[MSI 6330] mobo of voeding probleem?

Pagina: 1
Acties:

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08-2025
Zoals honderden anderen op dit forum doet mijn systeem het van de ene op de andere dag niet meer.

Als ik ga zoeken op GoT en Google kom ik inderdaad (teveel) tips tegen (jumpers testen voor kortsluiting,alle componenten eruit, ATX reset volgens de FAQ etc.), echter na 2 dagen de tips volgen komt er niets uit.

Symptonen:
- ik druk de aan knop in, harde schijven, fans etc. gaan aan, maar geen video signaal
- om de ca 5 sec hoor ik een korte zachte klik komen uit dit component: http://putfile.com/pic.php?pic=8/21813123989.jpg&s=x1 (540kb)
daarbij maakt de floppy op dat moment een kort klein brommend geluid, dit klikken en brommen is nu een eeuwig durende herhaling

Systeem:
- MSI 6330 turbo (geen ge-explodeerde condensatoren!)
- AMD 1700+ met Zalman Cu-6000 koeler (niet overgeklokt)
- NEXUS 300W voeding
- 2 Maxtors Diamonplus 9 (die beginnen allemaal bad sectors te krijgen, maar hebben niets met dit probleem te maken)
- promiss ide controller
- overige hardware, ti4200, dvd brander, dc-rom, geluidskaart

Oftewel ik hou de vraag simpel om deze thread klein te houden namelijk:
- wie weet wat het component uit de foto is (ronde zwarte ding met de + erop) en waarom hij om de 5 sec een klik maakt en wat dat te maken kan hebben bij het niet opkomen van het systeem
- omdat ik een Nexus voeding heb, lijkt me het sterk dat het daaraan kan liggen, dat zijn echt beregoede dingen, maar toch ben ik benieuwd of iemand met een beetje zekerheid kan zeggen of het aan de voeding of aan het moederbord ligt

Ik weet dat de informatie sumier is, maar naar mijn mening kan het probleem of de voeding zijn, of moederbord, omdat ik aan beide niet makkelijk kan komen (lenen) wil ik eerst een goede educated guess hebben en dan daarmee verder gaan.

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Dat ding is nou een PC speaker :+
Tja reset je bios es :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• dion_b
  • Laatst online: 20:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MSI 6330...

Heb je al eens echt goed naar de condensatoren gekeken? :z

Ze hoeven niet volledig geexplodeerd te zijn, klein beetje bol/lekkend is al erg zat...

[ Voor 42% gewijzigd door dion_b op 07-08-2005 20:45 ]

Oslik blyat! Oslik!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:24
dion_b schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:43:
MSI 6330...

Ze hoeven niet volledig geexplodeerd te zijn, klein beetje bol/lekkend is al erg zat...
exact t eerste waar ik ook aan dacht... Bekijk ze maar eens allemaal goed.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

dion_b schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:43:
MSI 6330...

Heb jij wel goed de start post gezien? :+

Edit: Ow ik moet leren refersehn voor jou edit :P

[ Voor 8% gewijzigd door Atlas op 07-08-2005 20:54 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• gumkop
  • Laatst online: 06-08-2025
wow, dat zijn snelle reacties, maar helaas maar van hetzelfde, maar toch bedankt

echter, ik heb:
- BIOS een aantal malen gereset
- condensatoren met een schijnwerpen en loep bekeken, echt geen enkele bolling (maar daar dacht ik inderdaad ook aan)

Misschien iemand ooit een slechte ervaring met een Nexus gehad, ben benieuwd ???

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

• dion_b
  • Laatst online: 20:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen ervaring met een Nexus, wel met een uiterst recalcitrante 6330 (ligt in de kelder zijn lot af te wachten...) die min of meer wat je hier beschrijft toonde. Ik vond het op brakke BIOS lijken (deze plank heeft het bij mij nooit gedaan), dus heb ik gehotflashed met verschillende versies, maar nooit met het resultaat wat ik wilde. Condensatoren stuk voor stuk nagegaan en alles wat ook maar lichtelijk verdacht was vervangen, maar ook dat wilde niet baten.

Uiteindelijk maar een KT7A uit een vuilnisbak getrokken (8 gebarsten condensatoren gaven gelijk aan waarom hij daar lag) en na een kwartiertje solderen nooit meer problemen gehad.

Moraal: ik zou niet gelijk je voeding verdenken...

Dat gezegd, meet de lijnen eens door terwijl hij aan de 6330 hangt, dan weet je het zeker :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1