[Marvel Gigabit lan] Problemen na stand-by

Pagina: 1
Acties:

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 20:42
Ik heb een Asus A8V Deluxe mobo met daarop een Marvel Gigabit ethernet controller.
Op de pc draait er win xp + sp2.

Wanneer ik pc in stand-by plaats en vervolgens terug uithaal, werkt de lan verbinding niet.

Wat wel vreemd is, is dat ik ip kan releasen en renewen, maar verder met niks verbinding te krijgen (geen netwerk resources, geen internet).

Om het te doen werken moet ik dan rebooten, ofwel de kaart eens in apparaatbeheer uitschakelen en terug inschakelen. Wat bij dit laatste wel erg vreemd is, is dat ik dan een melding krijg over een netwerkkabel die niet aangesloten is, maar toch werkt het geheel dan. :o

Het is wel zo dat ik een Netwerkbrug geconfigureerd heb met doe on board lan en de bijgeleverde Asus Wifi G kaart (pc dient dus ook als access poin). Voor de rest werkt dit overigens zonder problemen.

Ip's verkrijgen staat op dhcp (dhcp server is router).

In apparaatbeheer heb ik ook al ingesteld dat de nic mag uitgeschakeld worden om stroom te besparen, maar ook dat brengt geen soelaas.

Iemand een ideetje?

Verwijderd

Ik heb zo'n soort probleem ook wel gehad alleen dan niet met de stand-by modus maar dat hij er gewoon na een tijdje geen zin meer in had. Na het opnieuw opstarten deed hij het dan idd wel weer. Ik zou eigenlijk ook niet weten waar het aan ligt maar het zou best kunnen dat de netwerkkaart erg heet word en dat hij het dan niet meer aan kan?!? Of dat de netwerkkaart (njah ingebouwde netwerkkaart dan) dus in die stand-by modus blijft hangen.

Aan en uitschakelen in netwerkverbindingen helpt ook niet?

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 20:42
Ik heb geprobeerd via netwerkverbindingen uit en aan te schakelen maar vreemd genoeg blijkt dit niet te werken (de ene keer dat ik het via apparaatbeheer wel deed, ging het goed).

Ik betwijfel of die te warm wordt, in standby staat die toch uit.

Verwijderd

Zou misschien ook een bug kunnen zijn in de chip. Omdat je zegt dat hij on-board is. Gekeken naar nieuwe drivers voor de chipset?