DVD (VOB) -> MPEG2 omzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.088 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-03 14:32
Hoi allen,

Ik heb enkele concert DVD's die ik wil omzetten naar mpeg2, zodat ik deze via mijn PVR (personal video recorder) makkelijk kan bekijken. Mijn PVR maakt namelijk gebruik van een Hauppauge PVR-350 kaart met een TV-out die alleen mpeg ondersteund, vandaar dus...

Iemand tips hoe ik dit makkelijk kan aanpakken?

(p.s. ik heb de search geprobeerd maar kan het juiste topic niet gevonden krijgen :-( Misschien stom van me, maar als iemand wel al een topic hierover kan vinden, dan geef me alsjeblieft de link)

Bedankt!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Laatst online: 01-06 20:56
Je moet je DVD demultiplexen. Dit kan je, met DVDDecrypter in de IFO mode, al doen tijdens het rippen. Vervolgens moet je deze weer multiplexen naar een MPEG bestand. Dit kan met onder andere TMPG Enc., bbMPEG en MPLEX. De kans is groot dat op de DVD een audiospoor in het AC3 formaat staat. Ik weet niet of dat wel in een MPEG bestand gemuxed kan worden. Het is namelijk allerminst gebruikelijk. Als dat niet kan, kan je deze naar MP2 omzetten met BeSweet in combinatie met BeLight als GUI. Dan ben je echter wel eventueel surround geluid kwijt, aangezien de meeste soft- en hardware slechte ondersteuning heeft voor meer kanaals MP2.

Overigens vind ik het raar dat de tv-out geen DVD's door kan sturen aangezien doe ook gebruik maken van een MPEG-2 compressie...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 19:39

Caveman

whahoehaha

Volgens mij werkt het al als je de .vob files gewoon hernoemt naar .mpg (een vob file is nl gewoon een mpeg2 stream).... Is iig het proberen waard (de meeste software programma's trappen er wel in). Dan hoef je geen uren tijd in muxen en demuxen te steken, waarschijnlijk moet je hem wel ff decrypten.

[ Voor 10% gewijzigd door Caveman op 07-08-2005 21:32 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Laatst online: 17-03 14:32
Bedankt voor de reacties! Ik ga beide manieren proberen, te beginnen met de laatste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:59
is het niet zo dat je met die tv-out wel dvd's en andere formaten dan mpeg2 kan kijken?
Je zal echter geen hardwarematige versnellingen hebben, dat is alleen maar wanneer er mpeg2 gespeeld wordt.
Maar verder hoort deze tv-out toch wel gewoon de rest ook af te spelen?

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Laatst online: 01-06 20:56
Dat idee had ik ook al. Ik kon er in de handleiding ook niets over vinden, maar ik ken de kaarten verder ook niet. :?
Cavie schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:31:
Volgens mij werkt het al als je de .vob files gewoon hernoemt naar .mpg (een vob file is nl gewoon een mpeg2 stream).... Is iig het proberen waard (de meeste software programma's trappen er wel in). Dan hoef je geen uren tijd in muxen en demuxen te steken, waarschijnlijk moet je hem wel ff decrypten.
Wat voor PC en, vooral, wat voor harde schijf heb jij? Met een moderne harde schijf is het een kwestie van een paar minuten. ;) Een VOB bestand (en ook een MPEG en AVI bestand) kan je zien als een archiefbestand (zoals RAR en ZIP) zonder compressie, maar met een (grotere) header. Dat is dan ook het verschil tussen een VOB en een MPEG bestand, en daarom kan je ze vaak niet simpel een nieuwe extensie geven. Maar het blijft natuurlijk het proberen waard...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1