Toon posts:

Defect 16x pci-e slot, Asus A8n SLI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een maand heb ik last van een defect pci-e slot op mijn Asus A8n SLI. Als ik mijn videokaart in het bovenste slot doe dan geeft het moederbord een bepaalde piep, deze betekent dat er geen videokaart in zit.

Ik heb mijn videokaart nu in het onderste slot van mijn moederbord lopen. Deze kan alleen op 1x of 8x lopen.

Ik heb uiteraard zelf al een paar dingen geprobeerd, zoals het bios upgraden naar versie 1008. En ik heb Geheugen en dvd-branders eruit gehaald, omdat de voeding misschien te weinig vermogen had.

Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat mijn bovenste pci-e slot weer zal werken?

Het is niet zo erg dat ik nog maar 1 pci-e slot voor mijn videokaart heb aangezien ik toch niet van plan ben om ooit SLI te gaan gebruiken. Maar loop ik met toekomstige videokaarten veel prestatie mis, omdat ik maar een 8x pci-e slot heb en geen 16x slot.

Mijn specs: Asus A8n SLI, MSI 6600 GT, AMD 3000+ venice, 2*512 corsair, Aopen 350 Watt, Maxtor Diamond 10 200 GB

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27
Ik zou toch je plank omruilen, ding is defect aan het PCI-E slot. En ik heb liever dan een plank die nieuw en goed is, dan een half rotte.

Verwijderd

Topicstarter
M'n moederbord is al eens omgeruild, ik kan het natuurlijk nog een keer doen. Maar de vorige keer was ik m'n moederbord 3 weken kwijt, aangezien ik hem via internet gekocht heb. Omruilen is iets wat ik dus liever niet doe.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Nee wat wil je dan ? met een ondeugelijk moederbord blijven zitten ? Gewoon omruilen die handel. Wat was er de eerste keer aan de hand met je mobo ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
De 1e keer dat ik mijn moederbord omruilde startte de pc niet op, dit bleek aan het moederbord te liggen. Toen heb een ik een heel nieuw moederbord gekregen.

Maar dit moederbord ga ik pas weer omruilen als iemand mij kan vertellen dat ik met een nieuwe videokaart veel prestatie kan mislopen als het moederbord maar op pci-e 8x speeds loopt, want op dit moment is dit niet het geval. Ik haal met mijn geforce 6600 GT normale prestaties.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 22:30 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05 13:57

FlyEragon

Alien Monkeys

Nu maakt het voor de prestatie mischien niks uit, maar later misschien wel. En bovendien heb je kans dat het defect erger kan worden, en zo mogelijk meerdere onderdelen om zeep kan helpen. Ik zou zelf geen seconde erover nadenken en gewoon omruilen ook al mis je 'm 3 weken. (je hebt toch vast wel een reserve pc).

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben me overgehaald om het moederbord toch maar in te gaan ruilen. Ik ga binnenkort op vakantie dus dan kan ik m'n pc wel ff missen.

Als iemand nog iets nuttigs heeft te melden over het prestatie verschil tussen 8x en 16x pci-e speeds kan hij dat gerust doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg net een bericht de online winkel waar ik het moederbord gekocht heb dat het moederbord helemaal niet defect is. Ik snap niet hoe dat kan, zou het defect dan bij de videokaart liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 13:32 ]

Verwijderd

Dan zal de winkel ook wel gezegd hebben waarom het niet aan het PCI-E slot ligt :)

Wellicht dat een BIOS reset of update helpt, ik weet het anders ook niet direct. Kun je de kaart trouwens niet in een andere pc testen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik ken niemand die een ander pci-e videokaart of moederbord heeft. De winkel heeft verder niets gezegt, alleen dat zij geen defect konden aantreffen......

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:37:
De winkel heeft verder niets gezegt, alleen dat zij geen defect konden aantreffen......
Dan hebben ze toch ook geen reden om het product niet aan te nemen ivm garantie :?

Verwijderd

Topicstarter
Als de winkel geen defect aan treft, is er ook geen reden om het product aan te nemen ivm garantie. De winkel heeft me net een e-mail gestuurd of ik ook de videokaart kan opsturen zodat zij die daar kunnen testen. Ik moet 25 euro betalen als blijkt dat op beide producten geen defecten hebben....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 15:02 ]

Verwijderd

lijkt me een nette actie van die winkel.

Ze zijn ook even bezig om eea uit te zoeken, en mocht het toch ergens anders zitten, dan weet je dat ook direct.

Je komt zowiezo zelf niet verder om dat 16x slot aan de praat te krijgen.
Overigens lijkt me het vreemd dat alleen dat slot defect is, en de andere goed werken.

Weet je wel zeker dat je kaart er werkelijk goed ingedrukt zat? ook ik heb wel eens een uur lopen klooien met een moederbord, waarvan ik dus wel degelijk zeker wist dat alle kaarten en kabels goed zaten. bleek toch niet zo te zijn, toen ik hem eruit haalde en opnieuw instak.

Ook kan je voeding net te zwak zijn, waardoor 8x of lager net stabiel genoeg is. ik heb zelf geen PCI-E sloten, maar kan me voorstellen dat je vanuit de bios ook kan instellen dat dat 16x slot gewoon op 8x moet draaien. Kan heel goed dat eea dan goed werkt.

Zelfde verhaal hebben we eerder gezien met AGP kaarten. bijv. oudere radeons die op een geforceerd 4x bord wel goed werken en op 8x setting niet/regelmatig hangen.

Verwijderd

Je zou eventueel ook alle nieuwe drivers + bios 1010 kunnen downloaden/flashen, bios 1013 is een final versie en geen beta, nieuwe chipsetdrivers staan er ook op.

http://support.asus.com/download/download.aspx

mvg, Mistah X

Verwijderd

ik bedoel dus bios versie 1013, sry

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
als je je videokaart niet opstuurt zal je normaliter ook moeten betalen,lijkt mij.
als je hem wel opstuurd,en hij is defect dan krijg je die toch vergoed,mits je die ook daar hebt gekocht.
weet je meteen waar het aan legt :)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een bericht gekregen, dat de combinatie tussen de videokaart en het moederbord daar wel gewoon werkt. Dat wordt dus betalen....

Iemand een idee waarom het bij mij niet goed werkte? Het zal toch niet aan de voeding liggen, waarom zou de videokaart in 8x minder stroom gebruiken als in 16x?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 19:30 ]

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:43
Stond het mobo niet gewoon in SLI stand?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, anders werkte het onderste pc-e slot maar op 1x in plaats van op 8x. Dan koste het iets van 1500 3dmarks(2005). Maar ook als stond hij niet in SLI stand dan werkte het bovenste slot nog steeds niet.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:43
nee je hebt gelijk, wat een raar probleem is het dan!

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Dit lijkt me echt een voedingprobleem.

Een gouden regel is dat een grotere snelheid meer vermogen trekt. Als je PSU maar 300 watt effectief is , dan kun je met zo`n opstelling net niet genoeg power leveren. Soms komt het op 10-en volts aan.

Raad:

1. Probeer eerst eens met je ouwe PSU erin en dan de videokaart goed aandrukken totdat je em de onderkant hoort raken. Tip: check of je nog van die gouden connectors ziet.

2. Koop een nieuwe PSU. Ik heb zelf een cooler master RS-450-ACLY. Dat is die ene met 450 watt Active PFC. deze werkt echt perfect, ziet er ongelofelijk strak uit, geeft licht in je kast (wel handig als je een raampie hebt) en is echt geruisloos.

Ter vergelijking, mijn specs:

ASUS GF7800GTX@500mhz core, 1350 mhz memory >:)
ASUS A8N-SLI
Kingston Valueram 2x512
Western Digital Caviar SE SATA II 16 MB 250 GB
Athlon 64 3500+ Venice@2200 MHz
en nog 2 casefans, maa komen nog 3 bij.

Aangezien je opstelling aardig gelijk is, en mocht je ooit nog eens willen overklocken, dan zou ik sowieso een nieuwe PSU kopen.

• mertun
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:15
Hiero heb ik hetzelfde probleem, heb een asus A8N-SLI deluxe met een geforce 6600 GT en af en toe een vette systeem crash en dan alleen een stomme post-beep en verders niets meer, andere sli slot geprobeert en dat heeft 2 weken goed gewerkt en gisteren met opstarten weer hetzelfde gezeur.....

net de winkel van het moederbord gebeld en 1 van de gasten daar had hetzelfde probleem en hij dacht aan een software probleem, toch maar gevraagd wat dat met de post van doen had, snapte hij dan ook wel....

nu kan ik mijn geheugen gaan ruilen voor een ander merk geheugen en dan kijken of dat de oplossing bied......

(ik ken nog iemand die deze zelfde problemen heeft, dus komt toch vaker voor...........)

nog meer mensen met deze ervaringen??

Das nie neijt

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het een voedingsprobleem is. Toen ik de hardeschijf en 2 dvd-branders eruit haalden en ook het geheugen gehalveerd had, had ik nog steeds het probleem.

• mertun
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:15
precies, das ook mijn ervaring, ligt volgens mij gewoon aan het moederbord, maar ik heb mijn geheugen net vervangen voor corsair geheugen, dus we zullen zien..... })

Das nie neijt

Verwijderd

Topicstarter
Als ons probleem opgelost is door het verwisselen van het geheugen zou dat erg mooi zijn. Alleen ik heb corsair geheugen, dus misschien had je beter een ander merk kunnen nemen, of hangt dit niet van het merk af? Laat even weten of nu alles werkt met nieuw geheugen.

Verwijderd

Corsair geheugen zou prima moeten werken met Asus bordjes.
Een aantal corsair modules staan zelfs in de QVL van Asus

Verwijderd

Topicstarter
mertun schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:31:
precies, das ook mijn ervaring, ligt volgens mij gewoon aan het moederbord, maar ik heb mijn geheugen net vervangen voor corsair geheugen, dus we zullen zien..... })
Heb je nog steeds problemen sinds je het geheugen hebt verwisseld?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels mijn onderdelen terug. Deze werkten hier nog steeds niet goed, wat de winkel ook zegt. Ik heb getest met ander geheugen dit had ook geen effect.

Niemand kan me hier nog mee helpen denk ik. Ik speel wel verder met één pci-e slot op 8x speed :)

Verwijderd

Wat voor voeding heb je Yosit?

Verwijderd

Topicstarter
Aopen 350 Watt, deze lijkt me genoeg...

Spanningswaarde met Everest:
CPU Core 1.10 V
+3.3 V 3.34 V
+5 V 4.97 V
+12 V 12.03 V
+5 V Standby 4.87 V
VBAT Batterij 3.07 V

Verwijderd

http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

Gebruik deze site even om te kijken hoeveel watt je nodig hebt. Volgends mij is 350watt wat aan de kleine kant.

Verwijderd

Topicstarter
volgens deze website heb ik maar 240 Watt nodig......

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:38:
http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

Gebruik deze site even om te kijken hoeveel watt je nodig hebt. Volgends mij is 350watt wat aan de kleine kant.
onzin, met zo een knappe aopen kan het makkelijk, ik draai een 6800GT en een P4 3.4 op een 350Watt voeding superstabiel...

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem ligt dus niet bij:
-de videokaart
-het moederbord
-het geheugen
-de voeding

Wat blijft er nog over?

Een klein detail is dat de eerste ik dat ik de pc opnieuw opstarte toen ik de onderdelen terug had gekregen van de winkel de onderdelen gewoon werkte in het bovenste 16x pci-e slot. Maar toen ik de 2e keer de computer opnieuw opstarte kwam mijn probleem weer gewoon terug.

Verwijderd

dan zal dat bij de winkel ook gebeurt zijn denk ik, dat het de eerste keer wel geod ging in het bovenste pci-e slot, dus dan moet je dat ff mailen naar hun
Pagina: 1