Internet delen met PAP encr. en WRT54g router *

Pagina: 1
Acties:

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-04 08:54
Ik heb zojuist een linksys gekocht maar het netwerk wil niet zo goed functioneren.

Ik heb dus een pc met daarop 2 netwerkkaarten.

Op 1 netwerkkaart komt de ADSL modem om de verbinding te maken.

Op de 2de netwerkkaart komt de Linksys WRT54G te staan.

Nu kan ik zelfs niet meer aan de linkys via http://192.168.1.1

Wat moet ik nemen als ip adressen op de verschillende netwerkkaarten?
En waar moet ik de 'internet sharing' zetten? Op de ADSL-verbinding, nic 1 of nic 2?

Thanks mochten jullie me kunnen helpen!

Verwijderd

Je zit nu het paard achter de wagen te spannen.

Sluit je modem op je WRT54G aan. In je PC hoef je maar één netwerkkaart te hebben, welke weer met die WRT54G verbonden is.

Alle andere PC's sluit je ook op die WRT54G aan, hetzij via wireless hetzij via de ingebouwde switch.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 20:09 ]

• Kingskawn
Ja dat is de simpele manier maar de verbinding die ik gebruik zit met encryptie PAP dus gaat niet via linksys.

Thanks maar dit had ik anders al lang gedaan ;)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:07

makje

Professioneel prutser

De pc welke tussen de modem en de linksys router staat bevind zich dan niet op het netwerk dat is gemaakt achter de linksys router en je kunt er dus niet via 192.168.1.1 heen. Zet je de Linksys enkel als switch (ik neem aan dat die dat kan) dan zou het wel moeten kunnen, maar dan is jouw pc dus de router en alle instellingen moet je dus daarop doen. Wat je dan nog op de switch zou willen doen weet ik niet :)

Als op netwerkkaart 1 het internet binnenkomt dan moet je daar de internet sharing aanzetten, je wilt immers die verbinding gaan delen met de rest van je netwerk.

9800x3d

Verwijderd

Kingskawn schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:10:
Ja dat is de simpele manier maar de verbinding die ik gebruik zit met encryptie PAP dus gaat niet via linksys.

Thanks maar dit had ik anders al lang gedaan ;)
Dat gaat dus wel via die linksys he..

• Kingskawn
JA? dan moet je me is vertellen hoe je dat doet :)

Ik heb er de firmware van sveasoft opgezwierd om misschien iets meer opties te hebben maar heb er niet over gevonden :(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 15:38
Uh... je hebt een router, die je aansluit op je PC zodat je je PC als router kan gebruiken?

Wat is dan het nut van die hele router?

Hang gewoon je modem zoals t "hoort" aan je router en je bent klaar. Geen gekut met IPs instellen, geen (imho brak) ICS, routeren met een router.

Verwijderd

Kingskawn schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:08:
JA? dan moet je me is vertellen hoe je dat doet :)

Ik heb er de firmware van sveasoft opgezwierd om misschien iets meer opties te hebben maar heb er niet over gevonden :(
1) installeer als firmware OpenWRT

2) zoek uit hoe je jouw verbinding instelt onder linux

3) Die linksys draait gewoon linux, stel dus je verbinding in zoals je bij 2 hebt gevonden.

En je gaat me niet wijsmaken dat windows een netwerk-inbelmogelijkheid kent die linux niet kent ;)

Staar je overigens niet blind op de webinterface. Veel van dit soort zaken zijn in te stellen via telnet of ssh.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 21:15 ]

• Kingskawn
Ik heb de firmware van Sveasoft Alchemy-6.0-RC5a v3.01.3.8sv

Verwijderd

Zie mijn laatste opmerking.. niet instellen via de webinterface, maar via telnet/ssh.

Echt, het kan gewoon hoor. En het is idd. van de zotte om een router te kopen en vervolgens je PC nog als router te gebruiken, nietwaar? :)

• Kingskawn
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:14:
1) installeer als firmware OpenWRT

2) zoek uit hoe je jouw verbinding instelt onder linux

3) Die linksys draait gewoon linux, stel dus je verbinding in zoals je bij 2 hebt gevonden.

En je gaat me niet wijsmaken dat windows een netwerk-inbelmogelijkheid kent die linux niet kent ;)
Ja maar de pc moet draaien onder Windows. M'n pa is niet zo voor linux dus ik zou het onder windows laten. Ik dacht ook om anders iets op linux te proberen maar ik doe niet wat ik wil met het materiaal.
Het is niet van mij hé :)

Verwijderd

titelfix

• Kingskawn
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:16:
Zie mijn laatste opmerking.. niet instellen via de webinterface, maar via telnet/ssh.

Echt, het kan gewoon hoor. En het is idd. van de zotte om een router te kopen en vervolgens je PC nog als router te gebruiken, nietwaar? :)
Ja inderdaad, het is zottewerk :D

Verwijderd

Kingskawn schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:16:
Ja maar de pc moet draaien onder Windows. M'n pa is niet zo voor linux dus ik zou het onder windows laten. Ik dacht ook om anders iets op linux te proberen maar ik doe niet wat ik wil met het materiaal.
Het is niet van mij hé :)
Eh, je begrijpt me niet.

De PC blijft gewoon windows draaien. Je routertje (dus die Linksys) draait linux als je OpenWRT gebruikt.

Daar merk je voor de rest overigens niets van, er is gewoon nog een webinterface etc. Het enige verschil is dat je via telnet of SSH een relatief normale linux tot je beschikking hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 21:18 ]

• Kingskawn
Thanks JSS voor tha fix! ;)

• Kingskawn
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:17:
[...]

Eh, je begrijpt me niet.

De PC blijft gewoon windows draaien. Je routertje (dus die Linksys) draait linux.
Ok ik zal is kijken op het net. Effe zien waar ik de nodige info kan verstrekken...thanks voor de hulp Hezik _/-\o_

Mocht er nog iemand een ander idee hebben of simpelweg Dé oplossing op mijn probleem, be my guest :9~

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:33
Wil je (ook al heb je echt een vage opstelling) bij 192.168.1.1 komen, moet je de eerste netwerkadapter uitschakelen in windows.

edit:
sorry, het was me niet duidelijk waar het over ging.

[ Voor 22% gewijzigd door Zeus op 07-08-2005 21:24 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Kingskawn
Ik ga nu naar huis, ik zal bij het thuiskomen wel jullie reacties lezen en proberen te antwoorden zodat ik mijn probleem(pje) kan oplossen...

Verwijderd

- edit - nev mind niet juiste stukje..

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 21:22 ]

• Kingskawn
Ik zal de papieren van m'n ouders meenemen en is kijken welke wijzigingen er aangebracht moet worden voor de tot stand koming van die adsl-verbinding.

• Kingskawn
DJSmiley schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:14:
Uh... je hebt een router, die je aansluit op je PC zodat je je PC als router kan gebruiken?

Wat is dan het nut van die hele router?

Hang gewoon je modem zoals t "hoort" aan je router en je bent klaar. Geen gekut met IPs instellen, geen (imho brak) ICS, routeren met een router.
Hij heeft de router gekocht om later te kunnen gebruiken. De lijn die hij nu gebruikt is van het werk maar heeft speciale instellingen nodig zoals die encryptie.

Nu doet die router alleen maar het werk van een Access Point, that's all.

• Kingskawn
Behalve een gewone PPPOE verbinding maken voor het ADSL moet ik dit erbij doen om een verbinding te krijgen;

* Properties van je internet verbinding

* Tabblad 'Security'

* Daar 'Advanced(custom settings)' kiezen

* Settings

* Bij 'Allow these protocols' enkel 'Unencrypted password (PAP)' aanvinken. De andere allemaal uitvinken.

Dit kon ik niet direct instellen in de router daarom dat ik een pc het werk van een router laat doen maar volgens Hezik kan dit dus wel dus zal ik die piste is moeten onderzoeken.

Verwijderd

Kingskawn schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:19:
* Bij 'Allow these protocols' enkel 'Unencrypted password (PAP)' aanvinken. De andere allemaal uitvinken.
Met andere woorden, je wilt juist geen encryptie.

• Kingskawn
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 01:00:
[...]

Met andere woorden, je wilt juist geen encryptie.
Als ik het vertaal dan lijkt me ook dat het geen encryptie moet hebben.

• Kingskawn
Ik heb gelezen dat er een upnp optie staat in de linksys dat de mogelijk biedt de modem direct op de linksys te zetten en dmv windows de internet verbinding te maken. Dus niet door de linksys.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Verwijderd

Waarom zou je? Waarom laat je nou niet gewoon die linksys inbellen? Echt dat kan. Het kan je wat tijd kosten om het in te stellen, maar daarna hoef je er nooit meer naar om te kijken. Ook niet als bv. die windows computer opnieuw ingesteld moet worden.

Welke provider hebben we het hier over? Dan wil ik het wel wat uitgebreider voor je uitkouwen ;)

• Kingskawn
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:24:
Waarom zou je? Waarom laat je nou niet gewoon die linksys inbellen? Echt dat kan. Het kan je wat tijd kosten om het in te stellen, maar daarna hoef je er nooit meer naar om te kijken. Ook niet als bv. die windows computer opnieuw ingesteld moet worden.

Welke provider hebben we het hier over? Dan wil ik het wel wat uitgebreider voor je uitkouwen ;)
Wel de provider die waar het abbonnement op zit is AT&T maar de ADSL lijn is van Belgacom (België)

Het enige wat wij krijgen is een login met password en een optie dat nodig is voor de verbinding te maken. Verder is er geen statisch ip adres dat we krijgen of what so ever :-)

• Kingskawn
Heb geen concrete oplossing gevonden met de firmware van OpenWRT :'(

Verwijderd

Hoe maak je met windows verbinding? Welke instellingen doe je daarvoor?
Pagina: 1