Raar probleem met USB verbinding

Pagina: 1
Acties:

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-02 13:52
Ik heb een Panasonic videocamera (NV GS400) waarmee ik ook digitale foto's kan maken en kan opslaan op een kaartje. Nu wil ik natuurlijk deze foto's via het bijgeleverde USB-kabeltje overzetten naar mijn computer. En daarmee heb ik een probleem. Als ik mijn camera via een Firewire kabel aansluit aan mijn computer is er niets aan de hand. De computer herkent mijn camera, en ik kan perfekt de videobeelden overzetten op mijn computer. Echter wanneer ik de camera aansluit met een USB-kabel dan herkent mijn computer de camera niet en kan ik niets overzetten.

Ik heb inmiddels de bijgeleverde software opnieuw geinstalleerd: Geen resultaat.
Ik heb een ander digitaal fototoestel aangesloten via een USB-aansluiting: Geen resultaat.
Mijn muis is echter aangesloten via USB en die werkt wel gewoon. Als ik mijn muis via de USB aansluiting waarop ik de digitale camera had aangesloten aansluit, werkt hij ook gewoon.

Dus op de een of andere manier lukt het me niet om (twee verschillende) digitale camera's via USB aan mijn computer aan te sluiten. Terwijl de muis wel via die USB aansluitingen werkt.

Iemand die een idee heeft hoe ik dit op kan lossen.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:24
Kan het zijn dat je camera's perse een USB 2.0 poort willen hebben en dus niet wil werken op een USB1.1 of 1.0?

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-02 13:52
Nou, het probleem is al opgelost. Nieuwe (eigenlijk oude) drivers gedownload en geinstalleerd en nu werkt het weer. Lijkt er op alsof het installeren van SP2 er voor heeft gezorgd dat er nieuwe drivers zijn gebruikt die niet goed werken. Toch bedankt voor de moeite.