Oude amd classic Slot A

Pagina: 1
Acties:

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Ik heb dus een pctje staan, met een Amd classic 500 mhz (Slot A).
we gebruikte dat ding eerst voor beneden, nu kwam daar een andere pc en werd de amd classic losgekoppelt.
Nu 3 weken daarna sluit ik het ding aan, alles draait. Maar geen beeld!.
Ik heb nu het moederbord eruit gehaald. en wil gaan troubleshooten. Maar ik weet niet super veel van zo'n oud ding. hoe kan ik het beste testen wat er kapot is?.

Wat ik al gedaan heb: moederbord,vidkaart,cpu,voeding laten draaien: Geen beeld
Andere voeding geprobeert (die heeft zeker genoeg power), andere agp kaart geprobeerd, andere pci vidkaart geprobeert. geen van beide gaven beeld.

Nu haalde ik de processor eraf. toen deed de pc helemaal niets, sluite ik het fannetje van de cpu aan op het moederbord toen draaide wel het fannetje van de cpu, maar niet die van de voeding :? doe ik de processor terug dan doet de voeding het wel. is dat ook normaal?. Ik denk zelf trouwens dat het aan het moederbord ligt!.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik wil het beestje eigenlijk nog wel gebruiken :D

[ Voor 6% gewijzigd door AMD 64 op 07-08-2005 14:47 ]

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zonder specs kunnen we helaas niks. En er staat ook nog een zooi informatie in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die je via het PMG Beleid had kunnen vinden. Bijvoorbeeld lekkende condensatoren; die zijn gemeengoed bij slot A borden. Kijk daar eens naar :)

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
ja maar het zijn geen lekkende condensators, daar heb ik al naar gekeken :> .
het moederbord is er een uit de compaq presario 5831. op het moederbord staat SPS-BD 1394.
en er zit een Via chipset op.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:42
Weet je zeker dat de processor goed in het slot gedrukt zit?

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Moederbord is dan kapot. Waarom omdat je eerst dat ding wel aankreeg met de cpu werkend en alleen geen beeld. Maar weet je zeker dat de cpu goed in het SLOT zit? Kan zijn dat hij er half erin hangt.

[ Voor 79% gewijzigd door Robin4 op 07-08-2005 16:28 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Ja de processor zit er zeker weten goed in, ik heb hem er al 3x eraf gehaald en er weer op gedaan.
De monitor werkt ook zeker weten, de pci videokaart ook. maar zou het nou liggen aan het mobo of de processor?.

Hij doet het weer: en wat was het uiteindelijk, ik resette de bios :/ en toen deed hij het weer.

[ Voor 20% gewijzigd door AMD 64 op 07-08-2005 16:32 ]

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
SLOT A moederborden zijn moeilijk te vinden, het ligt eraan of je er nog geld aan uit wilt geven. Ik had hiervoor ook een SLOT A AMD 700MHZ Thunderbird + Gigybyte 7IXE. Dat ding heeft het altijd goed gedaan al was ik alleen ontevreden over de herrie van de koeler.
Maar misschien vind je nog wat op marktplaats.nl die dingen kosten nou nog iets van 20 a 25 euro. Dat SLOT A spul is nog erg gewild. Ik was het zo kwijt toen ik me setje verkocht. Er heeft zelfs nog windows XP Pro erop gedraait zonder moeite.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Pagina: 1