Toon posts:

Inter geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn comp een beetje upgraden, en zit er aan te denken om het intern geheugen te verhogen. Maar nu staat er in het boekje van de computer dat het moederbord twee DIMM-sokkels heeft die elk 128 Mb geheugen ondersteunen. Deze zitten er nu dus al in, maar ik wil er 512 Mb geheugen in zetten.

Kan iemand mij vertellen of de comp deze 512 Mb ook zal ondersteunen, of dat ie maximaal 128 Mb per sokkel kan ondersteunen?

Verder staat het volgende erbij:
- 168-pin DIMM met vergulde contacten;
- 66/100/133 Mhz;
- SDRAM (ongebufferd), 3.3 V;
- single- of double-sided DIMM.

Graag hoor ik van jullie.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Thandor

SilverStreak

Kun je vertellen om welke PC het gaat ?. Vermeld dus meer specificaties van de PC zelf zoals het moederbord ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

je kan kijken of er een bios update is voor meer ondersteuning

offtopic:
sokkel :+

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:28:
Kun je vertellen om welke PC het gaat ?. Vermeld dus meer specificaties van de PC zelf zoals het moederbord ;)
Ik heb geen idee. Ik heb de comp een paar jaar geleden gekocht en heb er weinig info meer over, op dat boekje van de comp na. Daar staat niet in van welk merk o.i.d. het is.

Waar kan ik de info vinden op mijn comp, die je nodig hebt?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

En dan vooral de RAM FAQ

Het lijkt er namelijk op dat je chipdichtheid (dat doorgaans in Mb gerekend wordt) en DIMM-formaat (dat in MB gaat) door elkaar haalt. Als je chipset 128Mb chips ondersteunt kun je 256MB reepjes nemen mits je de juiste structuur pakt (16Mx8 om precies te zijn). Als je weinig snapt van wat ik hier zeg, lees die RAM FAQ door, we hebben het niet voor niets geschreven ;)

Verder kunnen we je geen concrete tips geven als jij ons geen concrete info geeft...

GoT Huisregels - en het PMG beleid zeggen beiden dat je volledig moet zijn dus volledige specs moet posten. Dat is niet voor niets :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.