Toon posts:

Nieuwe PC inelkaar zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb me net aangemeld omdat ik een prijswatch wilde schrijven alleen kon ik dat nog niet.

Heb eergister bij 4launch mijn Moederbord, CPU, Geheugenmodules en videokaart gehaald. (De rest heb ik al)

Nu wil ik morgen beginnen met het in elkaar zetten van de nieuwe spullen. Ik weet dat ik me HDD moet formateren na de nieuwe aansluiting. Maar ik weet ook nog niet alles en daar wil ik graag antwoord.
  • Ik heb alles goed aangesloten en zet hem aan wat gebeurd er? (Vertel het in stappen a.u.b.)
  • Moet ik met BIOS zitten kloten? Zo ja wat staat me dan te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volg de handleiding van het moederbord, dan lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cubix schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:34:
Volg de handleiding van het moederbord, dan lukt het wel.
Bij moederbord staat vanalles uitgelegd, de aansluitingen van elk deel (dat lukt me wel dat aansluiten). Maar waar moet ik ergens kijken als ik klaar ben, staat zoveel in.

En voor de rest? De punten...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:41

Metten

ik hou het graag simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 17:40
Welkom op Tweakers...

Ik denk niet dat de meeste mensen dit topic gaan waarderen.
Maar zoals mijn voorgangers al zeiden, lees gewoon de handleidingen en kom pas terug als je met behulp van de handleiding er nog niet uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, had je je hierover niet beter vooraf geinformeerd?
Als alles goed gaat en je zet hem aan, gaat gewoon de power on self test beginnen en gaat de pc daarna proberen te booten, wat dus niet zal lukken.
Vervolgens ga je alle settings in de bios eens nakijken of ze juist staan (als je het niet weet blijf je er best af), en zet je als eerste bootschijf het cd-rom station. vervolgens Windows(?) installatie cd'tje insteken, en herstarten, en dan met de installatie beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
1. Gewoon, de pc start op, zoals dat met normale pc's gaat.

2. Normaal gesproken niet, behalve als er problemen zijn (bijv kan het zijn dat de cd-rom niet als 1e staat ingesteld, zodat je windows/linux niet kunt installeren)

Het beste is het trouwens om t stapje voor stapje te doen.
Moederbord + processor + videokaart + 1 geheugenstripje.
Opstarten en je kunt in de bios. Kan je daar, of bij de opstarttest (je weet wel, waar de schijven worden gedetecteerd enz.) kijken of alles er goed in staat. (proc + geheugen zijn dan t belangrijkste).
Daarna de harde schijven, dvd-roms en evt extra geheugen erbij plaatsen.

En gewoon geduld, bij de meeste gaat heus wel eens iets kleins mis (bijv kabeltje verkeerd aansluiten, kabeltje vergeten etc)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aha, het wordt me allemaal wat stukjes duidelijker.
Ga even Hoe bouw ik een PC? doorlezen (kon zo iets niet vinden bij het zoeken)

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:41

Metten

ik hou het graag simpel

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:47:
Aha, het wordt me allemaal wat stukjes duidelijker.
Ga even Hoe bouw ik een PC? doorlezen (kon zo iets niet vinden bij het zoeken)

Thnx
Je had natuurlijk gewoon even in de FAQ kunnen kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja maar ik wilde toch wat zekerheid. Je wilt dat zoiets niet meteen kapot gaat als je 1 verkeerde toets in drukt. En wat nieuw is weet je ook niet meteen hoe het allemaal precies moet werken.
Toen je voor het eerst naar school ging wist je toch ook niet meteen hoe alles inelkaar stak ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Duidelijk heb je intussen wel. ;) Hier op Tweakers verwachten we eigenlijk wel van je hoe het een en ander werkt. Mocht je met de faq die al eerder is gegeven toch niet uitkomen schaam je dan niet om ook eens rond te kijken op andere fora op 't web, beginnersweb.nl bijvoorbeeld. Daar word je maar al te graag geholpen met je eerste stappen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.