Voeding isoleren

Pagina: 1
Acties:

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-01 14:39

quelake

PSN Quelake

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn "straaljager" voeding. Het ergste geluid dat hij maakt is een periodieke, hele lage zoem. Nou denk ik dat ik het probleem kan oplossen als ik wat isolerend materiaal tussen de voeding en de kast kan aanbrengen om zo de trillingen op te vangen. Het lijkt er nl op dat de voeding trillingen veroorzaakt, en die mooi doorgeeft aan mijn kast die daardoor fungeert als klankkast. Heeft er iemand hier ervaring mee, of goede tips? Ik heb zelf al zitten denken aan wat elastiek ertussen ofzo.

Suggesties?

Thnx!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Optie 1: Kijk eens of je fan niet aanloopt, zo ja vervang deze zo snel mogelijk.

Optie 2 is een spoel die staat te trillen/zoemen. Dit kun je voorkomen door die spoel te isoleren met een beetje lijm of andere kunststof. Wil bij televisies ook nog wel eens voorkomen. Meestal is de zoem dan juist heel hoog ipv laag dus ik zou het in de fan van je voeding zoeken. Kan zijn dat er een lager uitligt.

s6 iig

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:16

Mentalist

[avdD]

Dat is kant en klaar te koop :

Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenstil.nl/images/2285-c.jpg
(clickable)

Ik heb zelf mijn twijfels of het echt helpt, ik zou denken dat het alleen helpt als je voedingsfan erg hard trilt, en dan maakt die al dusdanig veel lawaai dat dit niet zoveel meer helpt. Maar je kan het proberen als je denkt dat het helpt.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-01 14:39

quelake

PSN Quelake

Topicstarter
Nou, ik heb gisteren dus mijn voeding bewerkt met elastieken. In elke richting heb ik aan beide zijkanten een elastiek omspannen (dus totaal 6 elastieken kwijt :P). En het resultaat mag er zijn!! De zware bromtoon is volledig verdwenen, en ik hoor nu geheel andere geluiden uit mijn pc komen. Hulde aan de TPG!

:P

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waarchuwingkje .....
elastieken drogen uit en met een beetje pech filkkeren ze dan in de cpu fan die dan blokkeert en *poef* hasta la vista cpu

Iperf