Toon posts:

[XP] Account vergrendelen in XP home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zoals de titel al aangeeft XP Home en wil graag de policy aanpassen dat als er na bijv. 3 × een fout wachtwoord word ingevoerd in het login scherm mijn account voor 30 min. opslot gaat, alleen heb ik geen idee hoe ik dat kan aanpassen? Gpedit werkt niet omdat ik geen Proffesional heb. :) De search heb ik ook gebruikt maar kon niet duidelijk vinden welke stappen ik moet nemen vandaar dat ik hier dit topic ook even opstart. :)

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-02 12:44
Waarom zou je dat willen?

Gewoon een goed wachtwoord kiezen wat niet te raden valt (dus niet je geboortedatum, plaats van geboorte, naam huisdier, naam familielid etc.)

Zodra je een goed wachtwoord hebt kan niemand erbij. Hoe vaak ze het ook proberen.

Geloof mij. Na 10 keer proberen is de lol er voor iedereen echt wel af hoor.
Combinate van woorden en cijfers hoofdletters en eventueel leestekens werkt altijd goed.

bijv hOEr^1eToeT¿ zou een best moeilijk wachtwoord zijn om zomaar te gokken.

Dus tenzij je computer staatsgeheimen bevat, wat ik niet verwacht, ga eens creatief aan de slag met wachtwoorden.

[ Voor 13% gewijzigd door hoeretoeter op 07-08-2005 19:40 ]

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
gpedit.msc, in veilige modus, dat had je makkelijk zelf kunnen vinden. Lees daarover Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens goed door :)

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 07-08-2005 20:25 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:25:
gpedit.msc, in veilige modus, dat had je makkelijk zelf kunnen vinden. Lees daarover Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens goed door :)
gpedit werkt niet met XP Home dat gaf ik net al aan in mijn post ;) vandaar dat ik ook dus dit topic opende of er alternatieven zijn :)

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:42

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Misschien heb je hier wat aan, in dos command "net accounts" intypen dan krijg je dit . Ik heb er zelf verder niets mee gedaan, maar misschioen werkt het wel :) .

Gebruikt op eigen risico :o

[ Voor 10% gewijzigd door Basti504 op 09-08-2005 11:43 ]

...

Verwijderd

Topicstarter
Basti504 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:01:
Misschien heb je hier wat aan, in dos command "net accounts" intypen dan krijg je dit . Ik heb er zelf verder niets mee gedaan, maar misschioen werkt het wel :) .

Gebruikt op eigen risico :o
Ik heb die functie ook ontdekt maar ik kan geen commando's vinden om in te stellen dat bijv. na 3× een fout w8woord te hebben ingevuld het account bijv. 30 minuten word vergrendeld, het lijkt erop dat dat alleen kan met gpedit.msc en die heb ik niet omdat ik helaas Home Edition heb dus het enige wat ik me kan bedenken is dat je gewoon het register in moet duiken en dat daar ergens wel iets te betweaken valt zodat je deze opties kan instellen, maar tja dan is de vraag waar je dan moet zoeken he? :)

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:42

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Wat ik vandaag ook zag, er zat plots een wachtwoord op mijn pc :? . Dus ff een pasword reset disk gemaakt met dit programma . Toen zag ik ook dat je allemaal opties in kan stellen als account verloopt nooit, locked-unlocked, en die policies van na X keer fout inloggen vergrendelen, maar die opties heb ik niet gebruikt. Ik heb ook XP home.

Maar weer gebruikt op eigen risico :o

...

Pagina: 1