Toon posts:

Scherm laptop doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een twee jaar oude HP Pavilion ze4300. Sinds enige tijd doet het scherm raar: vaak als ik opstart maar ook wel een tussendoor vervaagt het scherm opeens en zie je allemaal horizonale lijnen verschijnen. De rand van het scherm wordt dan vaag onregelmatig zwart en het middengedeelte blijft vaag of lijnerig of rkijgt vage vlekken (rood en zwart).

Het probleem is op zich simpel op te lossen: ik moet m'n scherm HELEMAAL compleet open klapen en soms weer dicht en open) en dan PLOEP is het beeld er weer alsof er niets gebeurt is.

Ik zelf heb het idee dat de connector van het beeldscherm niet helemaal jofel meer is of mss een beetje los zit. Of zo. Maar echt verstand heb ik er niet van... Als het een losse connector is, is dat simpel zelf op te lossen? Of klinkt dit allemaal als 'terug naar de fabriek ermee'? Hetgeen ik liever niet heb omdat er geen garantie meer op zit...

P.S. Het lijkt me puur hardwarematig want ik heb een tijdje geleden (om een andere reden, maar dit probleem had ik toen al wel) het complete systeem weer teruggebracht naar de fabrieksinstelling met de meegeleverde cd's (en SP2 er op gezet). Dat maakte allemaal geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 16:28
kijk eens of je een service manual of een disassembly guide te pakkken kan krijgen, als je die volgt krijg je dat ding zo open en kan je zo de connector aandrukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip! Ik heb de Maintenance and Service Guide al gevonden ook!

Alleen... het lukt meteen al niet...

Voordat ik het scherm kan loshalen moet ik de 'keyboard cover' verwijderen. Ik moet dan twee kleine schroefjes aan de achterkant eruitdraaien (no problem) en dan die 'keyboard cover' eruit tillen (het is het bovenste randje van het keyboard (het donkergrijze gedeelte dat om de speakers heen zit, met daaraan de twee 'scharniercovers', als je begrijpt wat ik bedoel...). Maar het zit op een of andere manier vastgeklikt, denk ik, want het komt er niet bepaald vanzelf uit... Als ik een kant omhoog druk, klikt er op een bepaald moment wat uit, maar de rest blijft onbeweeglijk zitten. En ik ben dus eigenlijk als de dood dat ik de boel afbreek...

Jammer, want daaronder zit zowat al die schermconnector... Heeft iemand hier toevallig ervaring hiermee? Moet ik 'gewoon' doortrekken en klikt alles er dan wel uit of...? Ik vind het nogal zonde om voor zoiets ogenschijnlijk simpels dik geld te gaan betalen aan HP of een of andere servicedienst... Alhoewel, ik weet nog niet zeker of het die connector is natuurlijk...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 19:06 ]