Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding doet het in 1 pc wel, in de ander niet

Pagina: 1
Acties:

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb een Thunderbird 1200 op een Asus A7V moederbord. Specs doen verder niet terzake.
Dit spul draait met een 300w no-name voeding, werkt prima
Gisteren een 550 watt Cooler Master (RS-550-ACLY) voeding gekocht (zitten 6 harddisks en een zooi fans in die pc, vandaar).

Voeding aangesloten zoals het hoort. LED op het moederbord brandt (krijgt dus voeding).
Als ik de powerknop indruk, gaan de fannetjes in de pc voor een halve seconde draaien en direct weer uit.
Alles kabels en hardware gecheckt, zit goed. Alle kaarten eruit, videokaart eruit, geheugen eruit, harddisks los, geen piepjes, helemaal niets. Als ik voor de 2e keer de powerknop indruk, gebeurt er ook niets meer. LED op het moederbord brandt nog steeds...

300watt voeding teruggeplaatst > pc werkt prima.
550watt voeding in een ouwe celeron 566 geplaatst > pc draait prima...

Iemand enig idee wat er loos kan zijn?
BIOS van die A7V heb ik geüpdate naar de nieuwste versie (ook de beta versie nog ff geprobeerd, maar geen resultaat).

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Voor zover ik mezelf meen te herrineren had die A7V last van een te late voedings aanstuur ding (Sorry kan het niet beter beschrijven :p)
Hierdoor komt het dat de ene voeding het wel doet en de andere niet.

Helaas kan ik het desbetreffende topic niet meer vinden :(

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• ProCal
Atlas schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 14:56:
Voor zover ik mezelf meen te herrineren had die A7V last van een te late voedings aanstuur ding (Sorry kan het niet beter beschrijven :p)
Hierdoor komt het dat de ene voeding het wel doet en de andere niet.

Helaas kan ik het desbetreffende topic niet meer vinden :(
En is daar niets aan te doen? En is dat dan type afhankelijk? Of zou het kunnen dat als ik in de winkel dezelfde voeding haal dat die het dan wel doet?

Verwijderd

ProCal schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 14:58:
[...]

En is daar niets aan te doen? En is dat dan type afhankelijk? Of zou het kunnen dat als ik in de winkel dezelfde voeding haal dat die het dan wel doet?
Het ligt meer aan het moederbord :*)

• ProCal
En dan kan ik daar dus niets aan doen?... (Als in: iets vervangen, jumpertje erop zetten of weghalen... of iets dergelijks)

[ Voor 50% gewijzigd door ProCal op 07-08-2005 16:41 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Enige wat je daar aan kan doen is een andere voeding kopen. Het zit in de hardware van het moederbord die niet helemaal "compatible" is met de voeding...

• ProCal
Gr0wLiThE schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:47:
Enige wat je daar aan kan doen is een andere voeding kopen. Het zit in de hardware van het moederbord die niet helemaal "compatible" is met de voeding...
Nou, da's mooi kut. Maar nu weet ik in ieder geval dat ik er zelf niets aan kan veranderen. Helaas. Bedankt iig voor het meedenken.
Pagina: 1