Vanwege mijn steeds groter wordende collectie aan usb apparaten, en de met zich meebrengende usb-hubs met stekker heb ik besloten 5 hubs in 1 kastje samen te voegen met maar 1 stekker en 1 aansluiting naar mijn laptop toe (alle interne stekkers en aansluitingen aan elkaar gesoldeerd). Na een moeizame start, windows had ff moeite met het herkennen van de 5 hubs tegelijk werkten uiteindelijk al mijn usb apparaten via het kastje, behalve mijn usb-keyboard.
Sluit ik het keyboard direct op de laptop aan dan werkt ie gewoon, ook heb ik hem vaak genoeg via de losse hubs, die ik nu dus omgebouwd heb, het keybord werkend aangesloten gehad. Sluit ik hem aan op mijn kastje, dan ziet ie dat het een k/b is, dan krijg ik het ballonnetje bij mijn taakbalk dat er een fout is opgetreden tijdens de installatie, en daarna blijft ie het opnieuw proberen om het maar te installeren. Ondertussen hoor ik een remix van de geluiden die je hoort als je een usb apparaat aansluit of loskoppelt uit mijn boxen komen. Een ander soort usb toetsenbord werkt normaal. Iemand enig idee hoe dit kan?
Laptop: ibm T42
Windows xp SP2
Toetsenbord: Bakker enkhuizen toetsenbord (verder niet echt een goed merk ervan kunnen vinden, gekregen via de Laptopregeling op de TUE).
Succesvol getest op mijn kastje:
Muis
Trust toetsenbord
14/1 cardreader
SD-cardreader
Usb-hub
Usb-diskettedrive
Trust scanner
Gamepad
Webcam
Fotocamera
Mp3-Speler
Usb->Serial cable
Usb-hub met daaraan het probleemtoetsenbord
Usb->IDE
Sluit ik het keyboard direct op de laptop aan dan werkt ie gewoon, ook heb ik hem vaak genoeg via de losse hubs, die ik nu dus omgebouwd heb, het keybord werkend aangesloten gehad. Sluit ik hem aan op mijn kastje, dan ziet ie dat het een k/b is, dan krijg ik het ballonnetje bij mijn taakbalk dat er een fout is opgetreden tijdens de installatie, en daarna blijft ie het opnieuw proberen om het maar te installeren. Ondertussen hoor ik een remix van de geluiden die je hoort als je een usb apparaat aansluit of loskoppelt uit mijn boxen komen. Een ander soort usb toetsenbord werkt normaal. Iemand enig idee hoe dit kan?
Laptop: ibm T42
Windows xp SP2
Toetsenbord: Bakker enkhuizen toetsenbord (verder niet echt een goed merk ervan kunnen vinden, gekregen via de Laptopregeling op de TUE).
Succesvol getest op mijn kastje:
Muis
Trust toetsenbord
14/1 cardreader
SD-cardreader
Usb-hub
Usb-diskettedrive
Trust scanner
Gamepad
Webcam
Fotocamera
Mp3-Speler
Usb->Serial cable
Usb-hub met daaraan het probleemtoetsenbord
Usb->IDE
[ Voor 10% gewijzigd door 2_05 op 08-08-2005 15:15 . Reden: Lijst van geteste apparaten toegevoegd ]