Toon posts:

PC Wil Niet Starten En Loopt Vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De pc wil vaak niet starten en loopt vaak vast.
Ik krijg dan de melding "no imput signal go to powersafe".
Ik heb een nieuwe versie van Windows XP dus daar kan het niet aan liggen.

Mijn monitor is eenSony TFT LCD Color Plug en Play Monitor, maar met een gewoon 17" beeldscherm krijg ik dezelfde foutmeldingen.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
specificaties van de pc ?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

"De PC"

Welke "De PC"?
Met andere woorden: heb je wat meer info ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter neem deze eens door, dan moet het je toch lukken om het probleem te achterhalen.

Verwijderd

Faq als doorgelezen van van V&B? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/610587 .
En zie hierboven de opmerking van Terw_Dan. ;)
Specificaties van je pc zou ook handig zijn.
Die melding die je krijgt is van je monitor omdat die geen signaal krijgt van je videokaart. Dus je moet even richting je videokaart gaan zoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 15:08 ]

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 20:20

NBK

Weercam-Avatar

"no imput signal go to powersafe" komt van je monitor af. Als je die melding krijgt, draaien er dan nog fannetjes oid in je PC? Zie je nog ledjes branden?
Als dat niet het geval is word om 1 of andere reden je hele PC uitgeschakelt. Probeer dan eens in de bios te komen om te zien wat je temperaturen zijn.
Blijft de PC verder wel werken, probeer dan eens een andere VGA kaart.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:06:
Dus je moet even richting je videokaart gaan zoeken.
Das echt onzin :P

Als je moederbord ontploft is, je CPU gecrunsht is, je ram d00d is, je voeding op 110Volt stond, maar je hebt wel een prima werkende videokaart ga je echt no way beeld krijgen ;)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

NBK schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:08:
"no imput signal go to powersafe" komt van je monitor af. Als je die melding krijgt, draaien er dan nog fannetjes oid in je PC? Zie je nog ledjes branden?
Als dat niet het geval is word om 1 of andere reden je hele PC uitgeschakelt. Probeer dan eens in de bios te komen om te zien wat je temperaturen zijn.
Blijft de PC verder wel werken, probeer dan eens een andere VGA kaart.
Dit is niet waar.
Geen beeld krijgen is niet de oorzaak, maar de gevolg van een probleem.
zoals in de troubleshooter ook staat zijn er verschillende stappen.
Als je bak niet boot geeft hij geen beeld. Maar dat hoeft niet te zeggen dat de videokaart defect is.
Begin daarom altijd bij de basics en werk zo verder.
Het is en blijft gewoon erg belangrijk om de oorzaak te achterhalen van het probleem, omdat je het anders nooit op kunt lossen.

Verwijderd

Atlas schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:08:
[...]

Das echt onzin :P

Als je moederbord ontploft is, je CPU gecrunsht is, je ram d00d is, je voeding op 110Volt stond, maar je hebt wel een prima werkende videokaart ga je echt no way beeld krijgen ;)
Ook is was niet echt duidelijk. TS gaf zelf aan dat zijn pc vaak niet wil starten. Ik bedoelde dat TS moet checken of zijn videokaart op dat moment wel beeld geeft d.m.v. een andere monitor bijv. Als dat niet het geval is dan verder gaan zoeken. Het kan heel goed een draadbreuk zijn van zijn monitor of zijn videokaart zit niet goed aangedrukt.
Maar laten we nu niet elkaar gaan afmaken op welles nietus verhalen. Ts lees eerst even de aangegeven FAQ etc door.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 15:19 ]

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:17:
[...]

Ook is was niet echt duidelijk. TS gaf zelf aan dat zijn pc vaak niet wil starten. Ik bedoelde dat TS moet checken of zijn videokaart op dat moment wel beeld geeft d.m.v. een andere monitor bijv.
Tja dat heeft de TS al geprobeerd ;)
Mijn monitor is eenSony TFT LCD Color Plug en Play Monitor, maar met een gewoon 17" beeldscherm krijg ik dezelfde foutmeldingen.
Maar laten we nu niet elkaar gaan afmaken op welles nietus verhalen.
Vriendjes :>

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:01:
...maar met een gewoon 17" beeldscherm krijg ik dezelfde foutmeldingen.
Ahum kuch euhm :/ had ik helemaal overheen gelezen...
Was ook erg laat vannacht... :Y) :/ ;( :r :O
Tuurlijk ;)
Kusje? :P
Pagina: 1