WLAN router met uitgebreide beheersopties *

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik zoek een kwalitatief goede router die kwa routing mijn linksys BEFSR41v3 overtreft :)
Alleen in mijn zoektocht mis ik toch dingen waar bij reviews niet echt dieper op in wordt gegaan.
Zo vind ik bij mijn linksys een zwaar minpunt dat bij iedere poortmaps (max 10 ook :|) de router reboot.
Aangezien ik straks met meer mensen in huis er gebruik van wil gaan maken, vind ik dat de router dit toch minimaal zonder reboot moet kunnen doen.
Dus een WAP lijkt mij zowiezo al geen oplossing voor dit dan ben ik altijd nog afhankelijk van de linksys.
Verder zou het fijn zijn dat de router statische routes kan maken en ook vasthoud, dat doet de linksys overigens wel goed, zo kan ik route probleem @home omzeilen door het ip en de gateway van me broer in de linksys te zetten. Mijn vorige router was dat vergeten na een reboot :P
goed bereik is ook mooi megenomen voor het wireless gedeelte, 54mbit is geen vereiste maar volgensmij maakt dat prijstechnisch ook niet zoveel meer uit tegenwoordig.
budget is zo'n 80 euro.

Kan iemand mij helpen met een router die vooral kan poortmappen zonder reboot (beetje veel poortmaps is ook wel leuk meegenomen), en statische routes kan leggen en vasthouden.?

alvast bedankt ;)

• Dnc1n
Ik heb de Netgear WGT624 v3 (108mbit) is nader zitten bekijken, en in de handleiding ziet hij er erg goed uit, vooral de manier van poortmappen, waar ik geen limiet ziet staan is wel gunstig, het is de vraag hoeveel hij kan hebben maar ik denk wel meer als 10, ook zie ik de statische route optie netjes in de handleiding staan.

Heeft iemand goede ervaringen met deze wireless lan router?

en nu wordt er een WG511T pc-card bij geadviseerd, omdat deze immers dezelfde standaard bezit als de router, maar er is er ook 1 voor de dubbele 108mbits router, WG511U, kaartje is even duur ongeveer, is een wat nieuwer type dus ook, zou dat nog uitmaken welke ik gebruik icm de router?

Verwijderd

Titelfix, beetje onveelzeggende titel.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 15:38
Linksys WRT54G of Asus WL500g.

Die dingen draaien beide op Linux, en dmv 3rd-party firmware kun je gewoon telnetten naar dat ding en linux commando's geven. Ook kun je alle mogelijke routingdingen instellen via telnet en desgewenst in je post-boot file mikken zodat ie ze ook bij een reboot meeneemt.
Ding kan ook QoS aan en traffic shaping. (in mijn geval ook zeer handig ivm VoiP die ik dan hoogste prioriteit kan geven)

Verwijderd

Hallo duncanvdlinden

Ik ben de trotse eigenaar van een Asus wl500g, ik kan je deze met name aanraden doordat deze router gebruik maakt van Linux. Er zijn zeer uitgebreide opties, zoals

-USB 1.1
-Paralel
-4x RJ45
-1x Wan

Doordat er Linux als OS is kan men ook zgnd Custom Firmware gebruiken, ik heb op dit moment een Firmware draaien van Oleg, iemand van wl500g.info, hierbij zit Samba, een ideaal iets

Ik heb zelf op dit moment een perfect netwerkje, iedereen kan op de samba server komen, en ik zelf kan via een ssh verbinding altijd in de router kijken, tevens is er een ingebouwde printerserver, wat er voor zorgt dat mijn HP LJ 1010 beneden altijd kan printen...

Het is een heerlijke router met veel mogelijkheden, atm ben ik bezig om er een mail server bij te zoeken, dat zou helemaal top zijn.

anders kun je eens kijken

http://wl500g.info

edit;/

Anders zou ik gaan voor de wl500g deluxe, deze heeft usb2.0 en is daarom sneller met samba, ik doe nog steeds 700KB/sec, maar als je films wilt doen is dit langzaam.. Ik doe word documenten etc, en dan is dat meer dan genoeg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 13:37 ]

• Dnc1n
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:35:
Hallo duncanvdlinden

Ik ben de trotse eigenaar van een Asus wl500g, ik kan je deze met name aanraden doordat deze router gebruik maakt van Linux. Er zijn zeer uitgebreide opties, zoals

-USB 1.1
-Paralel
-4x RJ45
-1x Wan

Doordat er Linux als OS is kan men ook zgnd Custom Firmware gebruiken, ik heb op dit moment een Firmware draaien van Oleg, iemand van wl500g.info, hierbij zit Samba, een ideaal iets

Ik heb zelf op dit moment een perfect netwerkje, iedereen kan op de samba server komen, en ik zelf kan via een ssh verbinding altijd in de router kijken, tevens is er een ingebouwde printerserver, wat er voor zorgt dat mijn HP LJ 1010 beneden altijd kan printen...

Het is een heerlijke router met veel mogelijkheden, atm ben ik bezig om er een mail server bij te zoeken, dat zou helemaal top zijn.

anders kun je eens kijken

http://wl500g.info

edit;/

Anders zou ik gaan voor de wl500g deluxe, deze heeft usb2.0 en is daarom sneller met samba, ik doe nog steeds 700KB/sec, maar als je films wilt doen is dit langzaam.. Ik doe word documenten etc, en dan is dat meer dan genoeg
Hoe is de standaard firmware van deze router?
Ik ben zelf altijd wel in voor tweaker met een router (des te leuker eigenlijk :p ) maar aangezien dat me pa wil betalen aan dit projectje (zijn laptop komt er immers eest op) klooi ik er liever niet echt veel mee. Dus ik zou me echt moeten beperken tot een vanaf de fabriek goed werkend produkt :|
Ik heb zelf een linux server draaien, en portmap wel is wat in de router, en ik kan me dan heel erg aan me huidige linksys ergeren dat de connectie gewoon even wegvalt, dus ik zoek echt een router die de volgende eigenschappen bezit:

-statische routes vastzetten
-mimaal 20 portmaps vastellen, zonder reboot!
-zo veel mogelijk instellen op de router zonder reboot
-betrouwbaar
-stabiel
-goed bereik
-goed overweg kan met veel connecties zoals bittorent applicaties
-liefst zo veel mogelijk aan extra instellingen en mogelijkheden, hoe meer des te beter :p (denk aan, log utiluties, telnet!)

Verwijderd

Tja voor een budget van 80 Euro moet je denk ik niet echt veel verschillen gaan verwachten. Die Asus is een goede optie, maar die routers van Linksys zijn beter te configgen (=lees: custom fw).
Als je echt iets performants wilt (meerdere mensen) dan zou ik eens aankloppen bij Cisco of 3Com.

• Dnc1n
asus heeft ook een nieuw model de WL-520g met een extra sterk wireless lan gedeelte, jammergenoeg kan ik er verder niet veel over vinden, kent iemand deze router?

• Dnc1n
hmm de 500g delux heeft nu ook die afterburner techniek zie ik :p
en even door de handleiding gebladerd van deze en dat ziet er allemaal toch wel smakelijk uit de mogelijkheden met deze router :p
alleen nu vraag ik me alleen nog af of hij portmappings kan saven zonder reboot :p
dat vind ik nergens terug, en de 520g zie je dat wel nadrukkelijk.

• bonooman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Dnc1n schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 18:19:
Ik heb de Netgear WGT624 v3 (108mbit) is nader zitten bekijken, en in de handleiding ziet hij er erg goed uit, vooral de manier van poortmappen, waar ik geen limiet ziet staan is wel gunstig, het is de vraag hoeveel hij kan hebben maar ik denk wel meer als 10, ook zie ik de statische route optie netjes in de handleiding staan.

Heeft iemand goede ervaringen met deze wireless lan router?

en nu wordt er een WG511T pc-card bij geadviseerd, omdat deze immers dezelfde standaard bezit als de router, maar er is er ook 1 voor de dubbele 108mbits router, WG511U, kaartje is even duur ongeveer, is een wat nieuwer type dus ook, zou dat nog uitmaken welke ik gebruik icm de router?
de wgt624 gebruik ik nu al een tijdje - die doet het heel goed. is heel goed te configureren - uitgebreide instellingen en firewall. zit geen limiet op portmappings en static route werk prima. had daarvoor dlink model ap2100 (alleen acces point) zoiets - die was ook heel goed in te stellen. de compatible 108 mb pc-card doen het gewoon goed. draai nog steeds met dlink 108 mb pc-card op laptop.

• Dnc1n
bonooman schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:42:
[...]

de wgt624 gebruik ik nu al een tijdje - die doet het heel goed. is heel goed te configureren - uitgebreide instellingen en firewall. zit geen limiet op portmappings en static route werk prima. had daarvoor dlink model ap2100 (alleen acces point) zoiets - die was ook heel goed in te stellen. de compatible 108 mb pc-card doen het gewoon goed. draai nog steeds met dlink 108 mb pc-card op laptop.
Kan je met deze router portmappen zonder router reboot?

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Wat dacht je van een SpeedTouch? Een 716g (heeft VoIP) of een 585 (vanaf september)?
ADSL2+, zeer uitgebreide CLI die geen reboots nodig heeft, QoS (vanaf een volgende release ook op wireless niveau), ruimte voor 150 host services en 300 portmaps, DMZ setup mogelijk, betere routing performance dan de Linux gebaseerde producten, optimalisaties voor P2P applicaties met hun vele connections, IPP support komt er ook aan...

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• Dnc1n
TaXaN schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 13:34:
Wat dacht je van een SpeedTouch? Een 716g (heeft VoIP) of een 585 (vanaf september)?
ADSL2+, zeer uitgebreide CLI die geen reboots nodig heeft, QoS (vanaf een volgende release ook op wireless niveau), ruimte voor 150 host services en 300 portmaps, DMZ setup mogelijk, betere routing performance dan de Linux gebaseerde producten, optimalisaties voor P2P applicaties met hun vele connections, IPP support komt er ook aan...
Ik zit op een kabelverbinding dus een modem er bijin zou alleen maar problemen kunnen geven en zou overbodig zijn.
Ik denk toch dat ik voor de Netgear ga samen met zo'n 108mbit adapter van netgear, ik bezit al netwerkapperatuur van netgear en ben daar best te spreken over.
de asus is ook leuk out of the box, alleen kwa wireless bereik is ie dan weer wat minder.

• bonooman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Dnc1n schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 13:20:
[...]

Kan je met deze router portmappen zonder router reboot?
ja dat gaat goed effe wat poorten geforward - apply en GEEN reboot.
Pagina: 1