Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB keybord probleem

Pagina: 1
Acties:

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-11 17:16
Vanwege mijn steeds groter wordende collectie aan usb apparaten, en de met zich meebrengende usb-hubs met stekker heb ik besloten 5 hubs in 1 kastje samen te voegen met maar 1 stekker en 1 aansluiting naar mijn laptop toe (alle interne stekkers en aansluitingen aan elkaar gesoldeerd). Na een moeizame start, windows had ff moeite met het herkennen van de 5 hubs tegelijk werkten uiteindelijk al mijn usb apparaten via het kastje, behalve mijn usb-keyboard.

Sluit ik het keyboard direct op de laptop aan dan werkt ie gewoon, ook heb ik hem vaak genoeg via de losse hubs, die ik nu dus omgebouwd heb, het keybord werkend aangesloten gehad. Sluit ik hem aan op mijn kastje, dan ziet ie dat het een k/b is, dan krijg ik het ballonnetje bij mijn taakbalk dat er een fout is opgetreden tijdens de installatie, en daarna blijft ie het opnieuw proberen om het maar te installeren. Ondertussen hoor ik een remix van de geluiden die je hoort als je een usb apparaat aansluit of loskoppelt uit mijn boxen komen. Een ander soort usb toetsenbord werkt normaal. Iemand enig idee hoe dit kan?

Laptop: ibm T42
Windows xp SP2
Toetsenbord: Bakker enkhuizen toetsenbord (verder niet echt een goed merk ervan kunnen vinden, gekregen via de Laptopregeling op de TUE).

Succesvol getest op mijn kastje:
Muis
Trust toetsenbord
14/1 cardreader
SD-cardreader
Usb-hub
Usb-diskettedrive
Trust scanner
Gamepad
Webcam
Fotocamera
Mp3-Speler
Usb->Serial cable
Usb-hub met daaraan het probleemtoetsenbord
Usb->IDE

[ Voor 10% gewijzigd door 2_05 op 08-08-2005 15:15 . Reden: Lijst van geteste apparaten toegevoegd ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Hmm, heb je de USBhubs nog voorzien van een adapter of zijn ze puur op hun eigen spanning aan het draaien... Het kan zijn dat het toetsenbord + alle hubs te veel vreet voor de power die een USB poort standaard levert...

• 2_05
Gr0wLiThE schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:28:
Hmm, heb je de USBhubs nog voorzien van een adapter of zijn ze puur op hun eigen spanning aan het draaien... Het kan zijn dat het toetsenbord + alle hubs te veel vreet voor de power die een USB poort standaard levert...
Jawel, dat heb ik meegebouwd in het kastje, alle andere apparaten werken ook gewoon hoeveel ik er ook aansluit.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Probeer er 's een webcam aan te hangen, ik heb het namelijk ook wel 's gehad en bij mij gebeurde dat als ik teveel eroverheen probeerde te duwen, was een probleem met afscherming van me kabels/verbindingen.

• 2_05
SA007 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:14:
Probeer er 's een webcam aan te hangen, ik heb het namelijk ook wel 's gehad en bij mij gebeurde dat als ik teveel eroverheen probeerde te duwen, was een probleem met afscherming van me kabels/verbindingen.
Ook de webcam werkt prima. Vandaag ook nog getest, usb-hub aan mijn hub-kastje gehangen en daar het keybord op aangesloten, ook zo deed ie het, maar dus niet rechtstreeks via mijn hub-kastje

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
offtopic:
5 usb hubs?? wat heb je allemaal aan usb apparaten aan je laptop hangen?

heb je al eens geprobeerd je tobo op een andere poort aan te sluiten?

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• 2_05
rac-on schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:49:
offtopic:
5 usb hubs?? wat heb je allemaal aan usb apparaten aan je laptop hangen?

heb je al eens geprobeerd je tobo op een andere poort aan te sluiten?
Ja, verschillende ingangen van mijn kastje geprobeerd.

offtopic:
Zie de toegevoegde lijst, welliswaar niet alle 16 ingangen full-time in gebruik, maar heb een hekel aan het moeten wisselen van apparaten.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Alsof hij een bepaalde "Dit is het toetenbord"-aansturing mist. Aangezien hij het wel doet als je een hub aan je kastje hangt, en daar he tobo op hangt.

Denk ook dat je die draden niet aan elkaar had moeten solderen, maar samen weer in een USB hubje moeten prikken.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
offtopic:
Het is een toetsenbord of een keyboard.

• 2_05
frickY schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:42:
Alsof hij een bepaalde "Dit is het toetenbord"-aansturing mist. Aangezien hij het wel doet als je een hub aan je kastje hangt, en daar he tobo op hangt.
Ja, maar toch gek dat ie het wel deed voor ik de hubs uit elkaar ging solderen. Ik denk dat het toch te maken heeft met de afscherming van de kabels binnenin, zoals SA007 zei.
Denk ook dat je die draden niet aan elkaar had moeten solderen, maar samen weer in een USB hubje moeten prikken.
Ik heb de draden ook niet zomaar aan elkaar gesoldeerd, ik had 5 hubs, van 1tje heb ik alle usb-A aansluitingen uitgehaald, van de andere vier de usb-B aansluitingen. Van de laatste vier heb ik op de plek waar de aansluitingen zaten draden gesoldeerd en deze aan de 1e hub gesoldeerd op de plekken waar de usb-A aansluitingen zaten. Daarnaast heb ik de stroomvoorziening omgebouwd, alle hubs worden iig voorzien van voldoende stroom, alleen de 1e hub heeft geen stroomvoorziening, maar daar kan het probleem niet aan liggen. Ik ben aan het solderen gegaan om de ruimte de ruimte te besparen die je nodig hebt als je ze gewoon aan elkaar prikt.

[ Voor 5% gewijzigd door 2_05 op 08-08-2005 15:26 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
wat voor kabel heb je gebruikt om ze aan elkaar te hangen (vooral de datalijnen)

• 2_05
SA007 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:05:
wat voor kabel heb je gebruikt om ze aan elkaar te hangen (vooral de datalijnen)
Simpele geisoleerde losse draadjes. :|

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Zijn het niet gewoon de brakke drivers van je toetsenbord?

U vraagt, wij antwoorden.

Pagina: 1