Toon posts:

[XP] Ntldr is de ene keer er wel andere keer weer niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
een kennis heeft een pc met daarop windows xp profional nu start die normaal altijd op maar nu de laatste tijd vindt die ntldr niet en als je hem een uur niet gebruikt weer wel weet iemand misschien wat hier dan aan kappot is ?

Dingen die ik dacht :

* HDD Kapot - niet kunnen testen want hij doet het niet altijd

* IDE Kapot - ga ik nog testen

nu starte ik hem pas op en toen kreeg ik helemaal geen beeld meer deed hem uit en weer aan en kreeg eerst wazig beeld en toen weer goed heeft dit er mischien ook wat mee te maken

ik dacht :

* MOBO Defect - want er zit ook een onboard videochip en geen losse agp poort dus kan dus moeilijk testen

iemand ervaringen hier mee die mij kan helpen

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Heb je memtest al eens gedraaid om het geheugen uit te sluiten?

Probeer ook eens de bios defaults, wil ook nog wel eens helpen.

Zet btw eens wat specs neer, dan zien we wat, nu is het gis werk ;)

edit:

paar ideeen:

1) voeding te zwak / te heet / defect aan het raken
2) Cpu te heet, door slechte / verkeerd gemonteerde koeler
3) (te) hete videokaart / koeler vol / slecht gemonteerd
4) geheugen niet goed ingesteld / kapot
5) schijf defect aan het raken / testen met util van fabrikant
6) kabels niet goed / kapot
7) ide/memory controller defect
8 In geval van een bord met SD-rams erop, loop de condensatoren even na, staan die bol heb je daar al een antwoord te pakken.

[ Voor 84% gewijzigd door Banshee op 07-08-2005 14:12 ]

• jresoort
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik kreeg laats dit zelfde probleem toen ik de ventilator van mijn cpukoeler was vergeten aan te sluiten |:(
Toen zorgde de hitte dus voor problemen met de processor. Dus misschien is het bij die pc ook wel de processor.

Geheugen kan trouwens ook vaak voor zulke vage problemen leiden. Heb je memtest al geprobeerd?

Het antwoord op je vraag is dus dat het ook nog aan andere dingen kan liggen >:)

[ Voor 3% gewijzigd door jresoort op 07-08-2005 14:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb je memtest al eens gedraaid om het geheugen uit te sluiten?

Probeer ook eens de bios defaults, wil ook nog wel eens helpen.

Zet btw eens wat specs neer, dan zien we wat, nu is het gis werk

* HEB IK GETEST WERKT PERFECT BIOS DEFAULT HELPT OOK NIET

Ik kreeg laats dit zelfde probleem toen ik de ventilator van mijn cpukoeler was vergeten aan te sluiten
Toen zorgde de hitte dus voor problemen met de processor. Dus misschien is het bij die pc ook wel de processor.

Geheugen kan trouwens ook vaak voor zulke vage problemen leiden. Heb je memtest al geprobeerd?

Het antwoord op je vraag is dus dat het ook nog aan andere dingen kan liggen

* CPU KOELER IS GOED BEVESTIGT

SYSTEMSYS.

Headstart

Celeron 700MHZ
192MB
Mobo zie ik zo niets

kijk nu in de kast het stink naar dat er iets is door gefikt dus ik denk dat er iets in het mobo is door gefikt en dat daarom de

* Video problemen zijn opgelost

* Hdd Problemen zijn opgelost

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 14:18 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer daar ook zelf op te letten :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt elevator helemaal vergeten ;)

Verwijderd

Ik heb dit al reeds tweemaal tegengekomen en dit kwam telkens voor op pc's waar ik veel virussen en spyware op had verwijderd met allerhande tools. heb daar het één en ander van opgezocht en de conclusie was een format. Je kan ook windows erover installeren maar dan ga je terug hetzelfde voor hebben na een tijd. Ook ken je de file op een diskette zetten en als je het voor hebt ze terug kopieren naar de C. zo deed ik het voorlopig tot ik tijd had voor format, nu heb ik geen problemen meer. Aan de HD kan het ook liggen.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ga er eens een nieuwe hdd aanhangen kijken als dan het probleem opgelost is
Pagina: 1