[projector] barco 808s negative sync

Pagina: 1
Acties:

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 09:36

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
Gegroet.

ik heb hier een juweel van een barcodata 808s staan, welke ik graag op 1280x1024 draai op een fx5700 ultra blablahnogwat. (niet belangrijk)

nou moet dat met negatieve sync polarity (hor & vert) gebeuren (anders accepteert de projector die resolutie niet) en dat kan ik dan ook instellen bij de "advanced timing" instellingen.

Afbeeldingslocatie: http://karin.satanist.nl/picstore.powerflux/sync.jpg

er is enkel 1 probleem en dat is dat hij de vertikale sync elke keer weer vanzelf op positief zet. dit doet hij bij 4:3 reso's als 1024x786 & 1600x1200 niet. ook met powerstrip wil het niet blijven staan. ik kan het ook niet als costum resolution toevoegen, want "er bestaat al een 1280x1024". weet iemand van jullie of ik dit hard in het register kan instellen of software die windows negeert en gewoon negatief aanhoudt? ik heb al gezocht in het register maar kon het nergens vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door powerflux op 07-08-2005 23:44 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

http://www.cinenow.com/pdf/Barco_bd808s_bro2_us.pdf

Kijk hier eens. Staat veel tech info over deze projector in. Je hebt wel acrobat reader nodig om dit te zien.
Ik ga zelf ook ff nog verder zoeken. Vind wel leuke vraag van je :)

Mhzzz oke. Zelfs met powerstrip kan je niet forced resolution doen? Das dan wel een erg hardnekkig beamer. Weet je zeker dat het misschien aan je videokaart ligt? Weet wel dat de Matrox - kaartjes erg flexibel zijn kwa instellen van reso tot sync met powerstrip.

Verder..hoe sluit je dit nou aan... want veel wijzer ben ik geworden na 10keer je post door te gelezen hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 21:41 ]

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
ik ken het ding behoorlijk goed (hij is costum, dat pdfje klopt waarschijnlijk maar voor de helft), en ik weet al dat hij negative sync moet hebben. oom is al langs geweest (heeft vele vele jaren ervaring met alle soorten projectoren) en het ding zelf is helemaal in orde.

probleem is dat dat dus niet blijft staan bij nvidia. de beamer zelf is passief, die veranderd niet.. zolang ik niet van resolutie verander blijft negative sync dan ook gewoon staan, alleen als ik even naar bijv. 1600x1200 ben geweest en dan weer terug naar 1280x1024 (native reso van tft - is prettig bij dualview) dan is hij weer terug naar positief. ik kan in powerstrip wel negative sync zeggen, maar dat heeft zelfs geen effect, enkel bij de nvidia drivers zelf veranderd de sync daadwerkelijk.

van matrox kaarten weet ik dat - maar ik hou ervan om er ook op te kunnen gamen en bijv. ut2004 draait niet zo lekker op bijv een g450.

(sorry voor al het herhalen, t is puur voor de duidelijkheid)

hij is aangesloten van vga (met dvi naar vga plug) naar RGBS (v&h sync gescheiden)

[ Voor 12% gewijzigd door powerflux op 08-08-2005 00:19 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

powerflux schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:41:
ik ken het ding behoorlijk goed, en ik weet al dat hij negative sync moet hebben. oom is al langs geweest (heeft vele vele jaren ervaring met alle soorten projectoren) en het ding zelf is helemaal in orde.

probleem is dat dat dus niet blijft staan bij nvidia. de beamer zelf is passief, die veranderd niet.. zolang ik niet van resolutie verander blijft negative sync dan ook gewoon staan, alleen als ik even naar bijv. 1600x1200 ben geweest en dan weer terug naar 1280x1024 (native reso van tft) dan is hij weer terug naar positief. ik kan in powerstrip wel negative sync zeggen, maar dat heeft zelfs geen effect, enkel bij de nvidia drivers zelf veranderd er daadwerkelijk iets. van matrox kaarten weet ik dat - maar ik hou ervan om er ook op te kunnen gamen en bijv. ut2004 draait daar niet zo lekker op.
(sorry voor al het herhalen, t is puur voor de duidelijkheid)

hij is aangesloten van vga (met dvi naar vga plug) naar RGBS (v&h sync gescheiden)
Kijk daar kan ik wat mee. Heb je al geprobeerd om hem direct op de vga plug van je kaart te doen en dus niet op de dvi poort. Eigenlijk hoeft dat niks uit temaken maar toen ik mijn Sim-projector om de zelfde manier als jou aansluite had ik veel last van vage diagonale strepen. en idd..sync gezeik.

Wat je ook kan doen is misschien een Ati kaart pakken (9600pro/xt of een 9800pro) kan je nog gerust mee gamen, zijn niet duur en hebben een behoorlijk goeie vga output, plus het voordeel dat ze makkelijk tweakable zijn in settings net als de matrox.
Maar goed dat lost niet het probleem op. Kan je echt niet eens een andere kaartje pakken om gewoon tekijken of het niet aan je videokaart ligt?
en welke driver gebruik je? misschien wat minder nieuwe drivers (die wat beter op jou kaart afgestemt zijn) proberen?

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
ik draai 76.44, en het is geen videokaartprobleem oid, want het werkt namelijk. heb jouw tip van vga poort geprobeerd, maar het probleem blijft: hij onthoudt de settings niet (en negative sync moet gewoon aan- zo is die projector nou eenmaal op bepaalde resos). weet jij waar ergens die costum resoluties staan in je systeem/register/ergens anders?

ik ga morgenochtend heel vroeg weg, maar als ik terug ben zal ik eens wat andere drivers proberen. de oudere (geloof van voor 7x.xx) dhebben niet zo'n uitgebreide timings-settings-page, vandaar dat die zoiezo afvallen. de nieuwere vind ik wat minder aangezien de prestaties van mijn kaart daar op achteruit gaan. 80.xx durfte ik nog niet aan (te beta) ook zal ik een 9600 xt van een vriend lenen maar eigenlijk is dat een te heftige oplossing.

(misschien toch verkeerde subforum? ik dacht toch maar het videosubforum omdat het geen standaard drivervraag is)

[ Voor 19% gewijzigd door powerflux op 08-08-2005 00:18 ]

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
*geeft het topic een schop*

Verwijderd

Al een andere videokaart geprobeert? ook is het een budget ati/nvidia? En zeker ook niet gelukt om in het register tekomen zeker?
ik zou het echt niet meer weten hoor :( :?

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
andere vga kaarten geprobeerd: de ati (9500 pro) onthoudt wel de instellingen (maar ik hou van mijn 5700) - het is dus echt software. misschien maar gewoon wachten op de volgende niet-beta driver waar dit probleem niet in zit..

Pagina: 1