Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuw virus-Kaspersky en Nod32 de mist in?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers,

Ik heb blijkbaar een virus dat Kaspersky en Nod 32 (laatste versie allebei) NIET vinden.
Wat doe je er aan? Ik heb ook Bitdefender geprobeerd en Norton 2005 maar zonder resultaat...

Iemand met een andere scanner kan mss evt helpen?...er moet toch 1 scanner zijn die dit ongedierte van mijn pc krijgt?

bedankt

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 18:18

Luke!

#Treinbaas
En waarom vermoed je dat het een virus is? Het zou wel handig zijn als je informatie geeft over waar het om draait in plaats van alleen te noemen welke programma's *iets* niet doen....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:20
hoe weet je of het een virus is :? als je scanners (meerdere) niks vinden..

is het al bij je omhoog gekomen dat het mischien dan wel geen virus is...

en nod32 heeft nog nooit een virus in the wild gemist... dit zou een unicum kunnen zijn :D

[ Voor 24% gewijzigd door Zwelgje op 07-08-2005 20:23 ]

A wise man's life is based around fuck you

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Misschien al een spywarecheck gedaan met spybot af hijackthis ?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:55
misschien gewoon spyware?

btw, waarom hebben virusscanners geen goede spyware engine?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:18:
Ik heb blijkbaar een virus dat Kaspersky en Nod 32 (laatste versie allebei) NIET vinden.
Wat doe je er aan?
Sample sturen. :)
Stuur de file(s) eens naar virus@kaspersky.nl ter analyze.

Edit:
sharkzor schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:25:
misschien gewoon spyware?

btw, waarom hebben virusscanners geen goede spyware engine?
Is dat zo? Ik heb laatst een (betrouwbare) test gezien die wat anders uitwees.
Koop de ComputerBild van medio juli maar eens. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 21:13 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Erik schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:22:

en nod32 heeft nog nooit een virus in the wild gemist... dit zou een unicum kunnen zijn :D
Omdat mijn firewall tilt slaagt als ik het virus opendoe, het vertoont hetzelfde gedrag als IRC.SDBOT.dwf trojan. Ik kreeg dit (de oude trojan) als windir32.exe via een msn contact (onvrijwillig) hij kreeg het virus er af maar nu is hij geplaagt door dit nieuwe virus. Ik heb het weer geaccept van hem maar nu krijgt geen enkele scanner het van mijn pc.

Omdat dit virus net hetzelfde doet dan de windir32 variant (IRC.sdbot) ben ik vrij zeker dat het een virus is. Overerigens had ik de windir32 variant nét voor nod32 zodat Nod hem eergisteren niet vond...

Verwijderd

Topicstarter
Erik schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:22:

Geen unicum (blijkbaar), zie een andere reply van mij. Windir32.exe had ik net voor Nod nieuwe definities had (1 dagje ervoor). Kaspersky vond em wel dezelfde dag... Ik had van dat virus trouwes een sample naar Nod support gezonden...

Verwijderd

Topicstarter
Luccus schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:20:
En waarom vermoed je dat het een virus is? Het zou wel handig zijn als je informatie geeft over waar het om draait in plaats van alleen te noemen welke programma's *iets* niet doen....
info: een msdos exe 190kb groot noemt picture0002 ... meer kan ik er niet van zeggen. Als je er op klikt wilt het I net toegang en geeft zonealarm enkele meldingen. Als iemand een andere scanner heeft dan die ik heb vermeld in de openinspost...kan ik je het sturen

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 00:12
Probeer http://virusscan.jotti.org/ eens...

Had trouwens dag of 2 ook een exe die ik niet echt vertrouwde (draai zelf Kaspersky)...
Even door http://virusscan.jotti.org/ gehaald en die vonden ook allemaal niks op 1 na (Fortinet).
Het zou een of andere backdoor zijn. Google -> naam van het beestje, geen resultaat :?
Toen zelf die exe maar eens doorgenomen, niks raars kunnen vinden.
Blijkt het gewoon een onschuldig programma'tje te zijn... :)

False Positives kunnen dus altijd wel eens voorkomen (maar blijf alert!)...

[ Voor 91% gewijzigd door ironx op 07-08-2005 20:46 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Verwijderd

Topicstarter
ironx schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:41:
Probeer http://virusscan.jotti.org/ eens...

Had trouwens dag of 2 ook een exe die ik niet echt vertrouwde (draai zelf Kaspersky)...
Even door http://virusscan.jotti.org/ gehaald en die vonden ook allemaal niks op 1 na (Fortinet).
Het zou een of andere backdoor zijn. Google -> naam van het beestje, geen resultaat :?
Toen zelf die exe maar eens doorgenomen, niks raars kunnen vinden.
Blijkt het gewoon een onschuldig programma'tje te zijn... :)

False Positives kunnen dus altijd wel eens voorkomen (maar blijf alert!)...
Ik vond het wel verdacht. FF het vertrouwen kwijt in Nod32 toen ik zag dat Kaspersky Windir32.exe wél vond. Norton ging helemaal de mist in, hij vindt NU Windir32.exe nog niet. Bitdefender trouwens ook niet..

Ik vraag me eigelijk af wanneer Nod en Kaspersky deze gaan vinden (wsl een variant van windir32). De vorige die Nod dus niet vond was GEEN false positive. Wel leuk dat de definities in een dag upgedate waren. Ik weet niet of dit komt doordat ik hen een sample had gezonden.

Mss is het wel een false positive deze keer, wie weet. Maar het is op zen mist raar dat het I net toegang vraagt en altijd wil mee opstarten.

Bedankt voor de tip trouwens ik ga het is door de door jouw genoemde scanners halen!

Dit jotti.org te vertellen over het bestand:

MIGHT BE INFECTED/MALWARE (Sandbox emulation took a long time and/or runtime packers were found, this is suspicious. Normally programs aren't packed and don't force the sandbox into lengthy emulation. Do realize no scanner issued any warning, the file can very well be harmless. Caution is advised, however.)

Windir32.exe heeft hij wel als virus bevonden... Sorry voor het overhaaste topic, ik had geen flauw idee dat ik een virus kon krijgen dat nog NIET bekend was:-)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 21:13 ]

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 00:12
Mail 'm eens naar 't adres in mn profiel, ben nu wel benieuwd...

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Verwijderd

Ik heb hem maar even via Jotti binnengehaald aangezien mailbox leeg bleef. :)

Het is een nieuwe Backdoor.Win32.Rbot variant, detectie wordt zo toegevoegd aan bases.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:26:
Ik heb hem maar even via Jotti binnengehaald aangezien mailbox leeg bleef. :)

Het is een nieuwe Backdoor.Win32.Rbot variant, detectie wordt zo toegevoegd aan bases.
Ik heb hem je net verzonden:-) bij mij zei jotti niks hoor, dan is het maar pas??

gek bij mij zegt jotti nu dat deze file al eens gescant is en nog steeds gewoon verdacht is:-) waar heb jij gevonden dat dit een nieuwe variant is?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 21:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:27:
[...]

Ik heb hem je net verzonden:-) bij mij zei jotti niks hoor, dan is het maar pas??
Ik heb toegang tot Jotti's database, aangezien ik voor AV bedrijf werk. :)
Heb file even snel bekeken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:32:
[...]

Ik heb toegang tot Jotti's database, aangezien ik voor AV bedrijf werk. :)
Heb file even snel bekeken.
Enig idee hoelang het gaat duren voor kaspersky en Nod32 dit virus gaan herkennen?

Edit: Ah ja ik heb het eigelijk naar Ironx gestuurd:-)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 21:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:42:
[...]

Enig idee hoelang het gaat duren voor kaspersky en Nod32 dit virus gaan herkennen?
Kaspersky herkent het binnen/over een uur, over andere vendors kan ik niets zeggen want daar werk ik niet voor. :)

Edit:
Met update van 22:51 gedetecteerd als Backdoor.Win32.Rbot.xl.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 23:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:49:
[...]

Kaspersky herkent het binnen/over een uur, over andere vendors kan ik niets zeggen want daar werk ik niet voor. :)

Edit:
Met update van 22:51 gedetecteerd als Backdoor.Win32.Rbot.xl.
Idd jullie liggen voorop;) Mss moet ik Eset ook maar eens wakkerschudden...nu weet ik tenminste eens waar ik nieuwe virussen moet laten controleren. Controleer jij die database eigelijk vaak, zo is het geen verloren moeite

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 00:02:
[...]

Controleer jij die database eigelijk vaak, zo is het geen verloren moeite
Door andere vendors gedetecteerd spul wordt automatisch naar ons lab gestuurd, wat alle scanners clean bevinden niet.
Heb in dit geval dus even tussen de clean files gekeken en de sample gevonden.

Direct naar het lab sturen is echter efficiënter. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 00:27:
[...]

Door andere vendors gedetecteerd spul wordt automatisch naar ons lab gestuurd, wat alle scanners clean bevinden niet.
Heb in dit geval dus even tussen de clean files gekeken en de sample gevonden.

Direct naar het lab sturen is echter efficiënter. :)
Ik leer bij:-) dat ga ik in de toekomst zeker doen! bedankt voor de info en snelle reacties trouwens

groetjes jeroen
Pagina: 1