Toon posts:

TV software capture problee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vorige week heb een TV Kaart aangeschaft, een Hauppage 350.
Site

De intentie was om hier mee opte nemen, dit gaat allemaal wel prima heb ik het idee.
Maar ik wil het ook wat comprimeren, ik had begrepen dat het mogelijk was te capturen met wat codes.

Ik heb de software die erbij zit gebruikt (WinTV2000 / WinTV32) en ChrisTV.
Ik krijg het echter niet voor elkaar om met wat codec het in te stellen, ik blijf OF erg grote bestanden houden, en zodra ik profielen kies als VCD of MPEG 2.0 etc, dan lijkt de opname erg slecht, vooral als het beeld snel beweegt.

Ik krijg de indruk dat dit met de codec heeft te maken, klopt dit?
Zo, ja waar kan je die codec eventueel downloaden en hoe te gebruiken.

Ik ga ervanuit dat hier vast wel mensen ervaring mee hebben oid?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:03

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Deze kaarten kunnen alleen maar capturen op MPEG formaat, aangezien er een hardware MPEG2 encoder aan boord is. (staat ook op de site "MPEG-2 compression with selectable formats from 2 Mbits/sec to 12 Mbits/sec (DVD quality).".
AVI (divx, xvid e.d.) kan je vergeten. Verandere van codec zal je dan ook niet helpen. Als je echt kleine mpg's wilt hebben zal je voor VCD moeten kiezen, da's in feite half PAL formaat (320x288) in tegenstelling tot DVD (720x576). Ook spelen met de bitrate kan het bestand kleiner of groter maken.

[ Voor 22% gewijzigd door Microkid op 07-08-2005 14:49 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Ok fair enough....
Maar waar komen die rare "strepen" (horizontaal) dan vandaan?
Als ik capture (met de standaard settings (DVD etc).

Met ChrisTV kon ik kiezen uit ULeadMPEG etc of NeroMPEG.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:03

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Die rare strepen zijn het gevolg van interlacing. Zie hier (http://www.doom9.nl/index.html?/video-basics.htm) voor een uitgebreide uitleg. Vooral bij bewegende beelden zie je dit inderdaad als horizontale strepen op je PC scherm. Maar wees gerust: als je het afspeelt op een TV zal je er niks van zien :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.