Lan aanduiding probleem met speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Speedtouch 510 Mutli-PC (4ports) met daaraan 2 computers.
Nu is het probleem dat het lan ip van mijn 1e computer is veranderd van 10.0.0.150 naar 10.0.0.1, en van mijn 2e computer is het nog steeds wel 10.0.0.151. Hierbij is het probleem dat ik o.a. niet meer kan pingen en overdrachten zeer traag verlopen (Voorheen was het ruim 10 mB per seconde, nu rond de 20 kB per seconde). Weet iemand hier raad mee om weer het lan ip van de 1e computer terug te veranderen naar 10.0.0.150? :?

Alvast bedankt.

Robert,

Goedkoop bellen via VoIP

• Joghert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 13:43
Inloggen op router met browser: "speedtouch.lan" en daar je ipranges opnieuw toewijzen, en evt. de lease expiration op oneindig zetten.
Anders handmatig in je netwerk instellingen je juiste ip's toewijzen (rekeninghoudend met netmask)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

da's wel weird. Die modem heeft af fabriek een DHCP server die ip's uitdeelt die beginnen met 10.0.0.1, dan 10.0.0.2 etc. Als je de KPN cdrom gedraaid hebt, wordt de IP pool gewijzigd naar 10.0.0.150 en verder.

Staan de internet protocollen van beide PC's op "automatisch een ip verkrijgen" ingesteld? Ik zou gewoon handmatig 10.0.0.151 met 10.0.0.38 als gateway en DNS server instellen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
mooi zo! nu wordt alles me ineens heel erg duidelijk. Ik had het modem met Wanadoo ADSL Lite besteld (over het KPN Netwerk), alles werkte perfect met 10.0.0.150 en hoger. Ik heb nu Wanadoo Family (dus geen KPN Netwerk meer) en sindsdien is het 10.0.0.1 op deze computer (denk ik) toen ik de cd draaide. Zou het probleem verholpen zijn door op de andere computer het ook te draaien? Er is wel gewoon internet op en andere dingen zijn mogelijk.

Robert,

Goedkoop bellen via VoIP

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Trouwens nog bedankt voor jullie snelle reactie ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zou het probleem verholpen zijn door op de andere computer het ook te draaien? Er is wel gewoon internet op en andere dingen zijn mogelijk.
Die cdrom verandert niets aan de computerinstellingen, die verandert de modeminstellingen en zet waarschijnlijk de tcp/ip van de pc op automatisch.

Misschien dat die andere PC een vast IP heeft, dan kan je nog een keer die cd draaien, je kan ook gewoon die pc op 'automatisch' zetten (of hetzelfde als je huidige pc instellen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Zou je me kunnen vertellen waar ik dat zou kunnen doen? De cd opnieuw draaien werkt niet, ik krijg een melding van dat mijn adsl lijn nog niet is opgeleverd terwijl dit al 5 dagen het geval is. Het enige wat ik heb gevonden is dit: http://home.wanadoo.nl/r.pack/st.JPG maar dat zal het waarschijnlijk niet zijn.

Alvast bedankt voor de moeite! _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door MensionXL op 07-08-2005 19:02 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1