[Winamp] Volume klopt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Wordt vandaag wakker, start pc op, alles ok. Boxen aan, start winamp, hoor niets. Zet box op vol volume, hoor muziek zoals hij normaal op ~1/6 van maximaal volume staat. Ik baal, denk dat mn boxen kapot zijn. Probeer anime te kijken, schrik me dood. Windows media player geeft gewoon normaal volume.

Het ligt dus niet aan:
Boxen - Philips MMS260
OS - winXP SP2
Hoofdvolume - WMP doet het wel goed + hoofdvolume staat op maximaal.

Gedaan:
Winamp verwijderd en opnieuw geinstalleerd. (Ook de map verwijderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Start sndvol32.exe eens en kijk of alle schuifkes op iets zinnigs staan. Er is een verschil tussen master volume en wave volume. Winamp verandert maar 1 v/d twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Klont schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:06:
Start sndvol32.exe eens en kijk of alle schuifkes op iets zinnigs staan. Er is een verschil tussen master volume en wave volume. Winamp verandert maar 1 v/d twee.
Alles staat op maximaal (ik regel liever met mn box knopje)

Edit: overigens heeft het geen effect om een ander geluidprofiel te kiezen of 2.1 weergave oid.

[ Voor 13% gewijzigd door Ilya op 07-08-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:17
Het kan zijn dat de output driver van Winamp is veranderd.

Start Winamp en ga naar: options, preferences, Plug-ins, Output en open DirectSound output v2 32 (dl) [out_ds.dll].

Vervolgens ga je naar het tabje 'other'. Daar zie je 'Volume control'. Zorg dat 'Enable volume control' aangevinkt staat en 'Smooth volume changes' ook. Verder moet 'Volume control' op 'linear' staan. De rest kan je uit laten.

Ik hoop dat dit helpt.

[ Voor 13% gewijzigd door N-Freak op 07-08-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
N-Freak schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:18:
Het kan zijn dat de output driver van Winamp is veranderd.

Start Winamp en ga naar: options, preferences, Plug-ins, Output en open DirectSound output v2 32 (dl) [out_ds.dll].

Vervolgens ga je naar het tabje 'other'. Daar zie je 'Volume control'. Zorg dat 'Enable volume control' aangevinkt staat en 'Smooth volume changes' ook. Verder moet 'Volume control' op 'linear' staan. De rest kan je uit laten.

Ik hoop dat dit helpt.
Staat allemaal goed.

OK? Restart doet wonderen? :? :D 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Ilya op 07-08-2005 18:10 ]