnen worden via een monitor
Wat voor een videokaart heb ik hiervoor nodig.

rftha

Verwijderd

Systeem specs?
Budget?
Speel je games of doe je aan videobewerking?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 23:07 ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:41
Alle videokaarten met een tv out optie zijn goed, dan heb je alleen nog een aparte scart kabel nodig + een kabel die van je videokaart naar je tv gaat.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:05:
Ik wil een dvd op mijn computer afspelen welke op een tv te zien moet zijn.
Tevens moet er op de comuter gewerkt kunnen worden via een monitor
Wat voor een videokaart heb ik hiervoor nodig.

rftha
alle recente ATI videokaarten kunnen dit. ATI noemt deze functie "theatermode".
Ook Matrox kaarten kunnen het. Bij Matrox heet die functie "DVDmax".

Ook kun je een hollywood+ kaartje kopen, dat kun je de huidige videokaart laten zitten. Je gebruikt dan de hollywood+ dan alleen voor het afspelen van DVDs op je TV. Je eigen videokaart sluit je aan op de monitor. Een 2e hands hollywood+ kaartje is vrij goedkoop.

[ Voor 95% gewijzigd door j-w op 07-08-2005 23:11 ]

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:53
Zie replies hierboven. Ik denk dat juist de software belangrijker is aangezien die niet moet reageren op het moment dat je aan het werken bent. Windows media player vind het bijvoorbeeld niet altijd zo leuk als je op 1 scherm aan het werken bent terwijl de andere een DVD weergeeft..

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:41
De nvidia software heeft hier trouwens een hele nuttige functie voor, "full screen video", hij zal dus terwijl hij op je monitor geminimaliseerd is, op de tv hem fullscreen afspelen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hier een Ati Radeon 7000 in mijn bak voor een 2e monitor. Kun je alles fullscreen op afspelen terwijl je gewoon werkt op de 1e monitor. Die zit aangesloten op een GF4.
Ook kun je een hollywood+ kaartje kopen, dat kun je de huidige videokaart laten zitten. Je gebruikt dan de hollywood+ dan alleen voor het afspelen van DVDs op je TV. Je eigen videokaart sluit je aan op de monitor. Een 2e hands hollywood+ kaartje is vrij goedkoop.
Waren die hollywoord kaarten niet exact hetzelfde als de DXR2 en DXR3 kaarten van Creative. Want dan kun je dus niet doen wat jij zegt omdat het doorlus kaarten waren. Deze kaartjes zorgden enkel voor de hardware matige versnelling.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Terw_Dan schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:30:
Waren die hollywoord kaarten niet exact hetzelfde als de DXR2 en DXR3 kaarten van Creative. Want dan kun je dus niet doen wat jij zegt omdat het doorlus kaarten waren. Deze kaartjes zorgden enkel voor de hardware matige versnelling.
Ja dat zijn dezelfde kaarten. Maar wat ik zeg klopt wel. De kaarten hebben een TV-uitgang. Doorlussen is helemaal niet nodig om DVDs op een TV of een andere monitor af te spelen.

Ik heb zo'n setting een tijdje thuis gebruikt. TV aan de Hollywood+ en mijn monitor aan de videokaart. Niks doorlussen, maar wel perfekte DVD-kwaliteit op mijn TV.

[ Voor 14% gewijzigd door j-w op 08-08-2005 00:06 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

rftha, het is hier geen helpdesk :o

GoT helpt mensen die zichzelf helpen (door inzet te tonen en zelf op zoek te gaan)

Als je geen eigen inzet toont, gaat je topic hier dicht. Bij deze...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.