Toon posts:

[A70] Automatisch foto's trekken

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
gegroet aan allen.

ik heb een canon powershot A70, best tevreden over maar daar gaat het niet om :)
is er een mogelijkheid om deze camera automatisch foto's te laten trekken?
en dan bedoel ik het volgende:
bv om de minuut een foto nemen van een object, waar je op voorhand op scherpsteld, zodat de scherpstelling altijd op datezelfde object gebeurd. Ik neem aan dat dit een 'software-oplossing' zal moeten zijn, dus met een pc ernaast, die de camera aanstuurt. Dat is geen probleem. Ook waar de geschoiten plaatsje dan opgeslagen worden, maakt niet veel uit (op camera of op pc) zolang ik ze achteraf maar kan bekijken :)
Ik heb bij de standaard bijgeleverde software eens gekeken, maar daar lijkt me zo'n functie niet in te zitten...
liefst heb ik een freeware oplossing... kan iemand mij een naam van een tooltje hiervoor geven?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

:? "Wat is Remote Capture en wat is eigenlijk het nut ervan?"

RemoteCapture is software die is bijgeleverd bij de camera. Je kunt de camera aansluiten op de computer en met een vooraf ingestelde tijdsinterval foto's maken.

"Zet het ding dus op een goede plaats voor een zo groot mogelijk overzicht, laat hem elke 10 minuten of zo een foto maken tijdens een feestje en je krijgt een bonte verzameling paatjes..."
Andere mogelijkheid is Timelapse fotografie :)
Aldus mijn meuie oude startpost in Het Canon A60/A70/A75 ervaringen topic - Deel 8 :Y)

Verwijderd

Als ik me nietvergis staat deze software op de bijgeleverde CD, namelijk Remote Capture, deze kan je ook instellenzodat deze foto's om de zoveel minuten maakt.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Antwoord staat dus in het AXX ervaringen topic :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Dit topic is gesloten.