Erge problemen met sapphire 9800 Pro

Pagina: 1
Acties:

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-08 21:42
Hallo,

Heb een nieuwe graka aangeschaft, dacht dat dit wel een zeer goeie kaart was. Maar nee dus.

Heb nu zelfs al windows opnieuw geinstalleerd, maar zonder resultaat.

Hier het probleem.

1: ik kan mijn monitor niet op een hogere herz dan 60, ik kan hem wel op 70 of 75 zetten, en dan op ok drukken, flikkert het beeld even wat normaal is, en dan zegt ie dat hij op 70 of 75 herz staat. Maar ga ik met die knoppen op het scherm kijken of dat zo is, dan staat daar maar 59, nowat, dus 60 herz. Dit merkte ik omdat je het beeld dan heel zachtjes ziet flikkeren, super snel. Maargoed, hoe kan dit?

2: ook in GTA san andreas is er geen verschil tussen low en very high, hij past niks aan. zelfs na een nieuwe windows instal heeft ie nog steeds hetzelfde probleem. Heb het geprobeerd met de nieuwste catalist driver van ati en van de sapphire cdrom, maar geen verschil. Ook doet de pc langer over het opstarten dan anders.

Dus wat kan dit zijn???? begin nu echt ziek te worden, vorige kaart was gestorven, eindelijk een echt goede kaart aangeschaft denk je dan, en weer niet!!! moedeloos wordt je ervan, hopelijk weten jullie meer.

Bedankt!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat eerste lijkt me een driver probleem, of iig. iets softwarematigs. Probeer het ook eens zonder TV-out aangesloten.

Het probleem met GTA SA vind ik ook erg vreemd. Hebje ook al andere spellen geprobeerd? Het verschil tussen low en high bij GTA-SA is ook niet zo enorm merkbaar, dus vergelijk nog eens heel goed (maak evt. screenshots).

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Welkom op GoT *

Heb je vóór de installatie de oude drivers verwijderd? Wat was het merk van de voorganger? Heb je al bij de instellingen gekeken? Etc. etc.

ARME AOW’er

• vanWalsum
goed, heb nu dus sa even er niet opstaan ivm de nieuwe installatie. Maar hoe kan het probleem met die herz zijn ontstaan dan. Want software lijkt me ook sterk hoor, zelfs na een nieuwe windows instal?

vorige kaart was een nvidia 6600. heb een nieuwe windows instal gedaan, dus drivers verwijderen was niet nodig, kan wel vertellen hoe de instellingen staan, of screenshots maken, zeg maar waarvan en ik vertel het je wel/

[ Voor 38% gewijzigd door vanWalsum op 07-08-2005 22:31 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Heb je na de nieuwe installatie de nieuwste Catalyst drivers geïnstalleerd en het e.e.a. bij de instellingen goed ingesteld? Is nl. aardig verwarrend om in te stellen maar het lukt altijd wel.

ARME AOW’er

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Welke mobo heb je? Sommige mobo's hebben problemen met de ati 9800

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• vanWalsum
heb idd de nieuwste catalists gedownload, maar instellen heb ik niet gedaan, heb alleen de resolutie aangepast (124X768) en de herzen, wat dus geen verschil maakt.

mobo is abit KV7

[ Voor 6% gewijzigd door vanWalsum op 07-08-2005 22:35 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Kijk eens bij instellingen>geavanceerd>ATI-weergaves

ARME AOW’er

Verwijderd

Drivers van je monitor geïnstalleerd?

• vanWalsum
alle donders, hoe is het mogelijk, hij pakt nu opeens de herzen, dus het zit bij ati weergaves, had het namelijk bij 2 dingen geproeert, bij tabblad beeldscherm, en via de taakbalk > ati tekentje.

Heel apart, maar in ieder geval bedankt, dit betekend dat de kaart toch wel goed is. Bedankt weer beste heren!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vorige kaart zeker een Nvidia? Door je schone install zijn waarschijnlijk alle Nvidia left-overs verwijderd, die de problemen konden hebben veroorzaakt.

Is wel vaker lastig, een switch tussen de fabrikanten. ;)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

I knew it :)

Het is gewoon een weetje.

ARME AOW’er

• vanWalsum
ckers, maar wel slecht dat et bij 2 van de 3 mogelijkheden niet werkt.

Verwijderd

Heb je bij Geadvanceerde instellingen -> Displays -> Monitor de optie Use DDC information al een keer uitgeschakeld?

Bij mij zette hij deze vast op maximaal 60hz, dit is waarschijnlijk het probleem met de verversings frequentie.

wat betreft de beeldkwaliteit in San Andreas, probeer andere spellen of 3D Mark en speel daar met de instellingen.

Succes! :Y)
Pagina: 1