Abbo opzeggen....half jaar van tevoren ?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

Topicstarter
Kan je je abbonement een half jaar opzeggen voordat het contract afloopt ? Dus stel dat mijn contract tot 31 december loopt, dat ik dan 31 juli een brief stuur dat ik mijn abbonement op wil zeggen (en uiteraard mijn abbonement pas stopt op 31 december) ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Dat zal vast wel in je contract staan en anders kan je provider je er alles over vertellen ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
In de voorwaarden had ik al gezocht, maar daar stond niks over.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

als je een abbo op gaat zeggen kan dat natuurlijk vroeg van te voren.
Ik zou wel dit even schriftelijk doen met een aangetekende brief zodat je een ontvangsbevestiging krijgt.
hiermee kan je eventueel schermen als ze het alsnog verlengen en niets van zich hebben laten horen als reactie op jouw brief.

computer voor alle werkzaamheden

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:59

Nakebod

Nope.

Ik had vorig jaar bij Orange geloof ik al in Juni opgezegd. Mijn contract liep, toevallig gelijk aan het voorbeeld, tot 31 December 2004.
Je hebt een maand opzeg termijn vaak, en zover ik weet stond er niets over hoever je van te voren mocht opzeggen.
Ik had wel in de opzeg brief duidelijk vermeld dat het vanaf 31-12-2004 afgelopen moest zijn, niet dat ze je direct afsluiten + rest van de kosten in rekening brengen ofzo.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Jep, aangetekend was ik sowieso al van plan :)

Edit: bij Vodafone is het 3 maanden :/ En m'n cashback contractje is al op 1 juni afgelopen :/ Maar ja, eigen schuld. Ik heb nog een 2e abbo bij Voda, dus die zeg ik maar gelijk op :P Loopt in maart af.

[ Voor 79% gewijzigd door JT op 07-08-2005 20:00 ]

Ecodan warmtepomp

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 11:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ja, tuurlijk.

Als je een abo neem, en dan een week later `m opzege, dan kan dat gewoon. Maar, je heb natuurlijk altijd wel te maken met een maximal opzegtermijn van 3 maanden, en je minimale contractsperiode.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zou het dan zoiezo op 31 Juni doen anders doe je het 5 maanden van tevoren... En uiteraard kan dat, als jij maar binnen de marge van minimale opzegtijd blijft (meestal 1 a 2 maanden), bij wijze van kun je opzeggen op het moment dat je het abbo afsluit, aangezien het dan toch pas eindigt op het moment dat je in je brief vermeld.

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
Kan je dan ook al ver van te voren opzeggen? Dus stel ik heb een 1jarig abbo vandaag afgesloten. Dat ik hem dan morgen al ga opzeggen, zodat ik zeker weet dat me abbo op tijd opgezegt is(over precies een jaar dus)? Zodat je niet ineens langer aan je abbo zit dan je wilt.

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 21:17
Chewy schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 19:59:
Kan je dan ook al ver van te voren opzeggen? Dus stel ik heb een 1jarig abbo vandaag afgesloten. Dat ik hem dan morgen al ga opzeggen, zodat ik zeker weet dat me abbo op tijd opgezegt is(over precies een jaar dus)? Zodat je niet ineens langer aan je abbo zit dan je wilt.
Dat wil ik ook wel eens weten ja. Dan weet je iig zeker dat je 1 jarig abonnement na een jaar afloopt.

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Voor zover ik weet kan een bedrijf je alleen een minimale opzegtermijn opleggen, geen maximale. Dat wil niet zeggen dat ze administratief altijd goed overweg kunnen met een opzegging ver in het voren. Ik zou er dan ook zonder ontvangstbevestiging (hetzij van de TPG bij aangetekend, hetzij van het bedrijf zelf) niet op vertrouwen. Mocht er iets mis gaan, dan zal het je zonder zo'n bewijsje zwaar vallen ze je opzegging te laten erkennen.

Verwijderd

Ik heb ooit bij Demon m'n ADSL abbo 3/4 jaar van te voren opgezegd i.v.m. een verhuizing, was geen probleem. Alles is toen prima verlopen.

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
ikbensander schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 19:59:
Ik zou het dan zoiezo op 31 Juni doen.
Lijkt me lastig ;)
Pagina: 1