Probleem met Expose en Finder

Pagina: 1
Acties:

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 12:17
Help!

Ik heb sind vanmiddag een eigenaardig probleem. Ik heb vaak veel verschillende vensters open en maak dan ook veel gebruik van Expose.

Maar vreemd is dat ik nu maar 1 programma op de voorgrond kan hebben. De rest blijft verborgen. Expose werkt dan dus niet.

Ik zou niet weten hoe ik het in de originele staat terug kan zetten.

Het "Show all" commando geeft wel alle schermen weer, Expose laat dan ook alle schermen weer zien maar zo gauw ik er 1 selecteer verdwijnt de rest weer... Ik begin er een beetje moedeloos van te worden.

OS=Tiger
HW=Powerbook

Hopelijk is het duidelijk en weet iemand een oplossing...

[ Voor 24% gewijzigd door Je Moeder op 07-08-2005 21:18 ]

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Expose heeft standaard 3 functies (3 knoppen). Namelijk F9,F10 en F11.
F9 laat alle vensteres zien. F10 laat alle vensters van de actieve appilcatie zien.
Tenslotte laat F11 je desktop zien. Misschien dat je daarmee in de fout zat :P

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Wat ie bedoelt is dat, als hij binnen Expose een window heeft aangeklikt, de rest van de Windows niet naar de achtergrond zakt, maar letterlijk verdwijnt...

Vreemde zaak!

Tenzij... Heb je toevallig ook een Virtual Desktop Manager draaien?

Liege, liege, liegebeest!

• Je Moeder
O.D.Smolik schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:21:
Expose heeft standaard 3 functies (3 knoppen). Namelijk F9,F10 en F11.
F9 laat alle vensteres zien. F10 laat alle vensters van de actieve appilcatie zien.
Tenslotte laat F11 je desktop zien. Misschien dat je daarmee in de fout zat :P
Helaas, Ik gebruik de F9-10-11-12 toesten niets eens. Ik heb een aantal actieve scherm hoeken.:

Recht onder: Alle vensters
Recht boven: Dashboard
Links onder: Bureaublad
Links boven: Screensaver Aan

Dat is het dus ook niet...

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

• Je Moeder
cailin_coilleach schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:32:
Wat ie bedoelt is dat, als hij binnen Expose een window heeft aangeklikt, de rest van de Windows niet naar de achtergrond zakt, maar letterlijk verdwijnt...

Vreemde zaak!

Tenzij... Heb je toevallig ook een Virtual Desktop Manager draaien?
Jij snapt het! Ik heb geen VDM draaien trouwens...

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Ok en nu dan het standaart zinnetje :P Heb je geprobeer je permissies te herstellen? Dit kan je met disk utility doen en dan even opnieuw starten. Anders ben ik bang dat je OS X opnieuw moet instaleren :)

• Je Moeder
O.D.Smolik schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:52:
Ok en nu dan het standaart zinnetje :P Heb je geprobeer je permissies te herstellen? Dit kan je met disk utility doen en dan even opnieuw starten. Anders ben ik bang dat je OS X opnieuw moet instaleren :)
Yep, permissies hersteld, geen effect, ook niet aan aan/afmelden... herstarten...

Ik weiger om OSX opnieuw te installeren, sta ik mooi voor lul bij m'n XP vrienden :P

Maar ja als het echt niet anders kan, anyone?

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Jij bent altijd mijn vriend hoor O+

Verwijderd

Misschien dat het helpt wanneer je je PRAM zapt. Ik zou in ieder geval kijken of je onder een andere gebruiker hetzelfde probleem hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 00:40 ]

• Je Moeder
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:10:
Misschien dat het helpt wanneer je je PRAM zapt. Ik zou in ieder geval kijken of je onder een andere gebruiker hetzelfde probleem hebt.
Ooh jeeh! Dat heb ik sind OS 9 op m'n A rev. Imac niet meer gedaan.

Ik ga het maar eens proberen.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:10:
PRAM zappen slaat als een tang op een varken, net zoals permissions restoren.

Ik zou gaan proberen om te kijken of het onder een nieuwe gebruiker ook voor komt. Als dat het geval is zou ik eens in je /Library zoeken naar voorkeuren, cache files en andere zaken die na je installatie op je disk terecht zijn gekomen.

Als het onder de nieuwe gebruiker niet voor komt zou ik eens roeren in ~/Library.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Liegebeest
chem heeft helemaal gelijk... In alle opzichten...

* Liegebeest gaat op zoek naar een plaatje van een varken die met een tang wordt geslagen...

• Je Moeder
chem schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:34:
[...]

PRAM zappen slaat als een tang op een varken, net zoals permissions restoren.

Ik zou gaan proberen om te kijken of het onder een nieuwe gebruiker ook voor komt. Als dat het geval is zou ik eens in je /Library zoeken naar voorkeuren, cache files en andere zaken die na je installatie op je disk terecht zijn gekomen.

Als het onder de nieuwe gebruiker niet voor komt zou ik eens roeren in ~/Library.
Ik heb een nieuwe gebruiker aan gemaakt, en idd hier deed het probleem zich niet voor.
~/Library here I come!

• Je Moeder
Oke! Daar kan ik dus helemaal niks mee... Iemand tips waar te zoeken?

• hlz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08-2025

hlz

Ik gok: ~/Library/Preferences/com.apple.dock.plist, omdat expose volgens mij door de dock-applicatie wordt geregeld. Even uit de prefs map slepen en je dock herstarten, of uit- en weer inloggen.

• Liegebeest
Die ~ betekent je homedirectory :)

Als je de Finder opent en naar je homedir gaat zal je vanzelf de Library directory zien :)

• Je Moeder
Helaas, heeft ook niets geholpen :'(

Kan wel weer m'n hele dock opnieuw inrichten :/

• hlz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08-2025

hlz

je kan het pref-bestandje gewoon weer terug plaatsen hoor...

• Liegebeest
Tenzij je'm weg gegooid hebt natuurlijk :)

• Je Moeder
hlz schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:07:
je kan het pref-bestandje gewoon weer terug plaatsen hoor...
Ik had hem alweer ingericht ;)

• Je Moeder
Hij doet het weer!

Ik heb Onyx gedownload en gedraaid en alles weer als default ingesteld. Nu heb ik geen problemen meer.

Dat je Expose zo kan missen wist ik niet!

• Je Moeder
Ben ik even een half uur bij m'n PB weg, vertoont hij weer dezelde kuren :'(

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Raveon: zou je in plaats van drie korte berichten onder elkaar, gebruik kunnen maken van Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif <- het 'edit' knopje? :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

Heb je nog nieuwe programma's geinstalleerd?

Dit klinkt echt alsof er een programma is dat wordt opgestart en de taken van Exposé overneemt etc.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Je Moeder
Canaria schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:48:

Raveon: zou je in plaats van drie korte berichten onder elkaar, gebruik kunnen maken van [afbeelding] <- het 'edit' knopje? :)
Zal ik ihv doen, kostbare ruimte he ;)

Verwijderd

Frappant, ik wou net een topique over hier openen... Maar ik heb precies HETZELFDE probleeem met mijn ibook in Tiger.. Zowel knoppen, F8,F9,F10,F11, als eventuele active corners reageren er niet meer op.. Ik krijg zelfs geen enkel venster meer op de voorgrond, als ik dus show all applications doe, dan hoor ik gewoon een "ding" (standaardsysteemgeluidje, normaliter mededelende dat je niks hebt open staan, wat niet klopt want ik heb 23 vensters open).. Hoe ontzettend vaag? Even kijken dadelijk of het ook bij andere users zo is.. :(

Andere user; geen problemen.. Met mijn eigen account krijg ik als ik te veel vensters heb openstaan tandwieletjes te zien, dat er iets niet goed is dus aan de instellingen.. Maar wat??

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 13:37 ]

• Je Moeder
Ik wens je sterkte ik heb net Tiger er opnieuw opgezet ;(

Verwijderd

En? Heeft het geholpen??

• Je Moeder
Zeker, hij draait weer als een tijgertje

Pagina: 1